Har dere (mye) klær på badet?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Evt, hvordan unngår dere det?

Hos oss går det sånn.

Jeg rydder badet. 90% av det jeg finner, føler jeg, legger jeg til vask. Jeg fyller en liten boks med mannens greier og en liten boks med mitt For på vårt soverom er det ikke noe naturlig sted å oppbevare brukte klær.

Yngste har kommoden sin på badet enda men i utgangspunktet skal jo ikke det skape problemer.

Så går det et par timer Og det ser ikke sånn ut
Og et par dager og like ille igjen.

På badekarkanten legges våte kluter og vått tøy som kommer hjem, og det dyttes/faller ned i badekaret etterhvert. Lillemor vil ha en annen pysj enn i går og den fra forrige natt blir liggende oppå mine klær da. Der havnet visst strømpebuksene jeg tok av henne på kvelden også Og kanskje buksa om den ikke må vaskes Og mine klær. Og visstnok noe håndklær? Så skal noen ha det nederste og ting rotes til.

Og badet flyter over av klær og jeg leter etter noe og slenger ting hit og dit i irritasjon og vips. Så ser det ut som badet ikke er ryddet på et halvår

Så jeg rydder badet igjen. Og så... Ja...

Så her sitter jeg Denne helgen har jeg ikke ryddet badet enda så jeg ser jo hva jeg må ta tak i, i morgen.

En evig runddans

Det hjelper jo ikke at sesongen varierer mellom ull og fleece og varmere dager så det er litt av hvert i bruk... De to eldste ungene har i teorien slikt på rommene sine, i praksis ikke alltid... Og høysesong for våte klær i poser med hjem.
 
På badet ligger de håndklær som er i bruk og det tøyet som ungene skal ha på seg dagen etter. Dvs etter at ungene har stått opp og er påkledd er det ikke noe tøy igjen.
 
Ikke mye. Vi har hver vår kurv med klær som kan brukes dagen etter og guttungen har boxere i skapet, det er vel egentlig det.
Vi har skap og kommoder på rommene.
 
I har ikke skap på badet. Det bidrar til følelsen av rot. Det eneste av skuffer er kommoden som egentlig er stellebordet. Også er vi fem stykker Et relativt lite bad. Ingen fornuftig innredning og altså blir det fort litt av bleier, kluter, håndklær, klær til i morgen og fra i går og så har vi jo skittentøyet på badet som vel bidrar til følelsen av at det er mye.

Jeg vet det vil føles bedre når jeg har ryddet det. En liten stund i alle fall. Trolig ligger den varige løsningen i at jeg og mannen må få en plass å ha "klær i bruk" på soverommet så ikke vi har det på badet for da er det kanskje ikke like lett at andre også legger igjen litt...
Og om oktober blir litt roligere enn september så kommer jeg meg kanskje litt mer ajour med klesvasken så fyller ikke den opp så føles det vel litt bedre.

På sikt er også det å pusse opp badet og få en mer fornuftig innredning en plan. .
 
Jeg har singleter, bh, truser og sokker i en liten og lukket kommode, men her er det meg som lager rot :sorry: i tillegg har vi fire skittentøysdunker stående og det hjelper kanskje ikke på inntrykket :hilarious:
 
Vi har lillejentas klær på badet, og så får vi se hva mer det blir. Vi har masse plass, så det går helt fint.
 
Har Leah sitt tøy på badet nå så lenge rommet hennes ikke er i bruk. Og i en kurv har jeg gjerne liggende det som er mitt og kan brukes igjen. Og en skittentøyskurv.

Mannen la fra seg tøy overalt tidligere. Løste det med at fikk en liten kurv på soverommet hvor alt han ikke putter i skittentøyskurven eller skapet skal puttes. Fungerer sånn helt OK.
 
Vi har slik knaggrekke som man hekter på dør til å henge opp klær som er i bruk på. Kan det være en ide? Bruke på soveromsdørene? Evt en på badet også?
 
