har dere kynnere allerede?

Tittenteia

Elsker forumet
jeg har det. er 17 uker nå og har merket en del av dem. nå nettopp fikk jeg en og da ble det nesten litt vondt. men nå har det gitt seg. merkelig å ha det så tidlig.

bare fint at livmoren øver seg. I sist svangerskap hadde jeg nesten ingen før de 2 siste ukene, den fødselen var lang og hard!

har ikkje begynt enda, men ikkje uvanlig at det begynner tidlig..

Har hatt i flere uker ... Begynte tidlig forrige svangerskap også, rundt uke 10. Hadde jevnt og trutt rundt 10-15 kynnere pr dag hele svangerskapet. Endte i styrtfødsel, så det kan være god trening for livmoren ja ..hehe.

Vannet gikk 12.30, første rie kom 12.45. Vi kjørte til sykehuset 13.04, pressrier i bilen, hodet begynte å komme ut heisen, kom styrtende inn på Føden og han var født 13.14. Veldig enkelt og greit (utenom mareritt i heisen ...)

hvordan beskrives kynnere? jeg har noe som skjer i magen min, men har bare tenkt det er de der bånnene som driver å strekker på seg i periodevis

Hvordan kjennes kynnere ut? :/

Jeg har hatt det i et par uker hvertfall. Kanskje lenger siden jeg ikke visste hva det var i begynnelsen, hehe!

Noen ganger begynner det med litt mensmurringer, andre ganger kjenner jeg det ikke sånn sett. Bare at magen trekker seg sammen på en måte, og blir hard. Ikke hele magen da, mn livmoren, hihi :-)

kynnere kjennes ved at livmoren/magen blir hard og at livmoren "jobber" på en måte. det kan også bli litt vondt samtidig, men  trenger ikke bli det.

jeg kjenner at den strammer seg veldig etter orgasmer... ;)  men det er vel ikke akkurat spontane kynnere, men da kjenner man også livmorkanten tydelig.
Av og til våkner jeg med veldig stram livmor også....

Kjenner kynnere jeg også, begynte å kjenne de i uke 15!! Livmoren blir kjempehard, og jeg blir litt småsliten etterpå. 

kjente første i dag faktisk. Magen kjennes veldig hard ut, gjør heldigvis ikkje vondt enda.

Jeg har og lurt på dette men har lest at det er vanlig å få en del kynnerer når man skal ha nr 2,3,4 osv.... Hadde nemlig utrolig få kynnere med nr 1 og nå har jeg allerede hatt det i flere uker og de kommer ofte, ikke jevnlig, men så pass at det er ubehagelig til tider...noen ganger har jeg måttet sette meg ned,....hm!

ikke som jeg vet. Merket ikke noe spes av dem sist gang heller, så håper det blir likt nå.

Back
Topp