Har dere tenkt på barnehage?

Her tar vi 80% permisjon, samt at jeg tar ulønnet den tiden som blir mellom permisjonsslutt og barnehagestart i aug-15. Har ikke regnet helt på datoene enda, må vel kanskje gjøre det snart. Men her kommer mannen til å få flere uker av den lønnede permisjonen, siden jeg ikke har behov for å gå hjemme lengre enn "vanlig" og vi ikke har råd til at han skal ta ulønnet. Ulempen er at jeg må ta ulønnet før vi har krav på kontaktstøtte, siden jeg vil gå hjemme sammenhengende. Er egentlig skeptisk til ulønnet siden jeg mister en del rettigheter mtp sykmelding ol når jeg begynner på jobb igjen, men vi får det nok ikke til å gå opp uten dessverre.

Kommer til å søke om plass fra januar 2015. Får se om vi får plass. Skal smiske med styreren i bhg til storebror. ;)

Må du da søke nå i mars? Jeg er virkelig helt blank på det her, da jeg aldri har søkt normalt til opptak :p

Satser på at vi får plass fra da vi trenger... Er ikke helt sikker på når permisjonen vår er over når vi skal ha 80% lønn?
Sist fødte jeg i mars og søkte plass fra 1.jan året etter, fikk ikke plass da desverre og måtte ta 8.mnd ulønnet permisjon :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg blir nok å vente til aug 15 uansett. Spørs litt hvordan ting blir fremover da jeg sliter med beina mine ifra før svangerskapet og skal rett inn på mr og røntgen etter jeg har født. Hva dem finner ut, behandlinger og om jeg begynner i utdanning eller jobb igjen etter det. :) går å Kverner på dessa tinga hver dag om hva som egentlig blir best for oss, men det ordner seg alltids ;)

Håper jo litt på at barnehagen til storesøster klarer å "trylle" frem en plass til etter påske 2015... Hvis ikke så har kommunen her nylig startet opp en såkalt ventelistebarnehage, så det er jo også en mulighet.

Ellers er planen å spare i tilfelle vi må jobbe redusert og det blir vel helst mannen som da blir hjemme da han tjener minst.

Back
Topp