har dere opplevd at..

sørlandsis

Flørter med forumet
[:(]jeg skulle ta buss idag, og når jeg måtte gå av bussen med jenta mi barnevogna det var ingen som hjalp meg... ikke en gang bussåffør, akuratt da gikk ei gammel dama forbi bussen og bare hun sporte meg om jeg treng hjelp... Er det mulig? folk bare så på meg som på en idiot da jeg sporte om noen kunne hjelpe meg...

blir bare mer og mer frustrert jeg, dette har skjedd meg 6-7 ganger i det siste måned.. [:'(]

man skulle tro at folk med små babyer/barn må bare sitte inne..[:@]

Huff.. Jeg hjelper ALLTID folk med barnevogn. Jeg tar ikke buss så jeg har ikke opplevd at jeg trenger hjelp med vogna, men mannfolka er flinke til å holde opp dører[:D]

Eg har alltid hjelpt folk av og på bussen med barnevogner... men husker at d var få som satt ved døren på bussen som hjalp og av og til måtte eg gå fra fronten og helt bak for å hjelpe...

Eg tok skrekken, eg har ikkje tatt bussen med gutten min enda...tørr ikkje

har ikke bil jeg sjøl, så er nødd å ta buss, gruer meg hver gang jeg må gjøre det nå siden jeg fikk ho Krista mi

ORIGINAL: evis

[:(]jeg skulle ta buss idag, og når jeg måtte gå av bussen med jenta mi barnevogna det var ingen som hjalp meg... ikke en gang bussåffør, akuratt da gikk ei gammel dama forbi bussen og bare hun sporte meg om jeg treng hjelp... Er det mulig? folk bare så på meg som på en idiot da jeg sporte om noen kunne hjelpe meg...

blir bare mer og mer frustrert jeg, dette har skjedd meg 6-7 ganger i det siste måned.. [:'(]

jeg tar bussen flerer ganger i uken. og INGEN hjelper meg av. Har vel skjedd 3 - 4 ganger at jeg har fått hjelp.
er noe stort dritt å ta bussen i bergen med vogn.[:'(]
blir så forbanna jeg assa, kjefter og smeller hver gang. folker er så utrolig frekke og, der vognene skal stå har ofte folk tatt setet ned slik at det ikke er plass til vognen, passer de seg NEI!!
og du kan banna på at setet der du kan sitte å holde i vognen er opptatt selv om det er en drøss med ledige seter andre plasser i bussen.
nei blir like[:@] hver gang jeg tar bussen, for det slår ikke feil at det er noe tull hver gang jeg tar bussen

Nei, jeg har aldri opplevd det. Ikke pleier jeg å be om hjelp heller, for det er veldig lett å komme seg av og på buss/trikk med barnevognen vår uten hjelp her i byen, har jeg erfart. Dessuten går det så kjapt at folk som regel ikke rekker spørre. [;)] Raskt og effektivt, ingen sure miner.

De gangene jeg har tatt buss, har jeg alltid fått hjelp. Men aldri fra dem jeg trodde. Er nesten alltid unge gutter tidlig i tenårene som hjelper. Blir like imponert hver gang[:D]

Huff ja [&o]
Blir alltid stressa når jeg skal av bussen. Da er det å løsne beltet, få frem vogna til utgangen, passe seg for de som skal av først - de måå jo presse seg foran vogna selv om jeg også skal av - og hoppe ned de 2-3 trinnene...uten hjelp. Var en eldre dame som hjalp meg her en dag. Jeg pleier aldri å spørre folk om hjelp, er for sjenert til det. Men sier alltid tusen takk hvis jeg får hjelp da [;)].
Og ofte parkerer andre mødre sine vogner langsmed i bussen istedenfor på tvers. Da blir det jo bare plass til 1-2vogner istedenfor 3. Men aldri at dem kommer og endrer stilling på vogna si for at vi andre skal få plass. Derfor er det tragisk hver gang det er 2 vogner i bussen fra før, for da må jeg inn på bussen, flytte vognene, sette på plass min egen vogn, bremser, tøyle fast og betale...

*slettet, der jeg har svart her før hehe*

ORIGINAL: Nahemah

Her har vi ikke det problemet for bussene er bygd så man greier å gå av og på med vogn selv.[:)]
er greit med slike busser.  er noen av de i Bergen og, men som oftest så treffer jeg på de med trapper[:'(]

Har ikke opplevd det,  men engang jeg tok buss sammen med ei venninne, gikk jeg foran og hun bak ned fra bussen med vogna mellom oss, og før venninna mi var kommet seg av bussen begynte sjåføren å kjøre. Daaaa kom det noen gloser ja.

ORIGINAL: evis

uff det hørtes ikke mye festlig ut.. [:'(]

Det har jeg og vært med på..Skikkelig irreterene! Men her kommer busssjåføren bak vist ikke noe andre hjelper. Men har ropt ut jeg også noen ganger og folk har bare sett på meg[8|]
Men som oftes er det slike busser man kan gå på og av selv.

Det viser vell at dei fleste mennesker er egoister som har meir en nok med seg sjølv. [:@][:'(]

opplevd både på buss og på tog...hater det, nå trenger jeg heldigvis ikke ta noen av delene lenger, for sambo har fått firmabil, så da har vi 2 biler[:D]

jeg  trodde,[8|]og mener at å hjelpe folk med vogner inn å ut av bussen var/er en del av bussjåførens jobb!!!!!
har grudd meg litt selv for å ta bussen,men det har gått fint hær.
har som oftest fått hjelp uten å måttte spørre om det........selv om blikket mitt ser nokså spørrende ut[:)]

En gang jeg skulle gå på en buss med trapp, så var det ingen som hjalp til. Alle satt og så på meg, så jeg tok bagen ut av vogna og dro vogna på bussen selv. DA kom bussjåføren og hjalp meg opp det siste trinnet...

jepp samme har jeg opplevd mangen ganger. en gang måtte jeg rope til buss sjåføren om hjelp, og da kom han trampende nedover midtgangen og var pisse sur for han måtte hjelpe meg ned trappene.. og en gang skreik en buss-sjåfør til meg;"HOLD DEG HJEMME NESTE GANG!!"...
***bannade frekking!
noen folk er helt idiot i hodet! jeg løper alltid bort til folk med vogn når de trenger hjelp. skjønner ikke at folk bare sitter der og er helt idiot i hodet!!

ORIGINAL: Lady m/ Baby

been there, done that[8D]

Back
Topp