Har dere noen barn fra før?

KineM

Flørter med forumet
Hei :rolleyes:

Jeg er nå 35 uker på vei, og jeg kjenner at jeg tenker mer og mer på fødselen.
Jeg har ei datter på 8 år, så dette blir min andre fødsel. Den første fødselen varte i 8-9 timer totalt, så jeg vil si at det gikk ganske fort til å være den første :happy: Jordmor mener at denne fødselen kommer til å gå fortere.

Så jeg lurer på... Dere som har flere barn, hvilke erfaringer har dere med fødsel nr. 2? :rolleyes:
 
Min første fødsel tok over et døgn, andre tok under 4 timer fra 3-4 cm åpning å nå lurer jeg også på hva jeg kan forvente :angelic::hilarious:
Mistenker det går enda raskere nå, å ikke minst at det er vanskeligere å skille rier og kynnere fra hverandre :p
 
Min første fødsel tok over et døgn, andre tok under 4 timer fra 3-4 cm åpning å nå lurer jeg også på hva jeg kan forvente :angelic::hilarious:
Mistenker det går enda raskere nå, å ikke minst at det er vanskeligere å skille rier og kynnere fra hverandre :p

Hmm, det blir spennende :)
Det virker som de aller fleste føder nr. 2 raskere enn nr. 1, så jeg er veldig spent selv.
Jeg har hørt at nr. 3 kan være en overraskelse? :joyful: Merker at jeg har en del kynnere når jeg beveger meg om dagen, så det blir spennende å se hvordan det starter denne gangen. Jeg opplevde at vannet gikk først forrige gang, og da kom riene i gang med en gang. Håper det blir sånn denne gangen også :shy:
 
Første endte opp i hasteks ca 8 timer etter at vi kom inn på føden. Da hadde jeg hatt 5 cm i laaang tid. Så tipper det ennå var lenge igjen om babyen ikke hadde måttet komme ut.

Andre fødsel ble satt igang med ballong. Fikk ganske raskt murringer og jevnlige tak når den var satt inn. Som gikk over til rier,men ikke verre enn at jeg pustet meg lett igjennom. Ballongen falt ut etter noen timer og vi fikk fødestue for å ta vannet. Hadde da 5 cm åpning. 1 time senere full åpning, og etter noen press var babyen ute.
Så det gikk kjapt ja.

Spent på hvordan denne gangen skal bli!!
 
Første endte opp i hasteks ca 8 timer etter at vi kom inn på føden. Da hadde jeg hatt 5 cm i laaang tid. Så tipper det ennå var lenge igjen om babyen ikke hadde måttet komme ut.

Andre fødsel ble satt igang med ballong. Fikk ganske raskt murringer og jevnlige tak når den var satt inn. Som gikk over til rier,men ikke verre enn at jeg pustet meg lett igjennom. Ballongen falt ut etter noen timer og vi fikk fødestue for å ta vannet. Hadde da 5 cm åpning. 1 time senere full åpning, og etter noen press var babyen ute.
Så det gikk kjapt ja.

Spent på hvordan denne gangen skal bli!!

Da ser det ut som det gikk relativt mye fortere med deg også 2. gang. Jeg har 2,5 time til sykehuset, så jeg kjenner at jeg begynner å bli stressa med å komme meg dit i tide. Får sykebil herfra da, så det er ikke noe problem, men jeg ser for meg at det er mer behagelig å være på et sykehus istedenfor å ligge i en sykebil.. :)
 
Jeg har tre barn fra før, og fødslene har gått lettere og tatt kortere tid for hver gang. Håper å følge den trenden med nr 4:happy:
 
Jeg har tre barn fra før, og fødslene har gått lettere og tatt kortere tid for hver gang. Håper å følge den trenden med nr 4:happy:
Så kjekt da! Er de da mer intense også?
 
Da ser det ut som det gikk relativt mye fortere med deg også 2. gang. Jeg har 2,5 time til sykehuset, så jeg kjenner at jeg begynner å bli stressa med å komme meg dit i tide. Får sykebil herfra da, så det er ikke noe problem, men jeg ser for meg at det er mer behagelig å være på et sykehus istedenfor å ligge i en sykebil.. :)

Skjønner godt at du bekymrer deg litt for den reiseveien. Her har vi bare ca 35 min, og jeg syns det føles langt nok om fødselen starter om natta og vi evnt. må vente på barnevakt til de andre.
Det føltes derfor mye tryggere og bedre i forrige fødsel hvor jeg var på sykehuset hele tiden. Kontra med første hvor jeg måtte sitte i bilen med tette rier. Det var ikke behagelig i det hele tatt.
 
