Har dere tenkt på fødestillinger?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Tyngdekraften kan være til god hjelp under fødselen, hvis man orker å sitte på en treningsball eller henge over en prekestol.
Jeg har lagt merke til, på diverse fødeprogram på tv, at den fødende blir lagt på ryggen når pressetrangen melder seg.

Har du tenkt over fødestillinger, fordeler/ulemper?
Og hvis du har født, hvordan fødte du?

Tyngdekraften kan være til god hjelp under fødselen, hvis man orker å sitte på en treningsball eller henge over en prekestol.
Jeg har lagt merke til, på diverse fødeprogram på tv, at den fødende blir lagt på ryggen når pressetrangen melder seg.

Har du tenkt over fødestillinger, fordeler/ulemper?
Og hvis du har født, hvordan fødte du?

Lå på rygg sist. Er vel det jeg har sett for meg denne gangen også. :) men tar det som det kommer. :)

Lå på rygg med jentene under utdrivelsen, brukte prekestolen under åpningsfasen.

Lå på rygg sist. Fikk ut kiden, ville egentlig ha ks den gang, og fikk ikke det så ga litt f*** og de samme tankene har vel kommet over meg igjen at jeg er livredd for å føde og helst vil ha ks nå også. Så blir vel hjemme så lenge samboer synes det er forsvarlig ha meg hjemme og drar i retning sykehuset når han blir engstelig ;)

Tror jeg var borti alle mulige greier sist :hilarious: måtte på rygg å ha hjelp sist for å unngå hastekeisersnitt. Sto på alle fire funka bra for å få ungen nedover, men fy søren så tungt! Det ødela den siste lille given min rett og slett :bag: har ikke gjort meg noen formening denne gangen og tar detnok som det kommer :)

Skal gå for det jeg orker. Sist lå jeg, orket ikke bruke tyngdekraften.

Jeg aner ikke hva jeg går til, så jeg tenker det blir litt vel optimistisk av meg å planlegge fødestillingen nå :p Men jeg satser på en aktiv fødsel til å begynne med, og å bare følge kroppen - og jordmor - når vi kommer til pressingen.

Forrige fødsel gikk jeg hele tiden frem til pressriene, sto oppetter senga under pressriene til nesten siste slutt. Drømmefødsel. Så det er plana mi denne gangen også, tyngdekraften gjør virkelig jobben sin.

Har stådd/gådd med alle 4. Nr 1,3 og 4 ble født på kne i senga mens nr 2 bortimot falt ut mens jeg sto ved siden av senga ,rakk ikke å komme meg oppi:) nr 5 skal FORHÅPENTLIGVIS fødes i vann, stående på kne...

Ønska å stå mest mulig denne gangen, men ene benet svikta pga epidural så da ble det for tungt med prekestol. Satt en stund på ball, syns det funka bra, men så måtte jeg legge meg i senga fordi de skulle sjekka åpning, og kom meg aldri derifra pga riene kom kasta på meg konstant. Synes det var kjipt, føler at det å ligge og bare "ta imot" smerte er verre enn å kunne jobbe seg mer gjennom det.

Jeg aner ikke hva jeg går til, så jeg tenker det blir litt vel optimistisk av meg å planlegge fødestillingen nå :p Men jeg satser på en aktiv fødsel til å begynne med, og å bare følge kroppen - og jordmor - når vi kommer til pressingen.
Like greit å ta det som det kommer å følge kroppen :)

Forrige fødsel gikk jeg hele tiden frem til pressriene, sto oppetter senga under pressriene til nesten siste slutt. Drømmefødsel. Så det er plana mi denne gangen også, tyngdekraften gjør virkelig jobben sin.
Så bra ;)

Jeg har født på rygg med beina i stigbøyler begge gangene. Første ble tatt med tang, og med nr 2 gjorde de klart for vakuum, men klarte heldigvis å trykke henne ut selv[emoji4] Har ikke rukket å prøve så mye annet, da det har gått veldig fort begge gangene..

Back
Topp