Har dere noen tradisjoner i påsken?

Skattejakt på påske egget kos med hele familien. Hytte tur eller syden tur de senere årene

Påskeegget skal gjemmes om natten og så skal man få vite om det ligger krabbe, fisk eller fugl :P
Så kan skattejakten begynne :D
Og når man har funnet et får man spise godis til frokost.

Vi lager eggedosis og maler egg. :)
Vi kjøper påskeegg til hverandre, og fyller det med den andres favoritter. <3
Mini er altfor liten til godis enda i år, men han får nok et eget egg med maispinner, smoothie og en leke e.l oppi, selv om han ikke forstår noe av det enda. :)

Vi fikk alltid påskeegg av farmor, men de siste årene har vi vært på hytten oppå fjellet med lam, påskegodt, skiturer og godt vær :) Håper på å kunne ta med egen spire (utenfor eller inni magen) med på fjellet neste påske :D

Gir hverandre påskeegg, og det er vel i grunn det. Påska har aldri vært veldig spesiell i min oppvekst foruten påskeeggene.

Påskeegg er det eneste som er fast. Vi har i mange år vekslet på å feire hos min og hans familie, min går på ski om det er snø, hans har snø men "bypåske".

Nå er vi hjemme, dvs går vi på ski med min familie dersom det er snø og vær til det.

Yngste er for liten til pulk enda, de må være et halvt år, så det blir ikke ski på meg i år, men det er helt greit, håper ungene får noen turer med mannen, min bror med sine unger og pappa, evt andre som blir med

Nei ingen. Men skiturer med kako og apelsiner er noe vi alltid håper å få til. Men siden jeg jobber turnus, blir det ofte bypåske.

Vi feirer påske på hytta, tradisjon :) Der males det egg og på påskeaften er det påskeleker med premieutdeling til barna sammen med alle hyttenaboene :) Også er det jo påskeeggene selvfølgelig :D

Skirenn, leting etter påskeegg og pinnekjøtt på påskeaften.

Langrennski, grilling ute, kvikklunsj, appelsin og solo, påskeeggjakt, bedre middag med lam.

Nei, egentlig ikke. Har jobbet hele denne påsken. Men har hatt påskeeggjakt i år, det har vi ikke gjort før! :)

Back
Topp