har dere søkt om fødeplass?

gulblomst

Blir kjent med forumet
paserer nå 12 uker, bor i Oslo og føler meg lovlig sen :P

ja, tror ikke man får OUL uten å ha søkt om fødeplass, så kanskje legen allerede har søkt for deg? (om jeg ikke har missforstått deg :) )

Jeg har fått time til OUL, men ikke søkt fødeplass?

I Stavanger er det jo to ulike steder også. Fødeloftet, og fødeavdelingen. Må vel søke på en av stedene kanskje? Noen fra SVG som vet?

Alle uten risikoer skal visst på fødeloftet, men er kun på fødeavdelingen man kan få epidural. Per NÅ ønsker jeg ikke epidural, men som førstegangs aner jeg ikke hva slags smerter jeg går i møte - og vil jo derfor ha muligheten OM jeg skal freake helt ut under fødselen og vil ha alt jeg kan få... :o

Trengte ikke søke sist. Tror ikke jeg må det heller.. Hvordan søker man i så fall?

Trengte ikke søke sist. Tror ikke jeg må det heller.. Hvordan søker man i så fall?

Jeg var på UL idag hos privat jordmor og spurte om jeg måtte søke. Er visst noe spesialgreier i Oslo osv der det er flere sykehus/alternativer sa hun.

Her jeg bor er det kun Stavanger sykehus som er alternativ - og jeg trenger visst ikke søke om noe som helst. Det er bare "sånn det er".

Jeg var på UL idag hos privat jordmor og spurte om jeg måtte søke. Er visst noe spesialgreier i Oslo osv der det er flere sykehus/alternativer sa hun.

Her jeg bor er det kun Stavanger sykehus som er alternativ - og jeg trenger visst ikke søke om noe som helst. Det er bare "sånn det er".
Satser på det er sånn her og... Bytter fra Frddrikstad Sykehus til Kalnes i november-ish, så innen februar skal alt være på Kalnes da tenker jeg :-)

Jeg skal på første kntroll neste uke, så det søkes vel etter det. Tror de fleste store sykehus har grei kapasitet i februar,....vet at sommeren og litt utover kan være litt mer problemaisk pga fristen for bhg garantien...

hehe, ja kanksje bare oss i Oslo da som må søke? jeg skal søke Ullevål hvertfall :) var så utrolig fornøyd med dem sist! kjempe flinke!

Spurte legen min om det på kontroll I går, hun sa jeg ikke trengte å søke før det var ca 3 mnd igjen :) litt annerledes her oppe I nord da :p

Nei, har time hos fastlegen først 17. august. Fikk beskjed på legekontoret at det ikke var noen vits med blodprøver og svangerskapskontroll før etter 12. uke, og legen min har ferie, i tillegg til at jeg skal ha ferie.

Jeg var hos turnuslege 3. juli fordi jeg følte meg veldig mye svimmel. Det ble tatt både blodprøver, urinprøve og målt blodtrykk da + at legen lyttet på meg. Så kanskje derfor de tenkte på legekontoret at det ikke hastet så veldig??

Må man søke om det bare er et sykehus i byen? :P For i såfall hvor søker jeg?

Jeg er treg jeg! Jeg har prøvd å ringe jm en gang, da var hun opptatt :p må vel ringe å bestille time snart så oul og fldeplass er i orden.. Om fødselen blir raskere enn forrige gang trenger jeg nok ingen fødeplass.. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp