Har dere skrevet testament?

Triiny

Elsker forumet
Ja det er ikke noe kjekt å tenke på hva som skjer hvis vi skulle falle bort.
Men har noen av dere skrevet testament eller viljeserklæring på hvem som skal ha ungene hvis uhellet skulle skje?

Her har vi ikke skrevet noe. Har faktisk ikke tenkt over at det kan være lurt å skrive det ned så det ikke skal bli evt krangel om hvem som vil ha Matheo.

Nei har ikke skrevet noe, men skulle jeg dø nå fort hadde jeg passet på og fått dokumentert hvem som skulle ha K.. det er nok ikke dumt, dette er jo ting man kan forandre underveis også så det er vel bare og få det gjort...

Nei, men har tenkt litt på hva jeg ønsker. Burde vel egentlig få skrevet det ned, bankibordet. Har nevt det litt for pappaen, men tror vi burde ta det som en ordentlig prat endag, da jeg tenker at det mest aktuelle er mine søstre...[;)]. På hans side er eneste aktuelle farmoren og synes vel egentlig det er fint om man holder seg innenfor riktig generasjon.... men sånn ellers så har jeg tenkt til å kunne kose meg med mine oldebarn, så er ikke etter min plan at dette skal bli aktuelt.

Mulig jeg er litt dum, men hvordan gjør man dette?

Koster sikkert jæææ.... mye å få det ordentlig også ?

ORIGINAL: Frøgen*

Jeg vet ikke men jeg TROR at en må skrive en erklæring, ha to vitner som ikke er i familie med en og så få dokumentet tinglyst.

Har ikke gjort noe sånt selv. Det er bare én familie som er aktuell og det er yngste søsteren til mannen. De er gift og har tre barn selv. Den andre søsteren er enslig med to barn. Enig i at en burde holde seg innenfor riktig generasjon hvis en har muligheten!

ORIGINAL: Frøgen*

Koster ingenting hvis du velger å skrive en viljeserklæring uten advokat. (slik jeg har forstått det hvertfall) Et testament aner jeg ikke.

Back
Topp