Vi har slik knaggrekke som man hekter på dør til å henge opp klær som er i bruk på. Kan det være en ide? Bruke på soveromsdørene? Evt en på badet også?
Jeg har en sånn med kjoler på.... Litt sånn dumt for de brukes jo ikke hver uke... Ompeioritere litt kanskje...
 
Jeg har en sånn med kjoler på.... Litt sånn dumt for de brukes jo ikke hver uke... Ompeioritere litt kanskje...

Ja, få kjolene inn i skap og bruk den til klær som er i bruk. Så slipper det å samles i en haug på en krakk eller lignende. Utfordringen er å unngå at det plutselig henger 20 plagg som «er i bruk» på dem :p
 
Ja, få kjolene inn i skap og bruk den til klær som er i bruk. Så slipper det å samles i en haug på en krakk eller lignende. Utfordringen er å unngå at det plutselig henger 20 plagg som «er i bruk» på dem :p
Det koker ned til det prosjektet jeg har på soverommet.... Jepp. Få plass til kjolene inn i et skap og en del annet som må tas tak i der.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Vi har en høy ikea-kommode på badet. I den nederste skuffen legges klær som er brukt, men ikke møkkete. Er bare mine og samboerns klær derfor nå. Og klærne MÅ brettes for å legges der, ellers er det umulig å finne fram klærne igjen :hilarious: Been there, done that!
 
Vi har en høy ikea-kommode på badet. I den nederste skuffen legges klær som er brukt, men ikke møkkete. Er bare mine og samboerns klær derfor nå. Og klærne MÅ brettes for å legges der, ellers er det umulig å finne fram klærne igjen :hilarious: Been there, done that!

Når vi hadde bare meg og mannen og en sønn (og bodde et annet sted med et annet bad, og et annet soverom for den del) så hadde vi faktisk nesten ikke klær på badet i det hele tatt.

Det er mulig dette med fem personer, et bad, dum innredning, eller mangel på sådann og litt mye kaos innen klær, klesvask, for mye klær etc generelt er årsaken. Håp om at det kan bli bedre når jeg kommer ovenpå...
 
Huff, orker ikke snakke om vårt... [emoji85]

Sikkert like rotete som deres [emoji23]

Her er det ikke plass til kommode eller skittentøy eller noe.

Så her har rett og slett stellebordet (som står på badekaret) blitt værende og så legges klær til neste dag (eller klær som kan brukes igjen) dit.

Hadde vel blitt ryddigere hvis det ble kasta ut, men da vet jeg ikke hvor klærne til i morgen skal legges..
 
Mitt beste tips: mindre bad :hilarious: Vi har ikke klær på badet. Har sånn omtrent 1kvm gulvplass , to knagger og en håndklestang. Da er det er rett og slett ikke plass til rot. Brukte klær som ikke er skitne henger på soverommet, skitne klær ligger i skittentøyskurven.
 
Nei. Kaster skittentøy med en gang. Har kun feks klær til neste dag liggende evt en genser eller noe hengende. Liker et ryddig bad
 
Vi har stor skittentøyskurv på badet oppe, og sju trådkurver til skittentøy på vaskerommet. Når kurven oppe er full bæres den ned, og klærne sorteres ned i trådkurvene.

Klær i bruk henger enten på knaggrekke på baderomsdøra, eller så ligger de på soveromsgulvet.
 
Badet er der hvor ikke helt rene, men ikke helt skitne klær, ligger. Mannen min hater det, men jeg vil være økonomisk og miljøvennlig og ikke vaske sååå ofte hvis ting er rent og ikke lukter :)
 
Badet er der hvor ikke helt rene, men ikke helt skitne klær, ligger. Mannen min hater det, men jeg vil være økonomisk og miljøvennlig og ikke vaske sååå ofte hvis ting er rent og ikke lukter :)

Det er det vi også egentlig har der. Det er bare at det vokser til sånne mengder.

Også håndklær. Og klesvask
 
Vi har lagt vår elsk på Ikeatrillebord med tre hyller (med hull i), har en på hvert bad og en hver på soverommet. Da får klærne puste litt også. Har noen knagger også.

Allikevel flyter det med klær, rett og slett fordi vi har for mye og burde kvitte oss med mye!
 
Back
Topp