Har dere planlagt tiden for baby...

Julifrø

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
....Med tanke på barnehage?

Kom over en tråd der det stod at vi var 131 stk her ALLEREDE! Synes det var kjempemange!

Har også lest i media at folk planlegger å få barn før 31 august slik at de er sikret barnehageplass for året de blir 1 år.
Sykehusene synes jo dette er skikkelig ille ettersom juli er jo fellesferie! Er skikkelig boom fra mai til juli/august.

Vi tenkte på det, og håpet frøet plantet seg slik at vi fikk termin før det... men hadde det kke gått hadde vi jo fortsatt å prøve :) Denne lille er nøye planlagt uansett så ville aldri latt barnehageplass utsatt baby-planene ett år :)
Det gjør det litt lettere at vi kan gå rett ut i jobb etter endt svangerskapspermisjon. Vet mange sliter enormt. Enten må de sende ungen i bhg etter 8 mnd, eller kanskje betale for en plass de ikke bruker i f.eks 6 mnd, eller null bhg plass etter perm!

VI JULIMAMMAER ER HELDIGE =)

Var ikke planlagt, så den lille i magen ble en stor overraskelse! :-) :-) :-)
Har ett barn som ble født etter denne fristen også, men fikk barnehageplass uten problem! Det kommer nok an på hvor i landet man bor. Vi ville nok ikke planlagt barn utifra en frist, da jeg tenker at det ikke skal være stress rundt det å få barn, men jeg forstår at mange er avhengige av garantert barnehageplass!

Jeg har tenkt mye på akkurat det, menn vi har ventet på dette siden sept. 2009, så den lille hadde vært hjertelig velkommen når som helst på året <3
Men har en søster som fikk 31.des og de sliter :/ hvis de da ikke er så heldige at de får han inn i januar da.. Så som sagt, dette har streifet meg...
Jeg har også jobbet i bhg, og vil virkelig ikke at barnet mitt skal gå i bhg før det er 1år, så syns det var veldig fint tima, sånn sett :) hihi<3

Har ikke tenkt på det i det hele tatt, var vel mest opptatt av å faktisk få den store æren av å bli mamma, ikke NÅR på året etter barnehageplass. Like velkommen i juli, som på julaften, som på 17.mai, og i februar, liksom. :-)

Siden jeg er student, ville vi få det til slik at jeg var ferdig med studiet innen den lille kom. Heldige som vi var fikk vi det til på første forsøk! :) Tenkte egentlig ikke på det med barnehageplass, men kan tenke meg at det blir et lite problem dersom vi ikke får det. Siden jeg har termin i slutten av juli er det jo en god sjanse for at det blir i august i stede. Men vi tar det som det kommer, vi får det nok til på et vis uansett :)

Tenkte ikke tanken på det! :)

Dette har vært helt irrelevant for oss. Her har det dreid seg om hvorvidt vi kunne få barn eller ei, og etter 14 mnd prøving, var t ikke akkurat termindato jeg tenkte mest på da jeg fikk to klare blå streker lysende mot meg. Da var det lykke uansett årstid :-) Når det er sagt, så er jo tidspunktet beleilig, men ikke sånn at jeg syns det er viktig. (Skulle gjerne hatt en grunn til å være hjemme med gullet et halvår ekstra, jeg ;-) )

Jeg har to barn fra før som jeg har måttet ha hos dagmamma først fordi de ikke fikk barnehageplasser med en gang. Derfor synes jeg absolutt det er en bonus nå å få barn på en tid som klaffer så bra med barnehageoppstart. Det var på ingen måte avgjørende for oss i forhold til planleggingen da, det bare ble sånn :)

dette er ikke noe vi har planlagt etter, men ser helt klart fordelen i det! Datteren vi har eg født i oktober, og selv om det ordnet seg og vi fikk barnehage plass så fikk vi absolutt kjenne på hvilke utfordringer og frustrasjoner dette medfører. Så vi er glad at vi slipper det en gang til :) Men om det ikke hadde klaffet nå hadde vi ikke sluttet å prøve av den grunn ;)

Dette tenkte vi ikke så særlig på, eller rettere sagt, det var kjæresten som ville vi skulle prøve å få baby, og han tenker IKKE på slikt :P Men det streifet jo tankene mine når vi hadde prøve perioden, alt blir liksom litt lettere da ;) Men en juli-baby eller en noveber-baby blir like godt mottatt <3

Dette skjedde veldig spontant!.. Så nøye planlagt var det ikke ;) men passer veldig bra i fht semesterstart på skolen, og bhg plass ;)

Vi planla det ikke slik at det skulle gå nå, det bare gikk! Men hadde i bakhodet det med bhg plass og slikt, men det er uansett ikke et problem her jeg bor! Bor på et bittelite sted der barnehagen MANGLER barn så vi er jo garantert plass uansett hehehe ;)
Bhg bønnfalt oss faktisk om å sette lillegutt i bhg nå i August... Men det sa jeg klart nei til! ;) ;)

Var mest planlagt med tanke på at jeg ikke ville at bursdagen skulle sammenfalle med noen av søsknene. Er ganske sikret plass i samme barnehage pga søskenprioritet, men er jo et stort pluss at det passer såpass bra med barnehageåret. :)

Vi planla den lille spiren nå, men det var ikke i våre tanker dette med barnehageplass.
Det var nok et lykketreff for oss.
Vi har ikke hatt barn i barnehage på maaange år, så alle disse nye reglene har vi ikke satt oss inn i.
Men ja det hjelper jo på :)

Med tanke på at det er veldig vanskelig å få barnehageplass til ikke-prioriterte barn her i kommunen, så har tanken streifet meg, det skal jeg innrømme. Men den opprinnelige planen var å få barn før sommerrushet på fødestuene, men det gikk i vasken med en spontanabort. Så nå blir det sommerbarn likevel, og jeg er veldig fornøyd med at vi rekker barnehagefristen.

Ikke planlagt i forhold til barnehage, for her er det full dekning, så man får plass året man fyller ett selv om man er født i Oktober :) Men planlagt i forhold til at vi ønsker ca 2 år mellom barna :)

Babyen var planlagt, men ikke helt i detalj... Dvs at vi egentlig gikk for august/septemberbaby fordi det hadde passet bedre mtp jobben min, men frøet festet seg litt kjappere enn vi hadde trodd ;) bhg-plass hadde vi ikke tenkt på i det hele tatt,

Back
Topp