Har dere redd opp sengen til babyen enda?

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Uke 37 er for min del nå igang, og det som egentlig står igjen av redebyggingen til lille kommer er senga. Vi har kjøpt ny seng ettersom den vi skulle bruke luktet surt av kjeller. Den nye senga er montert, og den nye madrassen er luftet og lagt nedi. Jeg har vasket sengekanten, og knytt den fast oppi senga, men ikke bestemt meg for om det er noe jeg vil bruke (ble plutselig i tvil, når jeg innså at ved å ha sengekant så får jeg jo ikke sett lille om natten om jeg våkner) ..
Ellers tenker jeg å ha tisselaken oppå madrassen, og laken over der igjen før dynen kommer oppi.. Men er det for tidlig å re opp senga nå, eller kan jeg pusle med det nå, for så å legge et pledd over mtp eventuelt støv som kan komme.. Fødselen kan jo starte i helgen (har tross alt meldt meg frivillig til fullmånefødsel:p), men samtidig kan den også starte nærmere/rundt/etter termin 17.august...

Hva har dere gjort?

Uke 37 er for min del nå igang, og det som egentlig står igjen av redebyggingen til lille kommer er senga. Vi har kjøpt ny seng ettersom den vi skulle bruke luktet surt av kjeller. Den nye senga er montert, og den nye madrassen er luftet og lagt nedi. Jeg har vasket sengekanten, og knytt den fast oppi senga, men ikke bestemt meg for om det er noe jeg vil bruke (ble plutselig i tvil, når jeg innså at ved å ha sengekant så får jeg jo ikke sett lille om natten om jeg våkner) ..
Ellers tenker jeg å ha tisselaken oppå madrassen, og laken over der igjen før dynen kommer oppi.. Men er det for tidlig å re opp senga nå, eller kan jeg pusle med det nå, for så å legge et pledd over mtp eventuelt støv som kan komme.. Fødselen kan jo starte i helgen (har tross alt meldt meg frivillig til fullmånefødsel:p), men samtidig kan den også starte nærmere/rundt/etter termin 17.august...

Hva har dere gjort?

Jeg skal begynne selv neste uke og er da i uke 37[emoji4] så nei ikke for tidlig. Jeg skal ha planlagt keisersnitt så enda da 2 uker til han kommer, men synes det er greit å begynne med det og ha det ferdig[emoji4]

Men et tips så anbefalles ikke tisselaken i sengene til nyfødte pga det blir for tett luft mellom madrassen og babyen[emoji53] var ihvertfall et råd jeg fikk.

Jeg har ikke montert seng enda, men madrassen er til lufting, og har allerede luftet seg lenge. Jeg kommer til å bruke sengekant på kortsidene og den ene langsiden. Mot meg blir det ikke kant. Tisselaken lar jeg være. Jeg synes det er så klamt selv, at jeg heller har reservemadrass.

Senga og bilstolen har vært lånt ut til niesen min på to måneder. Broren min kommer med dem om et par dager, og da blir det nok redd opp. Det er bare det som mangler for at lillegutten bare kan komme når han vil. :)

Hva har dere gjort?

Bed side criben vår har vært på utlån til venners babyer i tre år og leveres tilbake først i ettermiddag, så jeg har ikke redd opp den enda. [emoji4] Kommer sikkert ikke til å re den opp før vi er tilbake fra sykehuset siden det er ganske trangt på soverommet vårt. Var biiittelitt tidligere ute sist...

1 uke til termin, og jeg har nå redd opp både seng og vugge[emoji5] har et håndkle over da katten har det med å legge seg oppi[emoji849].

