Har dere sendt inn søknaden til NAV?

Lisse86

Forelsket i forumet
Er i uke 28 og skal til legen om 13 dager. Er da i uke 30.
Må jo ha skriftlig fra lege som bekrefter graviditeten før jeg kan sende inn søknaden.
Holder det at jeg venter 2 uker med å sende søknaden? Eller bør jeg ringe legen å få bekreftelsen ASAP? 

Jeg tenkte å sende den inn neste uke, er da i min 28 uke, altså 27 pluss:0) Jeg har snakket med nav og de ønsket ikke å motta søknaden før tidligst etter uke 27, men jeg ville kanskje ikke ventet alt for lenge.:) Hvis du er usikker, så ring bare nav:)

det går helt fint å vente til du har time hos legen :) men vil du ha det avgårde før så kan du jo ringe legen å be han skrive en bekreftelse du kan hente, det behøver du jo ikke time til :)

Takk for svar. Ringte NAV, og det gikk fint å vente til uke 30. Så gjør det :)

Men dere: i søknadspapirene står det at man skal føre opp siste månedslønn før permisjon... Jeg har termin 21.10 og får siste utbetaling 27.09... Blir det ikke litt sent å sende inn søknad da? Hva har dere skrevet på da? (jeg har variabel lønn, student og ekstravakt.)

Da sender du inn søknaden din nå, også ettersender du siste lønnslipp :)

Lisse86 skrev:
Er i uke 28 og skal til legen om 13 dager. Er da i uke 30.
Må jo ha skriftlig fra lege som bekrefter graviditeten før jeg kan sende inn søknaden.
Holder det at jeg venter 2 uker med å sende søknaden? Eller bør jeg ringe legen å få bekreftelsen ASAP? 

Jeg venter til etter jordmortimen den 10. aug. Trodde det var hun som skulle bekrefte, men da må jeg kanskje ringe legen åkke som...

Back
Topp