Har dere noen symptomer/plager ?

starstar

Andre møte med forumet
Jeg er idag uke 17+3. Kastet mye opp og vært kvalm. Men nå kaster jeg heldigvis ikke opp hver dag lengre men fordøyelsen er helt annerledes nå som jeg er gravid. Føler mye mat legger seg som en klump i magesekken og aldri absorberes videre. Flere med slik?

Har også dager jeg føler murring nede i livmoren og korsryggen. Som lett mensmurring. Flere som kjenner til det? :)

Var ømt når legen trykket på magen ved doppler der nede.

Kjenner jeg ennå får dager jeg bekymrer meg. Det går vel ikke over før etter fødsel men det er slitsomt. Hehe.
 
Har aldri kastet opp men fordøyelse min er helt på bonn. Mye oppblåst de første 12-13 ukene med forstoppelse og magesmerter. Heldigvis bedre nå men fordøyelse er veldig treig. Sliter ennda med mageknipe om kveldene og blir fort mett. Gått ned 5 kg de første 14 ukene. Lagt på meg ca 0,5 kg etter det. 18+5. Er nå mer slite. Og bli fort uggen/sliten og svimmel. Prøver å bli flinkere å drikke vann :) har mensenmurringer som kommer og går men hadde det oftere i uke 4-12 :)
 
Har faktisk mensmurringer idag. Var litt bekymret men lurer på om det kan være fordøyelsen dom er litt i ulaget da jeg har spist litt fet mat i det siste. For merker disse smertene mest på siden
 
Har faktisk mensmurringer idag. Var litt bekymret men lurer på om det kan være fordøyelsen dom er litt i ulaget da jeg har spist litt fet mat i det siste. For merker disse smertene mest på siden
Er det negativt å ha mensmurringer? Har de fortsatt innimellom, men ikke like sterke og langvarig som i starten av svangerskapet..
Er fremdeles veldig kvalm og sliten. Begynner å bli lei kvalme :p
 
Jeg er idag uke 17+3. Kastet mye opp og vært kvalm. Men nå kaster jeg heldigvis ikke opp hver dag lengre men fordøyelsen er helt annerledes nå som jeg er gravid. Føler mye mat legger seg som en klump i magesekken og aldri absorberes videre. Flere med slik?

Har også dager jeg føler murring nede i livmoren og korsryggen. Som lett mensmurring. Flere som kjenner til det? :)

Var ømt når legen trykket på magen ved doppler der nede.

Kjenner jeg ennå får dager jeg bekymrer meg. Det går vel ikke over før etter fødsel men det er slitsomt. Hehe.

Ja sånn treg mage aktig..

Og ja jeg også får tidvis angst for fødsel og andre ting:eek:.

Jeg er veldig veldig sliten. Må ta mye pauser om jeg skal gjøre noe og har migrene som slår it ved mye støy som feks i kontorlandskap på jobb. Så det er kjipt.. :/ og tidvis kvalm, og div småplager som tett i nesa, kramper spes i beina og varm om natta..
 
Jeg aner ikke om mensmurring følelsen er unormalt eller ikke.

Noen her inne som vet?

Er det livmoren som vokser som gir den type murring følelse? Fastlegen min visste ikke. Jeg skal spør gynekologen neste gang.
 
Jeg aner ikke om mensmurring følelsen er unormalt eller ikke.

Noen her inne som vet?

Er det livmoren som vokser som gir den type murring følelse? Fastlegen min visste ikke. Jeg skal spør gynekologen neste gang.

Ah jeg hadde masse murring i oppstart ukene og sånn. Tror det bare er livmor som vokser +/ baby som rører seg kanskje? :)
 
Jeg har mensmurringer og tok det opp med lege på fredag. Alt var tilsynelatende i skjønneste orden og han fant hjertelyd, så nå slapper jeg litt mer av. Sliter også med treg mage, ellers er formen veldig bra :)
 
Jeg var også hos legen å hørte hjertelyden fredag xsmile9Men merker jeg blir litt engstelig i bakhodet når jeg har dager der det murrer xsmile5
 
Fortsatt kvalm, brekninger om morgenen om det går litt tid til frokost. Men kvalmen er til å leve med. Får i meg mat. Ellers er jeg kronisk trøtt og sliten og får noen trøttebyger av en annen verden. Og sliiten. Prøvde meg på 50% jobb, men ble helt utkjørt, og med en travel 2-åring på ettermiddagen og i helgene, må jeg si at jeg gleder meg til å ha normal helse igjen. Kjennes ut som jeg har konstant influensa:
 
Bekkenløsning, veldig vondt i den enne låret, har problem å gå på den foten smerten er i, å snu på meg om natten å løften den. Blir veldig fort sliten og trøtt. Eg er 17+3 i dag :)
 
Plutselig innimellom har jeg så lite energi. Helt tom. Og kan bli plutselig ute av meg. Ellers er det meste greit.
 
18+3. Har plager ja, bekkensmerter og vond korsrygg, fremdeles litt kvalm, ingen energi og i dag har jeg hatt småvondt i magen.
 
Er det negativt å ha mensmurringer? Har de fortsatt innimellom, men ikke like sterke og langvarig som i starten av svangerskapet..
Er fremdeles veldig kvalm og sliten. Begynner å bli lei kvalme :p
Vet ikke om det er veldig negativt jeg, men jeg blir jo bare så redd med en gang det er noe så idag var jeg litt redd jeg hadde rier:p men har jo nå skjønt at det sikkert er vanlig :)
 
Jeg har bare litt dårligere matlyst, ikke lyst på fet/tung mat og ikke så sjokoladesugen som før svangerskapet, hurra for det.
I dag har jeg vært øm nederst i magen, tror det må være livmora.

Bekymringene må vi vel leve med ja:p de gir seg ikke helt etter fødsel heller:D
 
Bekkenløsningen fra helvete og så trøtt at det ikke ligner grisen :-/ begynt forsiktig i jobb (4 timer 2 dager i uken) og må bruke den resterende tiden av uken til å hente meg inn igjen etter det :/ ellers sliter jeg med manglende matlyst og treg fordøyelse. Jeg har funnet ut av jeg ikke er laget for å gå gravid ;-) 18+2.
 
18 uker i morgen, og for et par netter siden merket jeg at låret og armen dovnet bort. Trodde jeg lå feil bare, men så var det slik sist natt også, og har fortsatt hele dagen. Googlet det og fant ut at det var et vanlig symptom i 2. og 3. trimester. Kjennes ut som huden på låret/armen brenner eller iser. Ikke vondt, bare litt ubehagelig. Skyldes visst nerve i klem grunnet vektøkning eller væskeopphopning i kroppen.
 
Back
Topp