har dere lagt om kostholdet

Bebibooms

Gift med forumet
etter dere ble gravide??

jeg har kutta ut kaffi, kutta ned til 1 l pepsi max i uken... spiser myyye mer husmannskost lissom... fiskeboller i hvitsaus, kjøttkaker, pølsegryte... alltid med poteter og masse grønsaker.... mindre junk food... prøver virkelig å tenke meg godt om når jeg spiser for å få mest mulig sunn mat til babyen....

sist tenkte jeg ikke sånn, da tenkte jeg kjøøør påååå...... [:)]

Oi flink du er [:D] Jeg har det med å bli mer usunn jeg[:)] Prøver hardt å la være men lyster sååååååå ille.... Skjerpings [:D] Har levd litt for lenge på at jeg slutta å røyke tror jeg hahaha. da var liksom alt annet lov [8D]

Har slutta å drikke kaffe, fordi jeg fikk stygga på det.

Ellers la jeg om kostholdet så ettertrykkelig under forrige svangerskap, og etterpå fordi jeg ville ned i vekt. Det holder liksom ennå...

Fyser heldigvis bare på sunne ting for tida - brødskiver med pålegg, frukt og grønnsaker.

Æsj, så prektig jeg hørtes ut nå....[:-]

jøss, så flink du har vært a.. jeg har lovet meg selv å spise sunnere, men har ikke blitt store greiene utenom det åpenbare.. slutte å drikke alkohol..[;)] kaffe har aldri vært noe stort problem for meg. unner meg cola innimellom, men prøver å velge annen brus. MÅ ha brus <3 Hehe. Ellers tar jeg folsyre, omega 3 og vitaminbjørner [:)]

Ja, det har jeg - men ikke pga bekymring av vekt - det problemet er non-existens hos meg.

Det er heller fordi jeg prøver å ha mindre migrene problemer.
Så jeg driver og forsker ut ting rundt supermat og slikt, og driver og kutter ut hvitt mel... har også fundert på å kutte ut melk, men har ikke veldig lyst da... er så glad i melk [8D]

Jeg lever på lavkarbo mat. Så jeg spiser heller ikke vanlig brød, har kutta ut melk og yoghurt. Men har et fullverdi kosthold likevel. Så jeg vil vel påstå at jeg lever sunt, men med noen utskeielser innimellom.

Hos meg gikk dette helt naturlig... etter noen uker orket jeg ikke tanken på søtt, så spiser mest sunt faktisk.
Rart, for jeg har alltid vært kjempeglad i sjokolade f.eks! Men nå orker jeg ikke tanken på det en gang...

ORIGINAL: Alvani

Ja, det har jeg - men ikke pga bekymring av vekt - det problemet er non-existens hos meg.

Det er heller fordi jeg prøver å ha mindre migrene problemer.
Så jeg driver og forsker ut ting rundt supermat og slikt, og driver og kutter ut hvitt mel... har også fundert på å kutte ut melk, men har ikke veldig lyst da... er så glad i melk [8D]

har du prøvd peppermynte kapsler?? noen sier dette skal hjelpe mot migrene....

Tja, har kutta Pepsi Max og spiser heller ikke godis. Men jeg spiser minimalt. Orker nesten ingenting. Spiser ostesmørbrød og litt middag (enkelte middagssorter). Føler meg ræva og har ikke krefter til noe pga lavt matinntak. Spyr av vann. Har funnet meg en sort saft som fortsatt duger, men hvor lenge gjennstår å se. Jeg hater 1. trimester!

Har ikke gjort så mye egentlig. Spiser ganske sundt fra før, er ikke noe glad i junk ol. uansett, men spiser alt for mye sjokolade:( Jeg trudde jeg skulle være flinkere til å kutte ned på det enn jeg har vært, men jobber med saken.. Ellers passer jeg ekstra på å få i meg minst fem om dagen, og så har samboeren min lest at jeg trenger mye fisk, så det lager han til middag støtt og stadig:) (elsker fisk og spiser uansett endel makrell i tomat til lunch da). Ellers har jeg kutta helt ut kaffe, ikke at jeg drakk noe mer enn en til to kopper om dagen fra før, brus drikker jeg ikke, og vin har jeg selvsagt kutta ut.

Jeg har fremdeles ikke vært kvalm overhode, så har ingen unnskyldning til ikke å være flink egentlig. Trur jeg har spist litt for mye i det siste da, har lyst på mat hele tida liksom.. Men fremdeles passer klærne fint, selv om jeg føler meg veldig oppblåst om kvelden.

Hvilket kosthold? [8D] Kvalmen har gjort sitt til at jeg ikke har spist noen ting, så og si. Men nå virker det som at akupunkturen hjelper, så jeg har fått spist litt de siste dagene. Har null matlyst, men får ned noe nå og da.

Når kvalmen er over kommer jeg til å spise som jeg gjorde før jeg ble gravid, regner jeg med. Helt normalt kosthold (med litt mye sjokolade kanskje...[8|])

både ja og nei , noen dager kjempe sund ,mens andre dager ikke så sunn..

Spiser det samme jeg alltid har gjort uten om fy maten. så og si kuttet helt ut med koffein. kanskje 1 kopp latte en gang i uka.
Ellers er det så og si det samme. fått dilla på skummet Q melk da og frukt[:)]

Nei, det har jeg ikke.

Men vi la om litt når Knerten begynte å spise voksenmat da. Og spiser en del salat og sånn til maten uansett.

Men altså, her sitter jeg med en pose potetgull, og spiser sjokolade nesten daglig, så i den grad jeg har endret det, er det ikke til det bedre...

Jeg spiser dog veldig lite pr måltid, og derfor prøver jeg å få inn et ekstra.... og spiser litt frukt gjennom dagen og sånn. Kvalm, uten matlyst, og mett av en halv posjon middag....

Ja men ikke frivillig dessverre... Spiser vel heller for lite pga kvalmen... Gleder meg ville til 2.trimester!!!

Nei har ikke lagt om med "vilje". Men har ikke like lyst på like mye driit som før av en eller annen grunn. Feks- cola, sjokolade,potetgull osv.

så flinke alle er da[;)] var veldig bevist på det til å beggynne med men så kom kvalmen og ubehaget i ca veke 5 og etter det har eg slete litt[&:] blitt ein del junk food som lasagne, pizza, spagetti taco +++ klarer ikkje å true ned noe sundt som fisk gr saker ol. det byr meg heilt i mot. Utenom salat og frukt det er godt og blir spist til frukost og lunsj[;)]

Back
Topp