har dere sta 1 åring??...

..*||Susanne89||*..

Elsker forumet
er deres 1åring sta?...
legger merke til at snuppa her er staere enn før[8D]....

hver gang hun ikke får til noe,
eller ikke får viljen sin (vi sier nei til at hun skal ta en itng)
så gir hun ifra seg et kort men skapt hyl[:)]...

første barn her (selfølgelig)...
så ikke mye pepp på det området...

kommer det til å bli verre, eller er det bare en periode, eller er dette begynnelsen av trassalderen?[:)]

Noen er mer bestemte enn andre, trassalderen starter gjerne senere.. Men noen har sterk vilje og godtar ikke hva som helst!! Her har vi funnet ut at vi gir forvarsler om hva som skal skje god tid i forveien, og forbereder en del.. Da har det gått lettere...

ORIGINAL: Olinebrumm

Noen er mer bestemte enn andre, trassalderen starter gjerne senere.. Men noen har sterk vilje og godtar ikke hva som helst!! Her har vi funnet ut at vi gir forvarsler om hva som skal skje god tid i forveien, og forbereder en del.. Da har det gått lettere...

et eksempel????[:)]

ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..

ORIGINAL: Olinebrumm

et eksempel????[:)]

Vi startet da han var ganske liten med å forberede han på hva som skulle skje.Feks at vi om fem minutter skulle gå å stelle, at vi om en halvtime skulle kjøre til butikken osv osv.. Nå er han stor og da er det utrolig godt at han er vant til det. Fem minutter før vi skal på badet så sier vi det.. Samme med klær og slikt. Han kan få velge selv, men av to alternativer som jeg legger fram til han..

Det er utrolig verdifullt at de vet at man også mener det man sier, feks ikke kjør med bil i sofaen. Fortsetter du så må mamma ta den bort.. Nå er lillepia di ganske lita, men er kjekt å begynne uansett.. Og det UTROLIG viktig å ikke gi seg!! Selv om det er hyl og vræl så er det mamma som bestemmer!! Stå på!! Gir du opp kampene nå, så blir det "kjempegøy" om få år...

sier ikke annet enn lykke til framover jeg... vesla begynte rundt 1 år å hun blir bare mer å mer bestemt sta og ja hva kaller man det...
men de sierl jenter er veldig sånn.... gleder meg til hun kommer i den alderen at hun er mer selvstendig merker det hjelper litt nå men gå for guds skyld gå ikke i mot meg vil jeg ikke så vil jeg ikke...

han er jævlig sta, og det blir bare værre og værre.. regner med at det blir bedre når han flytter hjemmefra om ca 20 år... [8D]

Vi har en på 2 år og 9 mnd..og han sier bare til meg "ååå ,hvorfor skal du hjelpe meg hele tiden?????"

Alt skal han gjøre selv-og d har han jo holdt på siden han var 2 år.

Men når de er 1 år og tror de forstår og kan alt i verden,så er det ikke så lett å være hverken ungen eller mora..[8D] --

Back
Topp