Har dere tengt på navn?:)

mammat2

Flørter med forumet
Det har jeg, men gjennstår å få gubben med på de, så er jo ikke sikkert det blir som jeg vil..:p

Blir det jente vil jeg oppkalle henne etter storesøsteren min som døde for noen år tilbake, hun het linda therese, så har lyst å kalle henne Linn Theres om det blir jente..:)

Blir det gutt, så har jeg en fra før av med et veldig "sterkt" navn, han heter Varg, så har lyst å ha litt i samme duren, har tengt på Storm eller Ravn.. Men vanskelig :P

Tenker mye på navn. Har et jentenavn jeg liker, men på guttenavn er jeg helt blank :p

Om jente får hun navn etter sin oldemor og tippoldemor og om det blir gutt så får han navn etter begge sine oldefedre :)

Har jente navn klart fra sist ( da det ble en gutt ;) ) å guttenavnene kommer seg :D så ingen bekymringer her .

Jeg må se barnet for å kunne finne navn til det, så nei jeg har ikke begynt å tenke på det ennå. Navnet skal jo holdes hemmelig fram til dåpen uansett så jeg har god tid :)

Jeg må se barnet for å kunne finne navn til det, så nei jeg har ikke begynt å tenke på det ennå. Navnet skal jo holdes hemmelig fram til dåpen uansett så jeg har god tid :)

Hvorfor holde navnet hemmelig frem til dåpen?

Har tenkt litt... Guttenavn er vanskelig! Jentenavn er så og si spikra. Blir det jente, så blir hun oppkalt etter begge bestemødrene sine.

På island er det vanlig vet jeg, å ikke avsløre navnet før dåpen...
Vet ikke hvorfor, men ser for meg at barnet måtte døpes før folk fikk vite navnet slik at det ikke kunne brukes til noe ondt? Aner ikke jeg altså, bare gjetter :p

Har en laang liste med navn jeg liker til begge kjønn, men å finne det «rette» blandt dem er neimen ikke lett :) ikke har jeg og sambo snakket noe serlig om det enda heller... det blir vell til at vi prøver oss om noen mnd :)

Vi får mest sannsynlig jente denne gangen, hvis ikke alt bare snur ;p men vi er veldig uenige om navn, samboer bestemte navn
På gutten vår Leo og da ville jeg bestemme på jente, meeeen det tror ikke blir aktuelt!:( hehe.
Han og mora hans føler veldig for et bestemt jente navn, noe jeg ikke føler så sterkt for.. Såå blir nok noen heftige diskusjoner etterhvert her ja:D

Har ikke tenkt så mye på navn enda, men tror nok det tar en stund før vi blir enige.

Det eneste jeg vet er at vi skal ha ett norsk/nordisk navn og ett spansk navn, for det har junior også.

Har tenkt litt... Guttenavn er vanskelig! Jentenavn er så og si spikra. Blir det jente, så blir hun oppkalt etter begge bestemødrene sine.

På island er det vanlig vet jeg, å ikke avsløre navnet før dåpen...
Vet ikke hvorfor, men ser for meg at barnet måtte døpes før folk fikk vite navnet slik at det ikke kunne brukes til noe ondt? Aner ikke jeg altså, bare gjetter :p

Vi har tenkt på navn for begge kjønn og det hadde vi også gjort sist men guttenavnene passte rett og slett ikkje og guten heiter ikkje noko av dei navna vi hadde tenkt. Så vi får sjå om dei navna vi tenker på no passer :) Navnet blir islandsk så vi må passe på at det passar også på norsk så vi er litt avgrensa men ikkje så veldig, fleste islandske navn kan brukast her også.

Med guten så var navnet hemmelig fram til dåpen men det er tradisjonen på Island og eg trudde faktisk at det var berre vanlig, og dermed her i Norge. Har derfor aldri tenkt korfor det er sånn men eg leste det nett no at tilbake i tid var det pga at Gud skulle velsigne barnet med dåpen samtidig som navnet slik at navnet ikkje ville bli knyttet med noko ondt før det vart velsigna. Men eg synest at det er litt kjekt når det er sånn i dåp, så er alle spente å høyre navnet når presten spør ka barnet skal heite :)

Men denne gongen blir ikkje det slik for oss fordi eg kan ikkje tenke meg å vente heilt frem til jul med å gi barnet navn men vi reiser til Island i jula og pappaen min for dåpe barnet. Men vi kunne det faktisk, man kan vente til barnet er 6 mnd med å gi navn til det men eg synest det er alt for lenge å være 4 mnd uten navn...

Tenker masse på navn men det blir nok ikke bestemt før vi ser babyen. Men iom at det er nr 4 blir det vanskeligere og vanskeligere. Nå har jeg avsolutt ingen peiling hva den lille kan hete...

Vi har tenkt navn, jentenavn er vi enige, da blir det oppkalling etter oldemora mi + meg. Guttenavn er jeg bestemt på :P

Har ett navn som jeg har lyst å bruke (skulle bruke den for 5 år siden allerede), men så har søstra til gubben en gutt som heter det og da var det visst helt uaktuelt at vi fikk bruke det navnet. Broren min heter også det, og mamma reagerte ikke på at vi hadde lyst å bruke det navnet. Hun syns det va stas og det syntes lillebroren min også, men den gang ei! Dessuten sku jeg ha dobbelt navn og han gutten har kun det ene navnet, så sånn sett sku det nu ikke være noe problem.
Så med andre ord, jeg har ikke peiling på navn, til hverken jente eller gutt. Heldigvis er det en stund til termin da! :)

Back
Topp