Har dere mye kynnere??

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Har så mye kynnere, spesielt når jeg prøver å få gjort litt i huset, eller har gått mye, fryktelig slitsomt..
Innimellom føles det som jeg samtidig har litt sånn tak i ryggen,  ble lagt inn forrige svangerskap i uke 30, fikk riehemmende og lungemodningssprøyte, fødslen stoppet og hun ble født til termin.. Ingen grunn til at dette skal skje igjen sier legene( så lenge ho ble født til termin)  Fortsetter taka i ryggen så ringer jeg føden bare for å få en sjekk..

Veldig opp og ned, men noen dager må jeg bare slenge rumpa på sofaen! Var ikke plaget med kynnere i det hele tatt i første svangerskap.. Kjente selvsagt at magen strammet seg innimellom, men det var ikke plagsomt. Nå er det slik at jeg bare må gi opp å gjøre noe "fornuftig" / noe som innebærer bevegelse de dagene jeg har mye.

Men det høres ut som en god ide å ringe føden for en sjekk dersom du fortsetter å ha kraftige kynnere mtp ditt forrige svangerskap, ja :D

Uff skjønner godt at du er bekymret. Hvis du er usikker så er det greit å ringe føden for å komme inn til en sjekk vil jeg tro.

Jeg har også mange kynnere. I tillegg er det blitt så vonde. Blitt verre de siste dagene etter at jeg startet på jobb nå på nyåret. Ble sykemeldt med nr 2 på samme tid forrige gang. Da var kynnerne regelmessig. Foreløpig er de ikke det, men merker at det fort kan ta seg opp.

Ringte forresten jordmor i dag da det rant noe jeg var usikker på om var fostervann i morges. Ble bedt om å se det an og dersom det skjedde en gang til det nærmeste døgnet så anbefalte hun meg å ringe føden for å få komme inn på kontroll.

Håper det roer seg litt med alle kynnerne dine.

Nate skrev:
Uff skjønner godt at du er bekymret. Hvis du er usikker så er det greit å ringe føden for å komme inn til en sjekk vil jeg tro.

Jeg har også mange kynnere. I tillegg er det blitt så vonde. Blitt verre de siste dagene etter at jeg startet på jobb nå på nyåret. Ble sykemeldt med nr 2 på samme tid forrige gang. Da var kynnerne regelmessig. Foreløpig er de ikke det, men merker at det fort kan ta seg opp.

Ringte forresten jordmor i dag da det rant noe jeg var usikker på om var fostervann i morges. Ble bedt om å se det an og dersom det skjedde en gang til det nærmeste døgnet så anbefalte hun meg å ringe føden for å få komme inn på kontroll.

Det er vel ikke bra at kynnerene er blitt vonde??? Håper ikke det var noe fostervann som rant i dag morges da, bare håpe at det var utflod eller noe...

Klatten skrev:
Veldig opp og ned, men noen dager må jeg bare slenge rumpa på sofaen! Var ikke plaget med kynnere i det hele tatt i første svangerskap.. Kjente selvsagt at magen strammet seg innimellom, men det var ikke plagsomt. Nå er det slik at jeg bare må gi opp å gjøre noe "fornuftig" / noe som innebærer bevegelse de dagene jeg har mye.

Men det høres ut som en god ide å ringe føden for en sjekk dersom du fortsetter å ha kraftige kynnere mtp ditt forrige svangerskap, ja :D

Her kommer i grunn kynnerene uansett om jeg står går sitter eller ligger..  Utrolig plagsomt..  Sliter med å holde meg i ro au, jeg er liksom ikke typen til å bare ligge på sofaen og hvile, (selvom det har blitt mye av det de siste mnd)

Har en del ubehagelige kynnere ved mye bevegelse. Eneste som hjelper er å ta det med ro.

Massevis her å.. når jeg reiser meg, når jeg ligger i ro, om jeg hisser meg opp..(hormontrollet..), ute å går.. ja jeg syns de kommer hele tiden. I perioder er de regelmessige og litt vonde.. plagsomt.. Skal snakke med jordmor på kontroll i dag for jeg kan ikke huske at det var så ille sist svangerskap.. Men det er sikkert helt normalt :)

Har masse kynnere ja, og har hatt det lenge.. Gjør til tider vondt også, men oftest bare veldig ubehaglige.. Har tatt det opp med jordmor , og fått beskjed om å se det Ann

Jeg får noen kraftige kynnere på ettermiddagene, etter endt arbeidsdag og etter mye bevegelse. Begynte med kynnere rundt uke 20 sist svangerskap også, men kan ikke huske at de var såpass kraftige..
Prøver å sitte så mye som mulig i ro, ikke så lett på jobben alltid, men jeg må jo bare.

begynner å bli endel av de nå, men har slitt med det mer i de andre sv.skapa .. nr 2 og 3 kunne jeg omtrent ikke røre på meg før det kom en kynner.. jeg har ikke født noe spesielt tidlig av den grunn .. 18 dager før med nr 1 og 9 dager før med både 2 og 3

Jeg har endel.. Forklarte smertene mine til JM, og han sa at det var kynnere. De er ikke så veldig grusomme (enda) :)

Mi ( nr 2 på vei) skrev:

Nate skrev:

Det er vel ikke bra at kynnerene er blitt vonde??? Håper ikke det var noe fostervann som rant i dag morges da, bare håpe at det var utflod eller noe...

Litt sein med å svare...

Nei det er nok ikke helt bra at de er vonde. Skal til legen i morgen tidlig for å høre hva hun sier. Regner kanskje med det blir delvis sykemelding. Tror kynnerne kommer pga stress.
Angående fostervannlekkasje så kan det nok ikke ha vært fostervann. Iflg jordmor så ville det da bli en ny lekkasje innen et døgn etter det første og det gjorde det ikke heldigivs.

Har merket én kynner til nå...

Nate skrev:

Mi ( nr 2 på vei) skrev:

Nate skrev:

Litt sein med å svare...

Nei det er nok ikke helt bra at de er vonde. Skal til legen i morgen tidlig for å høre hva hun sier. Regner kanskje med det blir delvis sykemelding. Tror kynnerne kommer pga stress.
Angående fostervannlekkasje så kan det nok ikke ha vært fostervann. Iflg jordmor så ville det da bli en ny lekkasje innen et døgn etter det første og det gjorde det ikke heldigivs.

Kan være lurt med litt sykemeldig da ja, viktig å ta det litt med ro, og ikke stresse for mye ..

Bra det ikke var forstervannet som lakk ;)

Back
Topp