Har dere skrudd på varmen enda?

Agnete

Forumet er livet
Prøver å utsette å skru på varmen i huset, men jeg fryser hele tiden. Nå fyres det hele dagen, men det holder ikke, varmen sprer seg ikke nok:p
Vi har rundt 20-22 grader uten fyring, vet mange trives i det, men jeg fryser!
Så hva bruker dere til å holde varmen i huset, og bruker dere strøm, har dere satt på den enda? :)

Ja vi har på varmekabler på badene , fyrer med ved hver dag. Ellers hadde temp vært 16 grader inne

Ja, men vi bor i no3, så her er ikke prisene så hinnsides.

Men ja, vi har satt på noe varme i huset. Varmekabler i underetasjen, står ikke på mye, men litt. Og en ovn i stua. Har varmepumpe, men den er ikke tatt i bruk enda (mye fordi den står på en idiotisk plass så den må stå på ganske mye for å varme opp stua, den varmer hele kjelleren først (der har vi alrså alle soverom)) hva de tenkte når de satte den inn vet jeg ikke. Ja. Det er en plass den ikke synes, men, hallo...

Det er ikke alle dager den ovnen er på, det justerer vi etter hvor kaldt det er. Men den er på. I tillegg varme i badegulvet og på gjestetoalettet (vel. Brukes daglig av oss. Ikke bare gjester nei. Men alrså, bare et lite rom med toalett da, i tillegg til badet)

Har vannbåren varme, den står på 18 i oppholdsrom, 22 på bad og resten 15-16 grader. Blir veldig kaldt på gulvet hvis den ikke står på og med en 2åring som bor på gulvet hele dagen kunne vi ikke ha det kaldere. Fyrer hver dag - varierende om vi har et opphold midt på dagen eller ikke.
Akkurat nå er det 21,5 grader i stua og foreløpig er jeg i såpass aktivitet at jeg ikke trenger fyre. Men snart er det sofalivet og da tenner jeg nok opp :)

Fyrte i ovnen i dag, første etter sommeren. Mest for kos, siden fyring med varmepumpe nok er billigst så lenge spotprisen er under 6-7 kroner (har ikke egen skog jeg kan hugge).
Har varme i på i gulvene på badene og gangene, men har satt huset til å skru ned temperaturen i panelovner og varmekabler de dyreste timene i døgnet.

satte på varmekablene på badet og wc denne uka. Venter litt med å sette på varmekablene på soverommene (bruker å sette de på 15 grader). Har varmepumpe som går hele tiden på 20 grader og fyrer i ovnen ved behov (har blitt litt på kveldstid de siste dagene). Ellers bruker vi mye pledd når vi sitter i sofaen. På hjemmekontoret mitt sitter jeg med tøfler og ullpledd.

Varmekablene står på hele året (skrur ned varmen på sommeren, men ikke helt av). Nå står den på 26 grader tror jeg.
I slutten av august ble panelovnen på rommet til meg og frøkna på nå 10 mnd satt på om natta, på ca 18 grader.
Panelovnen på toalettet ble også satt til 16 grader, panelovnen i gangen utenfor soverommene ble satt til 15 grader.
Panelovnen på den dårlig isolerte boden vi har fosterkatter på ble skrudd på i august, rundt 16 grader tror jeg.
Varmepumpa har stått på siden slutten av august, på 20 grader om natta og opptil 24 grader på dagtid ved behov.
Har fyrt opp 1 gang hittil.

Nå var vi heldige og fikk bundet strømmen på 43 øre fastpris i april, så det eneste vi prøver å være ekstra flinke på er å ikke ha for mye apparat/maskiner på samtidig.
Familie på 5 bosatt midt i kalde Trøndelag, strøm+nettleie for september ble på 979,44kr :)

Fyrte i ovnen i dag, første etter sommeren. Mest for kos, siden fyring med varmepumpe nok er billigst så lenge spotprisen er under 6-7 kroner (har ikke egen skog jeg kan hugge).
Har varme i på i gulvene på badene og gangene, men har satt huset til å skru ned temperaturen i panelovner og varmekabler de dyreste timene i døgnet.
Ja, veden har vært dyr i år. Heldigvis betaler vi ganske så lite for den, har en nabo som ordner det for oss. Jeg ønsker meg en luft til luft varmepumpe, men foreløpig har vi ikke tenkt å kjøpe det.

