Har dere startet å vaske tøy/pakket fødebag?

Fiolia

Flørter med forumet
Noen av dere som har startet å vaske klær, sengetøy, dyner og pledd?
Eller pakket fødebag´en ennå?
Eller gjort klar seng/krybbe/vogn?

Jeg bare lurer, fordi jeg fikk en plutselig trang til å begynne med sånt i dag.
Har ikke startet, men har veeeldig lyst. Synes kanskje det er litt tidlig?

Jeg har vasket klær etterhvert som jeg har kjøpt inn. Har også vasket dyner og krabbeteppe til lekegrinda. Har ikke vasket sengeklær enda. 

Fødebagen har jeg begynt å tenke på. Har skrevet liste over hva jeg vil ha med, og kjøpt inn det meste. Har ikke pakket den ennå, men gleder meg til å gjøre det! Er kontrollfreak... 

Det nærmeste jeg har kommet "sånt" er å bestille noen rosa klær på nettet :) Men nå er jo storebror 9 mndr, så har det meste stående fremme etter han 

Jeg har vasket alt av babytøy og sengetøy. Men det er bare fordi vi skal flytte i slutten av september, og har termin 21. oktober. Da er det greit å vite at alt er klart til babyen kommer. Vet jo ikke om den kommer litt tidligere, så greit å slippe å leite etter det jeg trenger. Kommer til å pakke fødebagen snart også. Hadde vi ikke skulle flytte midt oppi dette hadde jeg ikke begynt enda. Ser ikke frem til flyttingen...

Caffa skrev:
Noen av dere som har startet å vaske klær, sengetøy, dyner og pledd?
Eller pakket fødebag´en ennå?
Eller gjort klar seng/krybbe/vogn?

Jeg bare lurer, fordi jeg fikk en plutselig trang til å begynne med sånt i dag.
Har ikke startet, men har veeeldig lyst. Synes kanskje det er litt tidlig?

Har ikke gjort noe som helst jeg, men har veldig lyst. Både til å preppe i huset og å handle inn det vi mangler. Skal prøve å vente en 6 uker til før jeg gjør så mye....

Har vasket klær denne uka og har pakket litt til bagen, og resten av lista ligger klar! Kjenner så mange som har blitt overrasket av at barnet har meldt sin ankomst noen uker før, og de fikk stresse rundt før og etter fødsel. Jeg vil ha full kontroll, ja!!! Hehe
Senga står klar og klærne ligger klare i kommoden. Gleder meg til ny baby:)

Her har jeg vasket babyklær innimellom våre klær de siste ukene. Mest bare for gøy. Men og for å få de rydddet oppi komoden før min mamma og pappa kommer på besøk om 2 uker. Mammaen min er litt ryddefreak i blandt, og nå orker jeg ikke maset om hva som ikke er ryddig og estetisk for henne denne gangen. Har ikke vasket noen av teppene eller dyne. Det får komme når det kommer. Har jo ganske god tid fortsatt. Men fikk nok også en liten "støk" når mamma i sommer valgte å fortelle meg at min søster og bror er begge født 1 1/2 måned før tiden. (Jeg er selv født til termin og vi regner med at jeg skal gå til termin med min mini). Alt babyutstyret vi har til nå står stablet inne på barnerommet. Er ikke snakk om at den vuggen får flytte inn på vårt rom før jeg er på sykehuset. Er bare ikke plass til vuggen pluss meg med mage og bekkenløsning

Okei. Ser det er litt forskjellig her.. Takk for svar :) Man tørr jo liksom ikke begynne, fordi folk som ikke er gravide synes det er så tidlig. Hehe.

Men i går måtte jeg bare si til mannen at jeg begynte å bli klar for å fikse litt.
Han smilte og sa at det var da vel naturlig.
Så da føler man seg ikke så "desperat" likevel ;)

Har vasket klart babytøyet, og vasket sengetøy og dyner og det ligger klart i vogna. Han skal sove i vognbaggen de første månedene. Eneste som mangler er egentlig og pakke fødebaggen :-) Og vaske trekket på bilstolen hans.

Sniker litt fra november (termin 1.nov)
Dette er vår første, og det eneste som ikke er handla er vognpose og vippestol...
Men det er ting vi vet vi får.

