Har dere peis-grind?

Lisemor_

Forumet er livet
Dere som har peis/ovn da..
Vi har til Fill. Syns det er så trygt, for selv om han vet GODT at det er varmt og farlig, kan det jo alltids skje en ulykke.. Han kan jo snuble eller bare sneie borti den når han går forbi.

Men vet dere hva? Her om dagen skulle jeg ta opp døra, og tror dere ikke den hadde SMELTET!!!! [:-] Den er helt missfostra nå! Vakke det dårlig??
Og nå i ettertid fikk jeg høre at den må plasseres 75 cm fra ovnen. Men det har ikke vi plass til...

Så da blir det vel uten resten av sesongen. But but.. Hadde vært verre med en 8 mnd gammel baby som kravler rundt og ikke vet bedre.. Uff!!

Nei, vi har aldri hadd det, vi.. Ja, vi er kjempesløve!!! Vi har en peletsovn og en peis.. Men hun vet at det er varmt der og "auau".. Veldig opptatt av "ovn" for tida forresten setter eller legger seg ned for å se på når det brenner.. Vet ikke, jeg.. har bare gått veldig fint uten sånn grind.. har jo passa på selvsagt!!

jeg har ikke men er på utkikk etter.
Kine er svææært opptatt av ovnen å vil borti å ta på den hele tiden. så fassinert av flammene å vil hjelpe med å kaste oppi ved å ta inni papir ol.
tørr så å si ikke fyre i den når hun er våken jeg. som kan resultere i en stoooor strømrekning siden jeg har oljeovnen på full guff til alle døgnets tider.

noen som vet om noen bra som ikke er alt for dyre?

ORIGINAL: LilleMusMei

jeg har ikke men er på utkikk etter.
Kine er svææært opptatt av ovnen å vil borti å ta på den hele tiden. så fassinert av flammene å vil hjelpe med å kaste oppi ved å ta inni papir ol.
tørr så å si ikke fyre i den når hun er våken jeg. som kan resultere i en stoooor strømrekning siden jeg har oljeovnen på full guff til alle døgnets tider.

noen som vet om noen bra som ikke er alt for dyre?

vi kjøpte babydan sin med 5 ledd på Barnas hus. den var på tilbud til 999,-
den med 3 ledd koster ca 1200,- tror jeg..

er ganske dyrt.. men veldigg trygt og greit. kan jo være heldig å finne en på finn da [:)]

ja det har vi. kjøpte den i fjor, til Aksel hadde vi ikke noe men han har alltid hatt mere respekt og vært flinkere til å høre på det vi har sagt.
satte vekk grinna i sommer for den tar endel plass, men den måtte opp igjen når fyringssesongen startet gitt, tørr rett å slett ikke å ikke ha det. og da vet jeg at jeg kan gå på do mens gutta er i stua..

har en sånn 5 leds fra barnas hus.

har ikke og føler heller ikke vi trenger. david har stor respekt for ovnene i huset, inkl. peisen. alt er aua og han er bare bort ved den hvis en av oss er der, ellers går han bare forbi og sier auau...

vi kjøpte babydan sin med 5 ledd på Barnas hus. den var på tilbud til 999,-
den med 3 ledd koster ca 1200,- tror jeg..

er ganske dyrt.. men veldigg trygt og greit. kan jo være heldig å finne en på finn da [:)]

Vi har også den, og synes den er veldig grei. Jeg har ikke festet den helt, så den er lett å rydde vekk når vi har besøk og ungene er i seng[:)] Jeg tar ingen sjangs med min aktive unge[;)]

ORIGINAL: Gabriela

har ikke og føler heller ikke vi trenger. david har stor respekt for ovnene i huset, inkl. peisen. alt er aua og han er bare bort ved den hvis en av oss er der, ellers går han bare forbi og sier auau...

Sånn er det med maja også, heldigvis!

Nå har ikke vi peis/ovn da, men hos mamma og pappa så var hun veldig redd i nærheten for ho kjente varmen og vet at det er "au". Så endte opp med at hun holdt seg minst 2-3 meter unna.. Og ikke pokker om hun gikk i nærheten for å hente leker hun mister mot den[:D]

Vi har ikke grind, han skjønner at det er "falii", som han så fint sier[;)] Men så fyrer vi ytterst sjelden, for her står varmepumpa på full spreng døgnet rundt[8D]

Back
Topp