Har dere oppkalt

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Mini har pappaen sitt fornavn som sitt 2. fornavn. Bruker det ikke til daglig, var litt for å få gjennomslag for mitt etternavn ;-)

Hun er oppkalt etter min tante som døde av kreft to år før hun ble født. Tanta mi het Christine og jenta mi heter Anna Christine. Hadde også en oldemor som het Anna, men det fant jeg ut etter jeg fant på navnet. Så det er ikke en direkte oppkalling.

Hvis vi får en gutt en gang, skal han hete Johannes etter bestefaren til samboeren.

Hvis vi får en jente kunne jeg tenkt å kalle henne Eva etter min tante og samboeren sin tante. Men da med et mellomnavn. Vet bare ikke helt hva som passer. Vil at det skal matche bra med Anna Christine.

Om vi får jente denne gangen blir det oppkalling :)

Eldste er ikke oppkalt, men yngste har sitt første navn etter mannens farfar og det andre navnet fra min mormor, og mannens morfar og onkel.
Vil ikke si navnet her da jeg er rimelig sikker på at kombinasjonen hans ikke er så vanlig :p

lillegutt i magen vil bli oppkalt etter min farfar, og gubben sin morfar og min onkel med ett enkelt navn :)

"Lillebror" har mellomnavnet til biologiske faren

Nei har ikke det. Men svigerfar trodde det kunne være en variant av hans mellomnavn noe det ikke er i våre øyne ihvertfall

Hvis det blir navnet vi per nå vurderer blir lille i magen oppkalt etter sin oldefar og tipp-tippoldefar, men vi får se om det stemmer når han kommer ut :)

Mellomnavnet til jenta mi er min mors navn, som døde for noen år siden.

Har to jenter som ikkje er oppkalt. Men babygutt i magen blir oppkalt etter mannen min sin onkel.

Ja etter farmoren min. Hun døde 3 år før vesla ble født, hun var en fantastisk herlig dame. Savner henne veldig.

Hvis jeg får viljen min blir hun oppkalt etter min bestemor, med oldemors/tantes/hans mors navn til mellomnavn. :)

Back
Topp