Har dere søkt om sykehusplass enda?

Lionne

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
det har ikke jeg...

Nei, legesekretær mente det holdt å gjøre det i uke 10 på første legetime. Håper det stemmer, da jeg vet at dette er mer "høysesong" enn forrige gang jeg fødte, som var oktober.

Der jeg skal føde trenger man ikke søke (St. Olavs). Der blir man automatisk lagt inn etter ultralyd (leverer også et infoskjema da).

Nei, her er bare et alternativ, så det har jeg ikke tenkt over

Mulig man ikke trenger det overalt, men i Osloområdet så er ihvertfall det vanlig.
JEg ønsket å føde på Riksen sist, men fikk ikke plass. Men er kjempefornøyd med å ha født på Ahus, så nå vil jeg dit igjen.

Sniker fra januar. Trenge nok ikkje søke om fødeplass så tidlig. Her har eg ikkje fått jordmor time enda ein gang, eg er litt over 24 veker på veg. Er ikkje alle jordmødre som seier at dei søker, men dei spør om kvar du vil føde så sender dei ein søknad:)

Noen sykehus har veldig stor pågang, slik at det i høysesong kan bli fullt. Man kan da risikere å Måtte søke et annet sykehus. Vet at folk har opplevd at Ullevål har vært fullt. Fødte der forrige gang, og vil gjerne dit igjen. Men det er jo viktig å presisere at man også kan bli sendt et annet sted om man har fått innvilget fødeplass. Er det fullt så er det fullt.

trudde ikke man måtte søke om det... men her i nordland så er det langt mellom sykehusene, så trur nok jeg får førstevalget :p

Det visste jeg ikke at man måtte søke om :p Får snakke med lege eller jordmor når den tid kommer :)

Det er vel stort sett bare i Oslo, tror jeg? Her i provinsen tar jeg livet med knusende ro :p Har født to før uten å ha søkt om noen ting, så..:D

Har ikke så mange valg, å har ikke tenkt å ønske meg lenger bort enn jeg må så tenker at dette går automatisk her på disse traktene... :)

I stavanger går en til "innskrivning" noen uker før fødsel kun :-)
Der en har samtale med JM om hvilke ønsker en har o.l.

Back
Topp