Har dere noen leggetips?

Håperpånr2<3

Glad i forumet
Det føles som om "alle" bare kan legge barna sine med en koseklut, så sover de... Slik er det ikke her!

Vi legger mini i 20-22 tiden. Prøver å ha fast leggetid. Men det er liksom ikke så lett, vi kan ikke bare legge han så sover han, han må ammes i søvn hver kveld..

Så etter han har sovet en time, våkner han igjen.. Den siste 1,5 uka får vi han ikke til å sove igjen.. Vi prøvde noen kvelder, men vi holdt på i 2-3 timer.. Og da har hele kvelden gått til legging, da holder vi på med legging og kveldsstell hele kvelden (ca 20-00/01) og får ikke hatt noe "voksentid" eller slappet av... Vi ble ganske slitne og nå prøver vi å legge han igjen en liten stund, men når det ikke går tar vi han med i stua.. Så legger vi han når jeg legger meg, og da tar det ca 1/2 time å amme han i søvn igjen..

I tillegg har det vert sånn siste 1,5 uka at vi ikke kan flytte på han uten at han våkner, så nå har han sovet i senga vår... Så våkner han x1 per natt med mageknip, og da går vi oppe i ca 1 time, før det går å amme han i søvn igjen... Han våkner også 1-3 ganger utenom dette for mat.. Vi har starta opp med grøt på kveldstid, den får han i 19 tiden.. Begynner å komme opp i en liten mengde nå, men ikke full posjon i det hele tatt...

Noen som har noen gode råd til oss? Vi vil jo selvsagt bruke tid på gutten vår, men nå begynner vi å bli ganske slitne... Hadde vert godt om vi fikk til legningen bedre... Og uten amming, men det føles veeeldig vanskelig på den bestemte gutten vår som vi er så glade i❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ammer vesla i søvn, gjorde det med eldste også uten at det ble noen krise senere med leggingen. Tidligere våknet hun alltid når jeg skulle legge henne over i sin seng, så da endte det ofte med at hun ble liggende i vår seng. Nå har det imidlertid ordnet seg helt av seg selv, så du får satse på at det går seg til med din også. Hvis hun våkner og jeg vet at hun ikke er sulten, setter jeg på en spilledåse, og da hender det at hun sovner hun igjen. Smokk fungerer ikke, koseklut kan av og til hjelpe. Jeg prøver å være konsekvent med å bare være på soverommet etter leggetid, men hvis jeg har prøvd å legge henne 3-4 ganger gir jeg iblant opp og tar henne med på stuen igjen. Vi har forøvrig leggetid mellom kl 19 og 20.

Håper det bedrer seg for dere, for det er slitsomt når leggingen ikke fungerer.

Vi har hatt fast leggetid kl 23.00 siden hu ble født. Nå legger hi seg litt tidligere. Hu får mme så hu sover godt hele natta. Men i det siste har det blitt tull. Så kl ble 01.00 før hu sovna. I går holdt vi hu våken mellom to matinger og i natt sov hu 11 timer i strekk og ikke noe problem å legge. Vi la hu ca 22.30 men sovna med flaska i munnen ca 22.00. Kanskje det fungerer? Hu får tre måltider om dagen med enten grøt eller mat på glass. Hu sovner ikke uten smokken eller kosekluten sin om natta.

Vi legger gutten mellom 18 og 19. Han får pysj, kveldsmat, litt kos og så i seng. Må fly litt inn og ut med smokk, men han sovner til slutt. Slik har vi gjort det siden han ble født (dog ikke på det tidspunktet), og vært konsekvente. Han "slipper ikke ut" av soverommet igjen, og det virker som om han har skjønt det.

Leste også et sted at det anbefales at babyer mellom 3-6 mnd legges i 18-19 tiden.

På dagtid fungerer det ikke, og han sover som regel på meg.

Her står vi opp til noen lunde fast tid, han legges for lur og for natt med en gang jeg ser tegn til at han blir trøtt etter han har fått mat og bleie, her gir vi kluten, prøver litt med smokk, så lar vi han roe seg mens vi regelmessig går inn til han/bort til han og prøver smokken og løfter dynen opp igjen etter han har sparket den vekk. Han tar kun smokken om han er veldig trøtt.Barn er forskjellig så de liker forskjellig. Ville prøvd det meg frem og forstår at du er sliten.