Skjønner godt at du bekymrer deg litt for den reiseveien. Her har vi bare ca 35 min, og jeg syns det føles langt nok om fødselen starter om natta og vi evnt. må vente på barnevakt til de andre.
Det føltes derfor mye tryggere og bedre i forrige fødsel hvor jeg var på sykehuset hele tiden. Kontra med første hvor jeg måtte sitte i bilen med tette rier. Det var ikke behagelig i det hele tatt.
:confused: Første gang hadde jeg bare 10 min til sykehuset, så da venta jeg hjemme en god stund før jeg dro dit. Det var veldig greit egentlig, så alt blir annerledes nå.. Samboer jobber borte i ukedagene også, så jeg er spent på om han rekker fram i tide osv også. Mye å tenke på :)
 
Så kjekt da! Er de da mer intense også?
Både ja og nei. Med første ble jeg igangsatt, og ble utslitt av maserier før selve fødselen begynte. Hadde ingen kontroll på slutten. Så første står for meg som absolutt mest intens, selv om den tok to døgn. Nr to og tre gikk raskere, men opplevde kontroll hele veien, så opplevelsen var mye bedre.
 
:confused: Første gang hadde jeg bare 10 min til sykehuset, så da venta jeg hjemme en god stund før jeg dro dit. Det var veldig greit egentlig, så alt blir annerledes nå.. Samboer jobber borte i ukedagene også, så jeg er spent på om han rekker fram i tide osv også. Mye å tenke på :)

Ja da blir det omstilling for deg denne gangen. Forståelig nok.
Håper iallefall at samboern din rekker fram, og at du kommer deg avgårde i sykebilen før riene blir for intense. Jeg ville nok dratt straks jeg kjente noe.:p

Her er mannen min også veldig opptatt med jobb i tiden rundt termin. Så det er noen tidspunkt hvor det blir umulig for han å komme til sykehuset. Har avtalt med ei venninne at hun får være stand-in for han om det ender opp på en de dagene.. + at de nærmeste barnevaktene har et stort ønske om å reise bort noen dager i uke 39.
Så enten passer det fint om hun kommer ut før 38+4, ellers må hun helst vente til litt etter termin. Jeg håper på det første alternativet da:hilarious:
 
Gikk vesentlig mye fortere med nr 2, men har jo ikke hatt fødsler som har startet av seg selv. ( med unntak at vannet gikk hjemme med første)
Spent på hvordan det blir denne gangen, kanskje kroppen ordner opp selv.. ikke godt å vite. Men gleder meg til å lese fødselshistorier her inne etter hvert :)
 
Første fødsel varte ca 10 timer, så er og veldig spent på hvordan denne blir :) Og hvordan det starter. Startet med rier sist :)
 
Både ja og nei. Med første ble jeg igangsatt, og ble utslitt av maserier før selve fødselen begynte. Hadde ingen kontroll på slutten. Så første står for meg som absolutt mest intens, selv om den tok to døgn. Nr to og tre gikk raskere, men opplevde kontroll hele veien, så opplevelsen var mye bedre.

Det høres ikke noe særlig ut å bli satt i gang egentlig... Håper jeg slipper det. Jeg har på følelsen av at det må være bedre når kroppen ordner opp på egen hånd :angelic:
 
Det høres ikke noe særlig ut å bli satt i gang egentlig... Håper jeg slipper det. Jeg har på følelsen av at det må være bedre når kroppen ordner opp på egen hånd :angelic:

Syns ikke at det var så ille, men har jo ikke noe annet å sammenligne med. Første var drypp, og tror det ville vært likens som en vanlig. Litt heftigere med modningspillene alt gikk så fort at jeg ikke greide å venne meg til styrken før den økte, men alt i alt syns jeg at jeg har hatt fine fødsler og har ingen bekymring for om det blir det samme denne gangen. Hadde jo vært gøy å prøve helt naturell en gang også :)
 
Det høres ikke noe særlig ut å bli satt i gang egentlig... Håper jeg slipper det. Jeg har på følelsen av at det må være bedre når kroppen ordner opp på egen hånd :angelic:
Ja, det er absolutt min opplevelse - myyye bedre når ting får gå sin gang på egenhånd. Men er jo samtidig glad for at de passer på, og setter igang når det er risikofaktorer. Jeg hadde vannavgang uten at riene startet, så ble satt i gang pga infeksjonsfare. Nå vet jeg at mange har bedre opplevelser enn meg ang igangsetting, og jeg vet jo ikke helt sikkert hvor mye av opplevelsen som skyldtes igangsetting, og hva som skyldtes at det var fødsel nr 1 - som jo gjerne blir litt drøy.
 
Back
Topp