Varmekablene står på hele året (skrur ned varmen på sommeren, men ikke helt av). Nå står den på 26 grader tror jeg.
I slutten av august ble panelovnen på rommet til meg og frøkna på nå 10 mnd satt på om natta, på ca 18 grader.
Panelovnen på toalettet ble også satt til 16 grader, panelovnen i gangen utenfor soverommene ble satt til 15 grader.
Panelovnen på den dårlig isolerte boden vi har fosterkatter på ble skrudd på i august, rundt 16 grader tror jeg.
Varmepumpa har stått på siden slutten av august, på 20 grader om natta og opptil 24 grader på dagtid ved behov.

Nå var vi heldige og fikk bundet strømmen på 43 øre fastpris i april, så det eneste vi prøver å være ekstra flinke på er å ikke ha for mye apparat/maskiner på samtidig.
Familie på 5 bosatt midt i kalde Trøndelag, strøm+nettleie for september ble på 979,44kr :)
Det var en annen regning enn oss jVar 5000 med strømstøtte her.. Har dere hatt ekstremt dyr strøm også, heldig som fikk bunnet den så lav!

Det var en annen regning enn oss jVar 5000 med strømstøtte her.. Har dere hatt ekstremt dyr strøm også, heldig som fikk bunnet den så lav!
Så lav strømpris har ikke vi hatt på evigheter, ikke hatt mulighet til å binde strømmen på en stund heller :p
Vi har satt på varmekabler på bad til 19 (ja, ikke mye), og fyrer hver dag. Vi har endel skog så vi jobbet på spreng i vår for å ordne ved til vinteren :) vi har muligheter til å fyre både i 1.etasje (der stue, kjøkken, bad er) og i kjeller på vaskerom. Ikke behov for varme på soverommene, vi foretrekker litt kjølige rom å sove i :)

Varmen har stått på hele tiden står på lavere om sommeren i stua oppe. Men i kjellerstua står den på 22 grader året rundt. Foreløpig 22 grader i stua oppe. Men blir nok mer når det blir kaldere. Alle varmekabler vi har står på det samme også året rundt; bad, vaskerom og yttergang.
Vi bor da ikke i noen av fe dyreste strømområdene.

Vi fikk for første gang strømstøtte nå i september, fikk hele 58kr avslag :hilarious:
Så det opereres med helt andre priser her, ja.
Det var faktisk et par timer i september der spot prisen var -1,58kr (eller noe sånt). Altså man fikk betalt for å bruke strøm :wideyed:
Ikke vi da, siden vi har fastpris og betaler 43 øre døgnet rundt.
Den har i korte perioder vært oppi 8 kr her også, men ikke hele døgnet liksom. Bare noen timer her og der.
Vi brukte 990 kWh i september.

43 øre? Oj vi kunne bundet den til langt mervenn det men det lønner seg ikke i lengden nør den er så dyr

43 øre? Oj vi kunne bundet den til langt mervenn det men det lønner seg ikke i lengden nør den er så dyr
Ja, vi var mye frem og tilbake på om vi skulle binde strømmen eller ikke. Valgte til slutt å gjøre det for å ha den forutsigbarheten, slippe å måtte begrense den allerede lave strømbruken vår liksom.

Vi har tapt noen kroner på det i sommer, da spot prisen her gjerne lå under 20 øre i lange perioder. Men vi tror nok vi sparer det inn i vinter.
En far i klassen til et av barna våre jobber i Tensio, han har bundet strømmen til mer enn vi gjorde, og mente vi var heldige/smarte som gjorde det da vi gjorde det.
Så vi får se :)

Har hatt på varmen i hele år, sett bort fra sånn.. en uke i sommer.
Har bundet strømmen på 29,90 øre da (Nordland).

Vi fikk for første gang strømstøtte nå i september, fikk hele 58kr avslag :hilarious:
Så det opereres med helt andre priser her, ja.
Det var faktisk et par timer i september der spot prisen var -1,58kr (eller noe sånt). Altså man fikk betalt for å bruke strøm :wideyed:
Ikke vi da, siden vi har fastpris og betaler 43 øre døgnet rundt.
Den har i korte perioder vært oppi 8 kr her også, men ikke hele døgnet liksom. Bare noen timer her og der.
Vi brukte 990 kWh i september.
Da var det bra dere fikk bundet dem, jeg så ikke at dette kom til å skje med prisene, så når vi oppdaget det i fjor fikk vi ikke bundet ett eneste sted. Men det er noen sinnssyke priser her. Bor i en av de dyreste området.
Jeg har aldri spart på strømmen, men har likevel et lavt forbruk selv med elbiler. Eneste sted vi kan spare er varmen, men orker ikke å fryse så mye som nå..

Back
Topp