har dere noen forslag??

krølltoppa

Elsker forumet
Jeg har da kommet til det stadiet at jeg er veldig kvalm.

Det jeg lurer på er om dere har noen forslag på hva jeg kan si til mine gutter på 5 og 2,8 år som lurer veldig på hvorfor jeg må løpe til do for å spy. Jeg har da null energi og med en mann som jobber veldig mye kvelder, så sliter jeg maks med å leike med guttene. Jeg har bare lyst til å ligge for meg selv.

Spesielt 5-åringen spør veldig. Jeg har til nå sagt at jeg har veldig vondt i magen, men han lurer nå på om ikke den magen min aldri skal bli bra igjen. At jeg må ta medisiner slik at jeg blir bra igjen. Så er det da å juge om det også, for han vil jo da se på at jeg tar medisiner.....svartens nysgjerrige unge jeg har emoticon

Hehe.. Nysgjerrige, disse små. :)
Tror jeg bare hadde sagt at innimellom blir mammaer ganske kvalme og kaster opp, men at det ikke er farlig, og kommer til å gå over.
Å lyve gjør stort sett vondt verre.

Du kan jo bare si at magen er litt i ulage og at du må spise yoghurt en stund for at det skal bli bedre.... ;-)))

*Cake-Pop* skrev:
Du kan jo bare si at magen er litt i ulage og at du må spise yoghurt en stund for at det skal bli bedre.... ;-)))

hehe, den synes jeg var fin, så jeg signerer!

Har vært borti det samme noen uker nå, men har fått god hjelp fra bestemora som har stilt opp når mannen har jobbet. Har en på 5 og en på 3. Jeg er veldig ærlige med dem og sier at nå fremover kommer jeg til å være syk, men jeg kommer til å bli frisk igjen snart. Da trenger jeg mye hvile og må kaste opp.

Jeg har kastet mannen ut på gjesterommet, og jammen har de sluttet å komme inn til meg om morgenen.. etter en uke går de direkte på gjesterommet til han når det er noe. Barn er tilpasningsdyktige, viktig å fortelle dem hvordan man vil ha det. Jeg tenker at selv om dette er fælt mens det står på, så kommer det jo noe godt utav det for dem på sikt, jeg gir dem et søsken som de skal få glede av resten av sitt liv:)

Ellers må jeg bare si at jeg nå i mitt 3.svangerskap tok min 2.runde med akupunktur i dag, og det hjelper faktisk. Når det funker på meg så er det håp for alle;)  Postafen er også greit mens kvalmen står på som verst hvis du ikke har prøvd det.

Lykke til, håper det ordner seg og at du får bedre dager etter hvert :)

*Cake-Pop* skrev:

hehe, fin!

SIGN!

Embryoet og Meg skrev:
Har vært borti det samme noen uker nå, men har fått god hjelp fra bestemora som har stilt opp når mannen har jobbet. Har en på 5 og en på 3. Jeg er veldig ærlige med dem og sier at nå fremover kommer jeg til å være syk, men jeg kommer til å bli frisk igjen snart. Da trenger jeg mye hvile og må kaste opp.

Jeg har kastet mannen ut på gjesterommet, og jammen har de sluttet å komme inn til meg om morgenen.. etter en uke går de direkte på gjesterommet til han når det er noe. Barn er tilpasningsdyktige, viktig å fortelle dem hvordan man vil ha det. Jeg tenker at selv om dette er fælt mens det står på, så kommer det jo noe godt utav det for dem på sikt, jeg gir dem et søsken som de skal få glede av resten av sitt liv:)

Ellers må jeg bare si at jeg nå i mitt 3.svangerskap tok min 2.runde med akupunktur i dag, og det hjelper faktisk. Når det funker på meg så er det håp for alle;)  Postafen er også greit mens kvalmen står på som verst hvis du ikke har prøvd det.

Lykke til, håper det ordner seg og at du får bedre dager etter hvert :)

Vi er østlendinger som bor på Vestlandet, så vi har ingen familie som bor her. Akkurat nå hadde d vært utrolig deilig å hatt hjelp fra besteforeldre :)

Back
Topp