Har kjøpt en chicco next2me seng, ikje montert den opp å usikker på om den blir det før vi kommer hjem fra sykehuset :rolleyes: hvis du skal ha tisselaken i sengen så pass på at det ikke er helt oppe med hodet :p Tisselaken er plast å når lille begynner å snu seg kan de fort sove på magen med nesen nedover (bare en heads up) :)

Jeg har satt opp bedsiden, men har ikke lagt på laken og dynetrekk enda. Er 37 + 4 i dag. Tenker at jeg fikser litt slik neste uke når vesla på tre skal tilbake til barnehagen. Er også meldt lavere tempraturer og regn til uken så blir antageligvis litt lettere å få gjort litt husarbeid og forberedelser da. Nå er det så varmt at eneste tiden på døgnet jeg fungerer og får gjort litt husarbeid er på natten [emoji4]

Har montert senga, men pga kattene har jeg foreløpig bare et saueskinn oppi, som kattene får lov å ligge på. Så gjør vi heller helt klart til baby når vi kommer hjem fra sykehuset :)

Nei. Må få ryddet og vasket soverommet først. Men dyna og sengesettene er vasket da :)

Monterte senga i går. Hadde i madrass, tynn overmadrass (istedenfor tisselaken), laken, putetrekk og dyne med trekk. Har sengekant tilgjengelig, men venter med den til jeg får en grunn til å bruke den.

Bedsiden er montert, men ikke redd opp. Har ikke satt den på riktig rom, en gang. Kan hende at jeg bare får gubben til å ordne det før vi kommer hjem fra sykehuset.
Kommer til å ha oppi laken og dyne med dynetrekk.

Krybba har vært klar siden uke 32 [emoji23] Er nå 37+4, og siden ingenting har skjedd enda, blir jeg nok å lufte alt når vi kommer hjem fra sykehuset. Har madrass, laken, dyne med trekk og putevar i krybba. Er over gjennomsnittet bekymret for krybbedød, så noe sengekant og tisselaken blir det ikke. Men har sengekant i boden om der skulle bli behov. Tisselaken blir sikkert fra når hun går over til sprinkelseng. Har en ekstra madrass i tilfelle uhell. [emoji4]

Har gjort istand ferdig sprinkelsengen med sengetøy og alt, men den skal han ikke bruke før han skal på eget rom - det er mest for kommende storesøster å leke i foreløpig;) Vognen er klar med sengetøy/dyne.
Bedside crib som han skal sove i på natten, og vuggen i stuen til dagsoving tenker jeg å gjøre klart i neste uke (er da 37), men ha de på rommet hans til han er ute.
Vi har brukt tisselaken med begge våre, kommer til å gjøre det denne gangen også:)

Skal ha bedside crib, og den er så lett å slå opp at det gjør vi når vi kommer hjem fra sykehuset. Reier opp da også :)

Jeg gjorde det i dag faktisk! :D Må ha noe småtteri å holde på med når jeg går hjemme. 3,5 uke til KS så litt tidlig, men jeg la et pledd over. Og det er jo bare til å bytte det hvis jeg synes det har blitt støvete. Brått vil han vel ikke ligge oppi der de første ukene uansett :P

Legger ikke på sengetøy før vi er hjemme med babyen fra sykehuset :) Men senen står framme å lufter seg :)

Jupp. Her er alt gjort klart, både vogge, seng og vogn. Gjorde det når eg starta i perm ;)Får heller riste dei oppatt når det skal takast i bruk. 40+0 idag!

Niks. Men nå har vi ikke seng enda. Vi har en hengevugge som fortsatt ikke er hengt opp, og ellers tenker jeg baby i starten skal få sove i nest og en bag/moseskurv. Det skal jeg re opp, men det blir vel ikke før til helgen, antakelig ikke før vi kommer hjem fra sykehuset.

Redde opp seng i uke 37. Men den er flittig brukt som dukkeseng så må nok gjøres på nytt! o_O Har sprinkelseng hvor vi har tatt av ene siden og satt inntil senga vår.
Samme gjelder forøvrig med babyklær, vogn, lekegrind, bleier.. alt er flittig brukt av dukkene. Lurer på hvor mye jeg skal gidde å vaske om igjen

Back
Topp