Har dere leggerutiner enda?

Vi legger mini sammen med oss, men prøver og gi siste måltid i mørket på soverommet. Ellers ingen rutine. Han bestemmer jo helt selv om han har tenkt og sove eller ikke. Der har vi ingen kontroll ;)

Vi demper belysningen på siste bleieskift før legging, og gir som regel siste måltid i sengen med dempet belysning. Har også sunget nattasang noen ganger, men hun er jo bare 10 dager gammel, så usikker på effekten av det :)

Gir også siste måltid i sengen slik at han skal forstå at det er natt :)

Last edited:
Han legger seg når jeg legger meg, eller skal vi se, jeg legger meg når han har spist og er klar for natta i 00-01 tiden:P Koser på stellebordet mens han stelles, så legger jeg han i Bedsidecriben og dra den inntil senga mi. Så holder jeg han i hånda til han sovner❤️ Tar som regel 10-15 min:)

Alle 3 barna bader kl 19, de to eldste elsker å være med å bade lille. Så mens de andre får kvelds, får hun siste mellommåltid på stuen. Sovner sporenstreks, kl 20 er det tyst i huset. Så får hun litt mat kl 23-23.30 og sover til 06. Herlig! Trodde ikke vi skulle få tredje sovebaby☺️

Jenta mi på 18 dager legger seg rundt kl 20-21. Tar på pysj og ammer i senga med dempet/ingen lys til hun sovner, flytter henne i egen seng etterpå. Da kan hun sove til kl 04-05 :-)

Så heldige/flinke dere har vært da!
Her føler jeg alt er kaos enda. Hun har gjerne en lang periode med mye uro på kvelden, mye grining, sutring, dupper av litt for så å våkne igjen og bli overtrøtt. Ender som regel med at hun skriker seg utslitt og roer seg til slutt av seg selv i senga eller må bysses i søvne. Når hun omsider roer seg rundt 22-23 sover hun som regel greit gjennom natten men våkner minst 2 ganger for mat, da.

Uff, er så sliten og lei :( lengter så innmari etter faste leggetider og generelt mer rutiner... Jeg vet jo det kommer, men det skulle helst skjedd igår!

Her føler jeg alt er kaos enda. Hun har gjerne en lang periode med mye uro på kvelden, mye grining, sutring, dupper av litt for så å våkne igjen og bli overtrøtt. Ender som regel med at hun skriker seg utslitt og roer seg til slutt av seg selv i senga eller må bysses i søvne. Når hun omsider roer seg rundt 22-23 sover hun som regel greit gjennom natten men våkner minst 2 ganger for mat, da.

Uff, er så sliten og lei :( lengter så innmari etter faste leggetider og generelt mer rutiner... Jeg vet jo det kommer, men det skulle helst skjedd igår!
Signerer denne:(

Du er ikke alene om det :( Helt håpløst med søvn her i huset. Lille sover bare EN soveøkt på natten. Fra 00-03. Etter matingen så er det ikke mer søvn. Idag har han knapt sovet på dagtid. Føler meg som et spøkelse :(

Vi skifter bleie og tar på pyjamas. Ammer i senga, raper og legger henne oppi sprinkelsenga.
Er nede og gir henne smokken 2-3 ganger før hun sovner helt!

Ingen faste kveldsrutiner enda, men gjør kveldsstell og tar på pysjamas i åttetida. Spiser siste måltid mellom åtte og ti engang, og så bare slokner hun helt og da bærer vi henne inn i senga si, og så sover hun til i nitida på mårran (med en mating i sekstida).

Lite rutiner her ifht leggetid, men etter at fireåringen er i seng pleier vi å amme litt til dagsrevyen, så pysj og ny bleie og så mer amming. Ammingen har jeg da gjort i stua med dempet lys, mest fordi jeg sitter så vondt når jeg ammer på soverommet. Så varierer det litt når hun sovner, men stort sett ikke før 22 ca. Hun sovner ofte ved puppen og da bærer jeg henne inn i senga, men det blir mange turer ut og inn og opp og ned. Gjorde det samme med storesøster når hun var baby, og sakte men sikkert sovnet hun tidligere og tidligere.

Tenker nå snart å ta kveldsstellet med bad samtidig som fireåringen legges, så fortsette med amming og opp-ned av senga utover kvelden. Gleder meg til den dagen det blir stille i huset klokka 20:00 :-)

Du er ikke alene om det :( Helt håpløst med søvn her i huset. Lille sover bare EN soveøkt på natten. Fra 00-03. Etter matingen så er det ikke mer søvn. Idag har han knapt sovet på dagtid. Føler meg som et spøkelse :(
Uff, sånne dager er det bare å bite tenna sammen og huske at det blir bedre !

Rett før klokka ble 2100 ble mini lagt sovende i vuggen på rommet vårt, for tredje dag på rad. Krysser fingrene for at hun sover noen timer nå frem til jeg skal legge meg og vekker henne for mat!!

For bare en uke siden var det først rundt 23 det var håp om å roe henne ned. Så håper dette er en trend og at vi ikke er sååå mange ukene unna at hun kan sovne i 20-tiden :) :)

Skifter til nattdress, skifter bleie og demper lyset i 22-tiden. Men her har vi ikke kommet oss i seng før mellom 04:00 og 05:30 den siste uka. Kjempeblid og fornøyd og sover godt på dagen. Men såsnart kvelden er der sliter hun veldig med å roe seg ved puppen og styrer noe veldig hele natten. Venter i spenning på bedre tider;)

bader poden rundt halv 7. så sovner han etter amming. så må han ha påfyll av mat ett par ganger i løpet av kveld/natten

Når klokka er mellom 20-22 vasker vi han med klut på kroppen og har på kremer, bytter bleie og tar på pysjamas. Bad i vann har vi foreløpig gjort på formiddagene, men tenker kanskje det blir noe vi heller gjør på kvelden etterhvert så pappaen også kan være med på det. Etterpå sitter jeg og ammer han i sofaen i stua, og han sovner vanligvis etter hvert da. Så bærer jeg han inn i vugga på soverommet vårt og tar en rask dusj og legger meg selv like etterpå. Prøver å få sove samtidig med han, så jeg ikke skal bli så trøtt siden han våkner og vil ha ny bleie og pupp 2-3 ganger per natt.

Back
Topp