Har dere mange CD'er og DVD'er liggende?

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
C

Chuma

Guest
Som aldri blir brukt lenger? For ikke å snakke om LP, VHS og kassetter?!

Er i ryddemodus for tiden, og lurer på om jeg skal ta vare på slikt eller rett og slett bare kaste det, siden det jo aldri blir brukt lenger. Men det føles litt for galt også, har en ganske stor samling.
Hva gjør dere med slike utdaterte ting? (CD er kanskje ikke helt utdatert enda, men det er jo i ferd med å bli det)

Kastet akkurat en hel kasse med Video CD'er og CD ROM programmer, vet jeg aldri kommer til å bruke dem igjen. Men jammen har det gått fort med utviklingen, synes ikke det er sååå lenge siden de var nye og toppmoderne! :-)

Lurer på det samme, er ikke ødelagt så føler liksom som at jeg kaster penger. Vurderer å legge det ut på kjøp/salg side på face. Selge det for slikk og ingen ting bare for å bli kvitt det

Har en skuff med barnefilmer som er lillemor sine. Ellers er alt stuet vekk i kjelleren. Synes det er blodharry/ stygt å ha cd-er og dvd-samlinger stående i stua  Får ikke lov av mannen å kaste de, så da står de godt i pappesker i kjelleren. 

Labambie skrev:
Har en skuff med barnefilmer som er lillemor sine. Ellers er alt stuet vekk i kjelleren. Synes det er blodharry/ stygt å ha cd-er og dvd-samlinger stående i stua  Får ikke lov av mannen å kaste de, så da står de godt i pappesker i kjelleren. 

Da er jeg harry... Har alle DVD'ene i tv-benken med glassdører.
men har jo ikke samling,og utstilt liksom.
syns ikke det er fint med sånne DVD-stativ som går til taket liksom...

*Snuppo+1+1* skrev:

Labambie skrev:

Sånn som mannen vil ha det. Slå opp sånne metershøye søylehøytalere som er vi i hans himmel og mitt helvete. Urk... 

Nå har jo ikke vi musikk-CDer lenger, alle mine ble kastet for flere år siden, hadde en trommel med vel 300 CDer eller noe, men vi har hatt en del DVD-filmer, men de har forsvunnet i søpla eller er lånt eller gitt vekk etterhvert, vi bruker dem jo ikke. Lillemor har noen DVDer da, som hun har i hylla på rommet sitt, og det må hun bare ha, de ser hun på om kveldene i helgene som ungene ikke er hjemme. 

Har kun spart på ett par CDer som jeg har brent en del bilder på, og de ligger på ett spesielt sted. 

Nå er ikke vi så med på moten at CD og DVD er utdatert hos oss;) Så de ligger der de alltid ligger. Vi ser sjelden på film da, så er ikke største samlingen det akkurat. CD-er har vi helst liggende i bilene:)

VHS har vi ikke her, det er jeg enig i er utdatert;) Foreldrene mine har en drøss hjemme som de ikke får seg til å kaste. Hadde nok spart på det jeg også.

Vi solgte nettopp ca 100 DVDer for 1000 kr. Genial måte å bli kvitt rotet vårt på. Og 1000 kr rikere. Vi tok vare på klassikerne. De får stå i en hylle i kjelleren etterhvert som vi får ordnet til der. 

VHSer er jeg også veldig i tvil om jeg skal spare på eller ikke. Tviler vel egentlig på om det blir noe verdi av det om 50 år heller. Er så mange av dem at det blir vel aldri helt etterspørsel? Samme med kassetter.

(Husker jeg forresten fikk min første cd/spiller i 1997 og mobil i 2000. Det er jo ikke sååå lenge siden da...)

For ikkje så lenge sio så kasta eg dei få vhs'ane eg hadde, men føler ikkje at CD og DVD er så utdatert enno at eg vurderer å kvitta meg med dei :-) CD'ane våre ligger i skuffer og DVD'ane har vi i kinorommet.

vhs har vi ikke, og tror vi har 4 cder som står i hylla, men derimot dvder har vi mange av siden mannen har en stor filminteresse. Vi har inngått ett kompromiss så noen få står i stua og resten står på rommet "hans".

Har bare noen få cd-er, men har masse dvd-er, sikkert over 100, og de blir jevnlig brukt.

Laster dere ned filmer fra nettet da? For jeg kjøper nemlig dvder enda... Men cdene lurer jeg på hva jeg skal gjøre med.

Pucca skrev:
Laster dere ned filmer fra nettet da? For jeg kjøper nemlig dvder enda... Men cdene lurer jeg på hva jeg skal gjøre med.

Jeg gjør det hovedsaklig, men kjøper filmer som jeg vil ha i samlingen og se om igjen, eller som jeg finner på slike 3 for 150-tilbud. :p

Pucca skrev:

Har Canal+, vi har VOD i TV-pakken om vi føler for å betale for filmer, og så har vi sånn VOD-greie til Canal+ også, pluss at jeg har ett gratis-abonnement ut 2013 på Viaplay, det som koster 99 pr mnd. 

Og om det er noe vi bare må se, så laster vi ned.

Har ikke mange cd`er i grunn, men har en del dvd`er og Blu-rays. De står i stua de. Og mange av de er barnefilmerJeg tror nesten jeg er mer glad i disney klassikerne enn jentene 

Har en hylle med cder i stuen. Dvder har vi i en kurv i tv benken, men de fleste ting til ungene og filmer er på hardisken kobla til dvd spilleren.

*Snuppo+1+1* skrev:

Labambie skrev:

Ja da er vi også suuuuper harry! Har 4 Billy-hyller i stua med dvd og blueray filmer. Nå ser vi mye film og serier da. Så de får stå i stuen noen år til! De er ikke til sjenanse for meg iallefall :P

Chuma: du kan levere det du vil bli kvitt på OMA på Sofiemyr

Jeg solgte alle DVDene på en facebook gruppe til gi bort pris. og gjett det var deilig å få tømt hyllene. Cdene har jeg kastet coverene underveis, så de har jeg bare i en mappe i bilen. men kjøper skjeldent cdér nå for tiden.

Du kan jo selge sånt på Qxl. Det gjør mannen og det er utrolig hva enkelte betaler for gamle vhs og kassetter!

Back
Topp