Har vaska meste av klær, og GUBBEN var den som var mest ivrig på å handle og 
starte med å sette opp seng, kommode osv... Så det sto vel klart i uke 22...

Fødebagen har jeg bare begynt å notere hva som skal være med.

Har termin 3 okt. Men denne gangen blir det keisersnitt på meg,så da kommer vel lillegutten en uke eller to før. Har faktisk begynt å sortert klær som skal vaskes,nå idag. Da jeg kjenner det er på tide å pakke sykehusbagen nå :) Dels for å få tiden til å gå,men også fordi det er koselig.

Er aldri for tidlig å pakke bagen.. min var ikke ferdigpakket med min forrige,å det var heller ikke no særlig. Så alt som er gjort,er gjort ;) Kos deg med vasking av tøy og pakking av bag. Det skal iaillefall jeg :)))

Her har jeg det meste klart fra storebror:) Har funnet frem baby tøy og dyner, men ikke vasket noe enda. Venter nok noen uker til med det. Vognen og kurv er tatt ned fra loftet:) Mangler å hente ned noen tåteflasker, ammepute og bilstol så er vi nesten klare for lillesøster:)

Nei har ikke det... Alt var klart i uke 30 sist, denne gangen, tenker jeg at jeg heller gjør alt klart i uke 35 :) 

Baby#2 skrev:
Har termin 3 okt. Men denne gangen blir det keisersnitt på meg,så da kommer vel lillegutten en uke eller to før. Har faktisk begynt å sortert klær som skal vaskes,nå idag. Da jeg kjenner det er på tide å pakke sykehusbagen nå :) Dels for å få tiden til å gå,men også fordi det er koselig.

Er aldri for tidlig å pakke bagen.. min var ikke ferdigpakket med min forrige,å det var heller ikke no særlig. Så alt som er gjort,er gjort ;) Kos deg med vasking av tøy og pakking av bag. Det skal iaillefall jeg :)))

Takk. Det skal jeg :) Det er jo, som du sier, bedre at den er ferdigpakket. Jeg får begynne å sysle med det denne uken. Har jo fri - så jeg må få dagene til å gå :) Kos deg du og!!

Trangen til å ordne saker og ting har blitt veldig vanskelig å motstå de siste dagene, så nå har jeg funnet frem litt klær for å sortere og sånn.-

jeg har pakket sykehusbagen men det er siden legen har sakt at jeg kan få forgiftning når som helst om jeg får det. har å strikket en del ting til gutten så han har til hjemreise. 
vi skal flytte i slutten av måneden så jeg har ikke tenkt å gjøre klart noe til da. har kjøpt inn alt men ikke mer en det, har jo sprinkelsengen stående på soverommet allerede, siden jeg ikke orket å pakke den sammen når Ask flyttet over i stor seng. 

Vi hadde det meste fra storebror, så har bare vaska litt dyner og sånt....
Også har vi pussa opp en gammel kommode, det fikk første mann også så måtte jo lage en til denne, henter vel ikke opp senga fra kjelleren før et par uker før tenker jeg...
Lillebror kommer 4. oktober med keisersnitt :)

Jeng tenkte jeg skulle vaske og gjøre klar klær nå vi får stellekommoden på plass så ting blir helt klart :)

Fødebagen har jeg bare såvidt tenkt på :/ Har noen tips til greie ting og pakke?

Jeg hadde planert med vår første barn att pakke når riene startet så jeg hadde noe å gjøre tenkte jeg...veldig dumt...vannet gikk halv fem på morgonen og riene startet å det var bare att kjøre kjappt till sykehuset. Hadde bare babyens klær og ting ferdig i stellebagen men inget til meg selv. Noen tips er att ha store behagelige t-trøjor og joggebukser og noen veldig behagelige myke b-håer og truser (man har vondt både nede og i brysten). Ammeinlegg er også lurt..det kan rinne ganske mye fra brysten. Så ett par tøffler att russla rundt  i gangene på sykehuset når babyen ikke vil sove;)...så får mannen skaffe det man trenger etterhvert....men dette er en god start rett etter babyen kommet ut:)

Her står babyrommet klart, og babytøyet er vasket, brette og sortert i skuffer.
Deilig!

Bekkenet mitt blir bare verre og verre, så det er godt å tenke på at jeg ikke må stå å styre med alt det der når jeg er høygravid!

Back
Topp