Har dere noen tips til meg?? er desperat nå...

*BalleFlass*

Elsker forumet
Lillebror har siden han ble født våknet HVER time om natten for å spise, og han gjør det enda... Jeg begynner å bli riiiimelig sliten :( Vi bor i en liten leilighet for tiden så det er ikke så lett å prøve å roe han ned uten å amme han uten å vekke sambo og storesøster pga han griner så høyt og sårt helt til han får pupp :( Hva ville dere gjort? har dere noen tips? føler ikke jeg gjør annet enn å amme på natten og på dagtid må jeg sove for å få litt overskudd...Kommer meg jo aldri ut eller noe pga jeg er så sliten :(

Kanskje han trenger litt tilleggskost? Han er fire måneder nå, så det er mulig å prøve å gi han litt grøt og se om det hjelper på humøret.

men han er ikke blitt 4mnd enda...er noen dager igjen  har ikke det noe å si??

*BalleFlass* skrev:
men han er ikke blitt 4mnd enda...er noen dager igjen  har ikke det noe å si??

De få dagene har ikke mye å si nei.. 

Så er bare å prøve med litt grøt.

jeg ville prøvd grøt... håper det hjelper..

Jeg ville gitt han enn flaske velling til kvelds. Det hjalp på min husker jeg. Ikke noe farlig å begynne med grøt eller velling nå.

Kanskje dra til helsestasjonen og be om hjelp fra helsesøster? Kan jo hende hun har noen gode tips ;)

victoriapus skrev:
Vi gav grøt fra 3 mnd, råd fra hs. Så det går fint det altså!

Samme her! Hadde plutselig et barn som sov hele natta (23 - 6/7)  ;)

Lykke til :)

victoriapus skrev:
Vi gav grøt fra 3 mnd, råd fra hs. Så det går fint det altså!

menne hvordan lager jeg velling da??

Kan dere sove i samme seng og bare amme i halvsøvne?

Hvis han trenger maten på natten så må han jo få den... Men kanskje han kan nøye seg med nærhet og kos dersom han får sove inntil deg?

Alle vaner dere legger til dere nå kan dere jo lett venne av igjen gradvis senere.
Forstår at du er kjempetrøtt! Har jo vært der selv og vi ga en flaske på kvelden sånn at hun skulle sove litt lenger... Angrer på det nå, hun trengte jo nærhet og ikke mer mat, lille bolla som hun ble! Gjør det som føles rett for dere, få avlastning når du kan om så bare for å ta deg en lang dusj eller sove litt alene. Legg deg så tidlig som du må! Ikke stå opp bare for å stå opp, mannen kan stå opp med storesøster ikke sant? Så får du og lillebror slumre i senga til langt på morgenen. :-) Lykke til videre uansett!

*BalleFlass* skrev:
menne hvordan lager jeg velling da??

Velling er tynn grøt, kan gjerne drikkes fra flaske. Kan være lurt å stikke litt større hull i flasketutten :)

Jeg må bare berømme deg for at du har holdt ut så lenge jeg. Du har vært kjempeflink og kjempetålmodig.

Hadde jeg vært i dine sko der, så hadde jeg bare kuttet ut amming helt for lenge siden og gått over til morsmelkerstatning og grøt og det som måtte til.

Det er jo veldig bra du har holdt ut så lenge, så du kan nok trygt prøve deg frem litt nå. Noen kan bli ganske mye mettere av morsmelkerstatning også, forresten.

takk for svar  "Problemet" er at storesøster kommer inn til oss hver natt og da kan ikke lillebror sove sammen med oss :( det er ikke plass i sengen og hvis vi hadde lagt sammen alle 4, hadde ingen av oss sovet :( 

Tusen takk for det 

Poblemet kan være at du har for mye melk, sånn at han ikke rekker å få nok mettende ettermelk før magen er full av formelk, som bare er en tynn "tørstedrikk". Er min første tanke siden han ammer hver time hele døgnet.. Eller at han ikke ligger på puppen lenge nok til å få  nok mettende melk. Prøv å pump deg litt før han får, og se om det hjelper. Hvis ikke, så hadde jeg begynt med litt grøt. Anbefalingen er å heller gi litt grøt når barnet er 3-4 mnd enn flaske, for ikke å ødelegge ammingen.

Back
Topp