har dere non andre...

solstreif

Glad i forumet
Har dere noen annen grunn\andre grunner til å ønske dere et barn akkurat nå en den opplakte grunnen at man elsker barn å ønsker seg en baby?

F.eks: jeg ønsker meg en i juli pga at svigerinna mi fåret barn i april og søstra mi i juni, så jeg hadde syns det hadde vært så koselig å ha liten sammen med de, gå gjennom svangerskap sammenemoticon

Nei egentlig så har vi ikke det.
Men må jo si at det passet veldig fint å få termin i juli :)
Mannen studerer og er da ferdig med eksamener for det semesteret og kan være hjemme med meg til han starter opp igjen til høsten :)
Er jo ikke så lett å ta pappapermisjon i studiene.
Så egentlig så kunne det ikke passet bedre :)

Jeg har en som er født i juli 2011, og synes det var fint å ha akkurat to år mellom dem :)
Så er det jo veldig greit med tanke på barnehageplass ;)

Her har vi planlagt utifra opptak til barnehage, også passer det veldig godt i forhold til jobben min. :)

jeg hadde først tenkt på et juni barn,
for da ville det blitt bursdager i januar-februar-mars-april-mai og så juni...
men det ble juli i stede for... :)
spiller i grunn ingen rolle. jeg hadde lyst på sommerbarn, ville ha mulighet til å vise fram en stooor mage uten å gjemme meg i masse klær... (sist hadde jeg veeeldig liten mage, og mye klær... kjedelig.)

men men :)

Vi tenkte at det er greit med 2 år mellom barna. men så er lillegutt født i oktober, og oktober er en så teit mnd føler jeg hehe.. (Vi sendte ikke lille i bhg fordi han da bare var 8 mnd...) så med en til født i Juli er jo han/hun over 1 år når jeg skal begynne på skole igjen om 2 år!
Vi tenkte at sommeren var best, men synes det ble for lenge å vente til sommeren 2014 :)
Gleder meg utrolig masse, selv om det er 2 grusomme mnd til å vente før det er mer sikkert.... :)

Denne gangen var det ikke planlagt, men må si det er en fin årstid å få en liten baby på. :)

Vi har alltid tenkt tre barn, så jeg har ikke følt meg ferdig med barn, men siden minstejenta ble født for nesten 5 år siden, så har vi ikke hatt overskudd nok til en til.

Nå er begge jentene blitt såpass store at de klarer mye selv, men tanken på nummer 3 har inntil nylig bare vært en hyggelig tanke som ligger litt inn i fremtiden en gang. Men for et halvt års tid siden fikk mannen beskjed om at han står i fare for å bli steril, dermed ble vi tvunget til å ta et valg. Ville vi ha et barn til ganske snart, eller ville vi slå oss til ro med de to vi har?

Selvom vi har et soverom for lite og situasjonen ikke er optimal fordi mannen studerer og jobber mye de neste 3 årene, så var valget ganske enkelt :) Jeg er veldig glad for at vi har hatt flaks og at det klaffet allerede i 2. pp, for i forhold til barnehagestart og sånne ting, så er juli barn midt i blinken!

Passer ypperlig med juli-baby her, for da kan jeg forhåpentligvis begynne på skolen igjen i slutten av august :) Pappaen skal ha mesteparten av permisjonen denne gangen hvis alt går etter planen :) 

Back
Topp