Har dere tenkt på navn ennå?

*Hera*

Glad i forumet
Jeg sliter veldig med guttenavn. Har jo brukt de to navnene vi syns var fine. :) Av jentenavn liker jeg Sigrid, Live, Mali, Henny...

Melina eller philip. Men aner ikke hva mannen tenker om de navna

Vi har til gutt: Birk eller Ulrik og til jente Amanda, Nikoline eller Olivia..
Blir nok å se når h*n blir født hva h*n passer til :)

Kommer nok flere navn i rekka etterhvert..

Jeg har alltid sett for meg at min og mannens datter skal hete Ella (etter hans farmor) men da lillemor ble født i fjor var det navnet så populært at vi gikk for et annet i siste liten.. Angret litt på det i begynnelsen og kalte henne til og med Ella et par ganger :P Så nå har jeg sagt at hvis det blir en jente skal hun hete Ella :) Ferdig arbeid :) Blir det gutt vil jeg ha Emil :) Mannen er ikke helt enig med det, men klok av erfaring vet jeg at etter fødselen får jeg velge uansett :P hahaha

Jeg satte opp en ganske lang liste over alle de navnene jeg synes var fine, ikke alle 'elsker', men navn jeg liker og kan leve med. Så strøk mannen ut alle de han absolutt ikke likte, så nå står vi igjen med en liste på 7 navn til hvert kjønn. Tenkte vi skulle komme tilbake til den etterhvert og velge ut 2-3 navn så kan vi da se hva som passer til krapylet som kommer. Av jentenavn er listen: Emilie, Julie, Marie, Christine (etter mannens mormor), Lily (etter oldemor), Olivia. Gutter: Theodor, Ludvig, Peder, leander, Fredrik, Oliver også husker jeg ikke resten :) Er så mange av de navnene vi begge liker som er tatt av nære venner eller nær slekt, som Ella, Emil, Sebastian, Ulrik, Sophia, osv, så da utgår de.. Kan oppdatere når vi kutter ned listen etterhvert..

Jentenavn vi har tenkt på: Kine, Ive, Madelen, Mathilde, Lily, Live, Kaja
Guttenavn; Morten, Emre, Tommy, Erlend, Bendix.

Mrs.Chuck Bass skrev:

Å, du også har Lily på listen! Klarer liksom ikke bestemme meg for om det blir for gammeldags eller om det bare er koselig.. Vet om noen andre perifere bekjente som har kalt barna sine det i det siste, så kan hende det er på vei inn igjen. Oldemor het det, så synes det er litt hyggelig pga det også

Jeg har jentenavn klart fra forrige svangerskap, og det har egentlig vært klart siden jeg var i ungdomsåra. Guttenavnet forrige gang var også noe vi hadde prata om lenge, og var helt bestemte på, men denne gangen sliter vi med å finne guttenavn, ingenting klaffer. Men stresser ikke noe med det før vi finner ut kjønnet, så tar vi det derifra. ;)

PetronellaMor skrev:

Mrs.Chuck Bass skrev:

Å, du også har Lily på listen! Klarer liksom ikke bestemme meg for om det blir for gammeldags eller om det bare er koselig.. Vet om noen andre perifere bekjente som har kalt barna sine det i det siste, så kan hende det er på vei inn igjen. Oldemor het det, så synes det er litt hyggelig pga det også

Jeg syns Lily er såå fint! Men kjæresten min er ikke helt enig i det enda.. Men det er så fint at jeg må ha det på lista, hvertfall :p Det virker som om at det er mange som vurderer det, men vet ikke om så mange som faktisk har valgt det! Men nå kjenner jeg veldig lite folk med barn da :p

Så på SSB sine sider at Lilly (da med to l'er) er mer populært enn mer 'vanlige' navn som Merethe, Rikke, Karianne, Annette, osv. Så det må jo være noen som heter det.. Som sagt, er litt usikker selv. Synes det er veldig fint, men vil jo ikke at hun skal mislike det selv senere, synes det er gammeldags. Kanskje dobbeltnavn, så kan hun evt velge å bruke det andre, hehe. Får la det synke litt inn så kanskje det blir Lily :)

Vi har bestemt oss for jentenavn: Fornavn etter meg og mellomnavn etter bestemor til mannen. Ett moderne og ett gammeldags:) Førstefødte har et vanlig navn og et hjemmelaget som ingen i Norge har. Så neste må iallefall ha ett spesielt navn.

Vi hadde bestemt at hvis det ble en gutt skulle han hete Wiktor/Wictor, men så "tok" min kusine dette navnet (vel og merke med enkel V) og da er det liksom brukt opp:( Så vi er heeelt på jordet når det gjelder guttenavn! Jentenavn har kommet så naturlig og begge er enige. Andre navn jeg og manne kan tenke oss er: 

Mannen: Odin, Thor, vil ha skikkelige maskulina navn;), hans eget navn (da dette har gått i 4 generasjonen til eldste sønn, men jeg syns den rekken skal slutte med vår for det blir litt spesielt!)

Jeg: Casper, Oscar og ett hemmelig som jeg må snakke med folkeregisteret om. Jeg kommer nok til å slå igjennom det hemmelige for det er såpass spesielt og passer utrolig bra til etternavnet:) 

Back
Topp