Tips som kan roe en liten en :
uro med lys og lyd
En bamse eller klut
Smokk
Hvis babyen sovner i armene kan det være greit at man har en varmeflaske e.l til forvarming av sengen slik at det ikke blir kaldt når de legges nedi.
Prøve å rape babyen for så å legge ned igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hold ut!:-) det blir bedre<3 kanskje han bare vill ha trygghet og være med mor;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det føles som om "alle" bare kan legge barna sine med en koseklut, så sover de... Slik er det ikke her!

Vi legger mini i 20-22 tiden. Prøver å ha fast leggetid. Men det er liksom ikke så lett, vi kan ikke bare legge han så sover han, han må ammes i søvn hver kveld..

Så etter han har sovet en time, våkner han igjen.. Den siste 1,5 uka får vi han ikke til å sove igjen.. Vi prøvde noen kvelder, men vi holdt på i 2-3 timer.. Og da har hele kvelden gått til legging, da holder vi på med legging og kveldsstell hele kvelden (ca 20-00/01) og får ikke hatt noe "voksentid" eller slappet av... Vi ble ganske slitne og nå prøver vi å legge han igjen en liten stund, men når det ikke går tar vi han med i stua.. Så legger vi han når jeg legger meg, og da tar det ca 1/2 time å amme han i søvn igjen..

I tillegg har det vert sånn siste 1,5 uka at vi ikke kan flytte på han uten at han våkner, så nå har han sovet i senga vår... Så våkner han x1 per natt med mageknip, og da går vi oppe i ca 1 time, før det går å amme han i søvn igjen... Han våkner også 1-3 ganger utenom dette for mat.. Vi har starta opp med grøt på kveldstid, den får han i 19 tiden.. Begynner å komme opp i en liten mengde nå, men ikke full posjon i det hele tatt...

Noen som har noen gode råd til oss? Vi vil jo selvsagt bruke tid på gutten vår, men nå begynner vi å bli ganske slitne... Hadde vert godt om vi fikk til legningen bedre... Og uten amming, men det føles veeeldig vanskelig på den bestemte gutten vår som vi er så glade i❤️

Vi prøvde å gi grøt på kvelden og det ødela alt av rutiner på kvelden her. Så jeg kuttet det ut for en stund. Hva med å gi grøt til frokost sånn at mage vondten kan gjøres ferdig på dagtid og natten kan brukes til søvn.

Etter at jeg luttet grøten var vi rett tilbake i vanlig natt rutiner.

Lykke til

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Vi prøvde å gi grøt på kvelden og det ødela alt av rutiner på kvelden her. Så jeg kuttet det ut for en stund. Hva med å gi grøt til frokost sånn at mage vondten kan gjøres ferdig på dagtid og natten kan brukes til søvn.

Etter at jeg luttet grøten var vi rett tilbake i vanlig natt rutiner.

Lykke til

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Tusen takk for tips..
Her flater vektkurven ut og han ville ha mat hele tiden på natten før grøt, nå er han ikke våken sååå mange ganger for å få mat, men han har knip.. Han har siden lenge før han begynte med grøt hatt treg mage, avføring bare x1 per uke!! Så nå fikk vi tips på helsestasjonen om å gi svisker sammen med grøten.. Så nå skal vi prøve det:) Håper håper!

Hold ut!:-) det blir bedre<3 kanskje han bare vill ha trygghet og være med mor;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tusen takk! Vi gjør så godt vi kan! Håper der blir bedre snaaart!

Her står vi opp til noen lunde fast tid, han legges for lur og for natt med en gang jeg ser tegn til at han blir trøtt etter han har fått mat og bleie, her gir vi kluten, prøver litt med smokk, så lar vi han roe seg mens vi regelmessig går inn til han/bort til han og prøver smokken og løfter dynen opp igjen etter han har sparket den vekk. Han tar kun smokken om han er veldig trøtt.Barn er forskjellig så de liker forskjellig. Ville prøvd det meg frem og forstår at du er sliten.

Tips som kan roe en liten en :
uro med lys og lyd
En bamse eller klut
Smokk
Hvis babyen sovner i armene kan det være greit at man har en varmeflaske e.l til forvarming av sengen slik at det ikke blir kaldt når de legges nedi.
Prøve å rape babyen for så å legge ned igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk for gode råd! Han har begynnt å bli glad i koselluten sin, men smokk vil han ikke ha!
Har du tips om en god uro? Vi har 2 vi har fått i gave, men de lager så høy lyd at det blir for voldsomt, de gir motsatt effekt...

Back
Topp