Har dere sett på eller bestemt dere for vogn?

R3m0l86

Blir kjent med forumet
Jeg bare lurer som alltid☺️ Jeg hadde simo med førstemann og emmaljunga med de to andre, men nå har jeg egentlig veldig lyst til å prøve meg på TFK! Noen andre som har den og som er fornøyde?
For/imot?

Jeg elsker emmaljunga, men liker ikke sportsdelen på den, vet ikke helt hva det er men blir bare ikke komfortabel, :p haha

Hei!

Venninnen min sa at hun ikke kom til bagasjebrettet under vognen når hun byttet til sportsdelen på TFK, eller i hvert fall at det var vanskelig. Jeg har hatt en brukt Emmajunga og vurderer å kjøpe ny selv, så da skal jeg følge litt med på tråden. For meg bør den være litt lett, liker at baggen er lang, men vognen i seg selv er liten :D

Jeg bare lurer som alltid☺️ Jeg hadde simo med førstemann og emmaljunga med de to andre, men nå har jeg egentlig veldig lyst til å prøve meg på TFK! Noen andre som har den og som er fornøyde?
For/imot?

Jeg elsker emmaljunga, men liker ikke sportsdelen på den, vet ikke helt hva det er men blir bare ikke komfortabel, :p haha

Dette er min første, så jeg har ikke hatt noen barnevogn selv, men har prøvd å trille TFK når jeg har passet for noen venner. Jeg synes den er veldig lett å trille, og elsker håndbremsfunksjonen i bratte nedoverbakker. Synes egentlig at den er litt stor, men så har jeg sett at de har fått en som heter TFK Lite. Den ser mer passelig ut og har bedre system for å legge ned ryggen. Stropper i stedet for de litt tungvinte glidelåsene.
Hvis det blir TFK Lite, vil jeg ha Multi X-bagen, så barnet kan være vendt mot meg etter at det vil sitte i vogna det første året!

Synes jo egentlig at disse bugaboo-vognene ser mer stilige ut, men så er det denne sittedelen. Den er jo ikke så lang i ryggen, og hvor behagelig er det for barnet å sove med beina i vinkel hele tiden? Derfor heller jeg mer mot TFK som virker mer praktisk og komfortabel. Også kan den jo brukes hele vognperioden siden ryggen er så lang :)
Har jo forsåvidt planer om å bruke mer bæresjal/sele i starten, men må nesten prøve meg ut når babyen kommer. Aner jo ikke hvilke planer den har :p

Usikker.. Har en vogn, men i og med at minstejenta bare er 22-23 mnd når neste kommer så lurer jeg på søskenvogn? Noen med erfaringer? Komme med anbefalinger?

Vi har en tfk etter jenta og gutten vår. Blir nok å bruke den. Kanskje kjøpe multi-x bagen til istedenfor den vi har, får se

Hadde babyjogger city elite til førstejenta, og kommer til å bruke den til nr 2 også. Veldig fornøyd med vogna :)

Vi skal kjøpe denne fra utlandet. Koster mye billigere der, 4000 kr.
5376_1.jpg

Vi har TFK, og var veldig fornøyd frem til vi byttet til sportsdelen. Som nevnt over her blir kurven under helt håpløs å bruke, spesielt om babyen ligger helt nede. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg gått for babyjogger city elite :)

Har Emmaljunga Edge 2016, i fargen Lounge Grey. Men trenger søskenvogn. Vanskelig å velge!

Jeg har en Babyjogger GT og en Emmaljunga Super Nitro. Jeg elsker Emmaljunga som babyvogn og GT som trille. Vurderer å selge begge og kjøpe Babyjogger Elite med babybag. Må nok i en butikk og teste litt.

Vi har vogn, og kommer til å bruke den igjen, men kan jo dele litt erfaring. :) Det sto mellom Simo kombi og Emmaljunga edge sist, og vi endte med Simo fordi vi syntes den var finest, og litt pga pris. Har vært veldig fornøyd med den, men skulle jeg valgt om igjen, så tror jeg det hadde blitt Emmaljunga fordi kalesjen kan trekkes fram - det kan man ikke på Simo-vogna, og vi har måttet kjøpe ekstra solskjerming. Ellers har jeg trillet på begge vognene, og synes ikke de er så ulike, begge er store og tunge, men veldig stabile og med god demping. Babybagen til Simo er lett å løfte ut og inn av vogna med baby oppi. Vogna er god å trille på all slags føre (vi bor på landet og går mye på grusvei), selv om den er tung. Den er selvsagt litt upraktisk å ha med i butikker, men det var helt uviktig for oss, da det er svært sjelden vi har med vogn i butikken. I begynnelsen brukte vi bæresele i stedet, etter hvert kjøpte vi en trille til shopping-bruk.

Vi har Brio Go fra førstemann. Det er en eldre versjon av Britax go next. Kunne nesten ikke vært mer fornøyd!
Vogna er pen, man kan snu sportsdelen slik at man ser barnet, god plass i kurv under, fantastisk å trille, enkel å transportere i bil, mulig å bytte ut svinghjul med store, faste hjul hvis man skal trille på snø el. Eneste jeg irriterte meg over, var at sportsdelen ikke kunne legges 100% flatt... og dårlig solskjerming i kalesjen både til liggedel og sittedel, men det er utbedret på de nye modellene. Kunne sååå tenkt meg å kjøpe nyeste typen, men vi kan ikke ta oss råd til det :(
Ellers synes jeg Mountain buggy vognene er lekre å se på!!!

Hei!

Venninnen min sa at hun ikke kom til bagasjebrettet under vognen når hun byttet til sportsdelen på TFK, eller i hvert fall at det var vanskelig. Jeg har hatt en brukt Emmajunga og vurderer å kjøpe ny selv, så da skal jeg følge litt med på tråden. For meg bør den være litt lett, liker at baggen er lang, men vognen i seg selv er liten :D

Ah tror jeg må dra og se en dag, jeg har egentlig aldri brukt bagasjebrettet, men jeg hadde city elite til sønnen min når han begynte med sportsdelen, husker det kunne være litt trangt under der og!
Jeg og vil ha en vogn som er lett
Vanskelig valg dette, godt det er en stund igjen! ☺️

Vi har simo kombi fra førstemann. Er veldig fornøyd med den! Litt stor og tung, men veldig stabil og fantastisk på vinterføre (desember-baby sist). Vi beholder denne til nestemann, men jeg sikler litt på en Babyjogger City Elite og... Vi får se hva mannen går med på :)

Back
Topp