~StRaToS~
Forumet er livet
Det er nå over 3 år siden jeg har født , men har aldri fortalt hele historien..
Skal prøve å gjøre den kort..(er ikke så glad i å skrive lange innlegg)
Jeg hadde termin 28. februar (skuddårsbarn) 2004 og trodde jeg kom til å gå over siden jeg ikke hadde kjent kynnere eller hatt vondt i hele svangerskapet.
Men ble ganske overrasket da jeg 21. februar våknet for gå på do (måtte jo pisse). Klokken var da 3 på natten. Men da jeg skulle til å tørke meg, la jeg merke til blod på papiret. YES!! Tenkte jeg, endelig var det igang. Kastet meg i dusjen, barberte musa og leggene og ventet på at riene skulle komme. De kom først
1 time etter (klokken 4 på natta). Men de kom intenst med bare 2 minutter imellom. Dette kan ikke stemme tenkte jeg... Skal det ikke begynne med større mellomrom?? Hmmm....
Ja, ja tenkte jeg, det er sikkert bare noe lureri Fordi de ikke var så vonde.Men tok meg tid til å pakke sykehusbaggen i tilfelle noe skjedde.
Gikk da for å legge meg for å sove fordi jeg var ganske trøtt.
men i det jeg skulle til å legge meg i senga, våknet gubben.
Da jeg fortalte han det, så fikk han panikk. Han stod opp halvvåken og begynnte å kle på seg.
jeg bare lo og sa at han kunne slappe av for dette kom til å ta lang tid...
Så etter 1 time med masing fra gubben tok jeg og ringte føden..(det var da 1 minutt mellom riene, fortsatt ikke såå vondt). Føden ba meg da om å komme tvert.
Ja, ja, så dro vi da. Og først i bilen begynnte de virkelige vonde riene...aj aj, tenkte jeg...
Vi kom på sykehuset kl 7 samme morgenen (4 timer etter blødning, og 3 timer siden første rie)
Ble sjekket av ei jm som sov på nattevakta
og fikk vite at jeg hadde allerede nesten full åpning..manglet
under 1 cm...
Fikk da tildelt fødestue og stygge fødeklær...
Jeg valgte heller å gå enn å ligge i senga. Følte det var bedre sånn. Gikk da fram og tilbake og stoppet da riene kom og fortsatte da de var vekke...
Så sier jeg at jeg må på do..
Lite visste at det var babyen, var 18 og uviten.
Jm ba meg da legge meg ned i senga for å sjekke hvordan det gikk...
La meg ned og så at jm sprang for å ringe på den alarm greia så enda 2 jm kom inn...
Ungen var på vei ut uten at jeg presset, han bare gled ut på en måte..
Den ene jm gikk for å forberede lokalbedøvelsen og de to andre sto og skulle ta imot ungen..
Fikk da beskjed om å presse, noe jeg gjorde. I det jeg gjorde det så følte jeg en ubeskrivelig smerte...
Ops, der var hodet. Et press til uten rier og der var kroppen. Var kun et press som skulle til..Han ble
født 08.44...1.44 minutter etter ankommelse.
Fikk da vite at de klippet meg uten bedøvelse for det var det ikke tid til..
Det var det som var så ubeskrivelig vondt
Gubben grein da han så gutten og han skulle klippe navlestrengen..
Gutten skreik ikke og var så nysgjerrig med sine store brune øyne...
Han veide 3450 og var 50 cm...perfekt!
Synes fødselen gikk så fort og kunne tenkte meg å føde en til
Brukte ca 10 minutter å sy så var jeg ferdig.
Sa aldri et pip under hele greia og jm skrøyt såååå utrolig over at jeg gikk hele tiden og måtte så og si tvinges ned i senga...
Brukte 4 timer og 44 minutter fra første rie, selv om den var så vidt merkbar, til han var ute.
Glleeeeeder meg til min neste fødsel!
Men fikk da beskjed om å komme fortere til sykehuset neste gang, så dette blir spennende...
Oj , dette ble langt likevel..
Men ble ganske overrasket da jeg 21. februar våknet for gå på do (måtte jo pisse). Klokken var da 3 på natten. Men da jeg skulle til å tørke meg, la jeg merke til blod på papiret. YES!! Tenkte jeg, endelig var det igang. Kastet meg i dusjen, barberte musa og leggene og ventet på at riene skulle komme. De kom først
1 time etter (klokken 4 på natta). Men de kom intenst med bare 2 minutter imellom. Dette kan ikke stemme tenkte jeg... Skal det ikke begynne med større mellomrom?? Hmmm....
Ja, ja tenkte jeg, det er sikkert bare noe lureri Fordi de ikke var så vonde.Men tok meg tid til å pakke sykehusbaggen i tilfelle noe skjedde.
Gikk da for å legge meg for å sove fordi jeg var ganske trøtt.
men i det jeg skulle til å legge meg i senga, våknet gubben.
Da jeg fortalte han det, så fikk han panikk. Han stod opp halvvåken og begynnte å kle på seg.
jeg bare lo og sa at han kunne slappe av for dette kom til å ta lang tid...
Så etter 1 time med masing fra gubben tok jeg og ringte føden..(det var da 1 minutt mellom riene, fortsatt ikke såå vondt). Føden ba meg da om å komme tvert.
Ja, ja, så dro vi da. Og først i bilen begynnte de virkelige vonde riene...aj aj, tenkte jeg...
Vi kom på sykehuset kl 7 samme morgenen (4 timer etter blødning, og 3 timer siden første rie)
Ble sjekket av ei jm som sov på nattevakta
og fikk vite at jeg hadde allerede nesten full åpning..manglet under 1 cm...
Fikk da tildelt fødestue og stygge fødeklær...
Jeg valgte heller å gå enn å ligge i senga. Følte det var bedre sånn. Gikk da fram og tilbake og stoppet da riene kom og fortsatte da de var vekke...
Så sier jeg at jeg må på do..

Lite visste at det var babyen, var 18 og uviten. Jm ba meg da legge meg ned i senga for å sjekke hvordan det gikk...
La meg ned og så at jm sprang for å ringe på den alarm greia så enda 2 jm kom inn...
Ungen var på vei ut uten at jeg presset, han bare gled ut på en måte..
Den ene jm gikk for å forberede lokalbedøvelsen og de to andre sto og skulle ta imot ungen..
Fikk da beskjed om å presse, noe jeg gjorde. I det jeg gjorde det så følte jeg en ubeskrivelig smerte...
Ops, der var hodet. Et press til uten rier og der var kroppen. Var kun et press som skulle til..Han ble
født 08.44...1.44 minutter etter ankommelse.
Fikk da vite at de klippet meg uten bedøvelse for det var det ikke tid til..
Det var det som var så ubeskrivelig vondt
Gubben grein da han så gutten og han skulle klippe navlestrengen..
Gutten skreik ikke og var så nysgjerrig med sine store brune øyne...
Han veide 3450 og var 50 cm...perfekt!
Synes fødselen gikk så fort og kunne tenkte meg å føde en til
Brukte ca 10 minutter å sy så var jeg ferdig.
Sa aldri et pip under hele greia og jm skrøyt såååå utrolig over at jeg gikk hele tiden og måtte så og si tvinges ned i senga...
Brukte 4 timer og 44 minutter fra første rie, selv om den var så vidt merkbar, til han var ute.
Glleeeeeder meg til min neste fødsel!
Men fikk da beskjed om å komme fortere til sykehuset neste gang, så dette blir spennende...
Oj , dette ble langt likevel..