Har dere søkt permisjon?

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Har tenkt at jeg har gooooood tid jeg, men var inne på NAV nå og ser det står noe om å søke 3 mnd før. Det er jo typ nå det..... :p

Vi får jo ikke svangerskapsbekreftelse før uke 26? Eller du er kanskje så langt du. :-)
Trodde det var seks uker før permisjon heg, altså ni uker før termin? Kanskje forskjellig praksis rundt om :-)

Vi får jo ikke svangerskapsbekreftelse før uke 26? Eller du er kanskje så langt du. :)
Trodde det var seks uker før permisjon heg, altså ni uker før termin? Kanskje forskjellig praksis rundt om :)
Nei, jeg er ikke så langt og vet jeg ikke søkte så tidlig sist... Men så leste jeg et eller annet om at det skulle inn tre måneder på forhånd.... Må ha lest litt fort og misforstått noe...... :p

kan ikke søke før uke 26 på nav.. men ardeidsgiver må vite 3mndr før.. :)

Du kan ikke søke før 6 uker før termin. Altså uke 31, og dette er tidligst. Søker du før får du det i retur.

6 uker før permisjonen starter, men altså uke 31

6 uker før permisjonen starter, men altså uke 31
når jeg er i uke 31 er det uke 28 i sommer.. midt i ferien.. så jeg skal søke før nav tar ferie, men skal ned dit personlig så får nok svar ;)

når jeg er i uke 31 er det uke 28 i sommer.. midt i ferien.. så jeg skal søke før nav tar ferie, men skal ned dit personlig så får nok svar ;)

Snakka med de om dette mtp ferie. De mente ting gikk som normalt i ferien også mente hun... Men kan jo hørre med de :) jeg går ned og leverer søknaden personlig så de får sett igjennom så det ikke er noe feil eller mangler så jeg slipper å få den tilbake. Gjorde dette sist gang også :)
Når det gjelder terminbekreftelsen så må denne være datert ETTER 26 fullgåtte uker, hvis ikke blir den ikke godkjent. Har satt meg svært godt inn i reglene :-)

Æ ska lever søknaden snart, får lønn som vanlig av jobben,så stresse ikke :)

Virker ikke som det er så mange som har satt seg inn i når en kan søke?! Det står jo faktisk ganske tydelig på nav sine sider tidligst 6 uker før permisjon som for de fleste starter på uke 37. Men for all del hvis folk vil gjøre det tidligere og forgjeves så må en jo bare d :p

Skal levere inn dette i neste uke.

Men må jeg skrive ut papirer på forhånd eller har legen dette?

Skal bf være med på Nav og skrive under osv?

Og jobben til bf, skal de vite det 3mnd før termin, eller er det 3mnd før han skal ut i de 10 ukene?

Eg var til jordmor idag, der fekk eg terminbekreftelse som eg skal ha med i søknaden. Eg er 24 +3 idag. :) Eg veit ikkje kva som er vanleg og ikkje. Men har fått med meg at ved f.eks eingangsstønad må ein vente til veke 26 med å søke.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så da vil min antagelig ikkje være godkjent. Får hyve meg rundt ved neste time da :)

Så da vil min antagelig ikkje være godkjent. Får hyve meg rundt ved neste time da :)

** I.fl. Troika. Og eg har ikkje sett meg noko godt inn i det. Skal heldigvis ha en samtale med NAV ang. Søknader osv. Så da får ein den hjelpa ein treng :)

Snakka med de om dette mtp ferie. De mente ting gikk som normalt i ferien også mente hun... Men kan jo hørre med de :) jeg går ned og leverer søknaden personlig så de får sett igjennom så det ikke er noe feil eller mangler så jeg slipper å få den tilbake. Gjorde dette sist gang også :)
Når det gjelder terminbekreftelsen så må denne være datert ETTER 26 fullgåtte uker, hvis ikke blir den ikke godkjent. Har satt meg svært godt inn i reglene :)
Nye regler for hver gang :p men har pleid å sende inn etter uke 26kontrollen.. ikke fått i retur, der jeg bodde før tar alt man søker på 3mndr.. Vet ikke hvordan det er her.. det som skjedde sist var at jeg fikk ny sjef og ho skvisja meg ut av jobben sånn at jeg ikke fikk jobba de 2siste mnde og dermed fikk mindre i foreldrepenger enn det nav hadde oppgitt..

Sniker fra oktober. Når eg fikk jenten min i 2011 var reglene etter uke 26, du får då bekreftelse av legen. Å sender inn. Sender du de forseint så ikke det sikkert de er god kjent til du skal ha permisjon. Aldri hørt om 3 mnd før/ uke 31.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp