har dere tenkt på navn??

Gella

Gella
Har dere bestemt dere for navn for barnet? blir det noe tradisjonelt eller noe nytt og moderne eller går dere for oppkalling? Vi vet fortsatt ikke kjønnet på barnet men navn har vært diskutert lenge allerede. Ikke så lett å bli enige. En ting jeg er ganske sikker på er at det kommer ikke til å bli 10 på topp navn. Navnet kommer til å være et ordentlig navn og ikke noe vi dikter opp for å ha det mest mulig spesielt. Om det blir oppkalling eller ikke blir mer en tilfeldighet tror jeg...
Hva tenker dere?

Har ikke bestemt navn enda, men vi går for samme kriteriene som sist.

Bør fungere internasjonalt, men også være "norskt", og passe til resten av oss sitt navn. Ikke dobbeltnavn og ikke direkte oppkalling av folk som lever, men ene favoritt jentenavnet vårt er inspirert av slektningers navn, så det kan vel kalles oppkalling.

Jeg har selv bodd i USA med et norskt/europeisk navn og det er håpløst.. Jeg måtte bytte navn der borte, for ingen greide å si hva jeg het.. Så det vil jeg unngå for mine barn, siden det mest sannsynlig blir noen turer over dammen :-)

Vi har bestemt oss for at vi ikke skal diskutere navn før etter oul. Min og hans mor er selvfølgelig veldig ivrige og kommer med navneforslag hele tiden. Vi har jo selvfølgelig navn vi liker, men har lyst til å se an kjønn først. Blir nok ikke 10 på topp navn her heller :)

Hehe, til og med han som tok keisersnitt på meg kom med navneforslag da han hørte vi ikke hadde bestemt navn enda:-p han foreslo selvfølgelig sitt eget navn, og mente det var fint å oppkalling barn etter legen som forløste de :-)

Vi har ikke bestemt oss enda, men har begynt å sette opp liste med forslag fra meg, sambo, junior og eventuelt andre som vil komme med forslag :)

Har tenkt at vi ikke skal bestemme oss 100% før etter fødsel...

Junior har ett norsk/nordisk navn og ett spansk navn, ønsker at frøkna også skal ha det :)

Vi har skrevet ned noen forslag, men kommer ikke til å se noe mer på det før etter oul. Det er liksom når en først får vite kjønn at planleggingen starter for alvor =) Gleder meg!

Vi venter til vi vet kjønn. Men blir nok ingen topp 10 navn her heller. Sist bestemte vi oss noen uker før fødsel, kan tenke meg det tar en stund denne gangen også. Gleder meg til vi skal begynne å snakke om navn :-) :-)

Her tenker vi navn heeeele tiden... Hører vi et navn så diskuterer vi det... Men kommer nok ikke til å bestemme oss før barnet er født.

Jeg har tenkt mye på navn, og ganske sikker på valgene :) Barnefar finnes ikke enig, men har heller ikke kommet med et eneste forslag. Så blir nok meg som får viljan min :D Men 100% sikker blir jeg nok når den er født :)

Hehe, til og med han som tok keisersnitt på meg kom med navneforslag da han hørte vi ikke hadde bestemt navn enda:p han foreslo selvfølgelig sitt eget navn, og mente det var fint å oppkalling barn etter legen som forløste de :)

Min yngste vertsbror i Costa Rica var oppkalt etter legen som forløste han, han var den eneste som het det i Costa Rica før min vertsbror ble født ;)

Vi diskuterer det ikke før etter oul, da vi forhåpentligvis får vite kjønn.
Vi har med de to andre skrevet hver vår liste og så satt sammen en liste over de navnene vi begge kan godta ;)
Så har vi kuttet noen runder og hatt noen få igjen til fødslene, men har begge gangene hatt en klar favoritt som det også har blitt.

Vi velger ikke navn som står på topp 10 lista, eldstemann sitt navn er forholdsvis uvanlig, men godt kjent og yngstemann sitt litt vanligere.

Ja hadde jentenavn som jeg ELSKET .. Men det blir gutt så nå aner vi ikke.. Blankt

Tenkt ja, det blir nok et godt "norsk" navn, men som gjerne kan uttales/eksistere på engelsk for min del ;) må være lett, og bare ett navn... Helst litt kort ;)

Tror jentenavnet er i boks.. Dobbelt navn :) er vel kanskje ett litt poppis navn det første..er litt usikker.. Men det andre navnet har jeg ikke sett så mye til faktisk..

Guttenavn.. Ikke bestemt! :)
Men har veldig variert gutte liste.. Norske,bibelske..osv :)
Og jeg er jo sååå sikker på at det er gutt i magen... Så er jo typisk at guttenavnet ikke er i boks :p hehe!

Hvis det blir jente så blir hun oppkalt etter bestemødrene sine, men da bare som navn nr 2. Navn nr 1 er vi ikke enige om enda.

Hvis det blir gutt, så er vi enda mer uenige :P

Vi skal heller ikke bestemme oss 100% før etter fødselen, men vi har omtrent bestemt oss.. Jeg virkelig elsker jentenavnet vi har valgt, og ble helt i ekstase når mannen linte det også. :D jeg har drømt om dette navnet fra jeg var liten <3 Det er dobbelt navn, fordi fornavnet kan være litt vanskelig å bruke internasjonalt. Jeg kan jo røpe mellomnavnet, det er Mathea eller Matea.
Og guttenavnet syns vi er nydelig, det falt i smak hos begge to med eeeen gang :D eneste er at det er litt kort, så vi vurderer mellomnavn her også, selv om det er enkelt å bruke internasjonalt.
Arti å høre hva dere andre tenker om navn, er jo så mye forskjellig!
Klemmer

Back
Topp