har dere kjent liv?

angelinn

Flørter med forumet
Jeg har ikke kjent noe liv ennå. Noen som vet når det er normalt å begynne å kjenne noe? Jeg er 15+3 på vei. I tillegg har jeg nesten ingen symtomer... Så jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt. Begynner nesten å bli litt bekymret. Var hos legen på mandag, og da fant han hjertelyden til fosteret. Hørte jo selv at det var liv der, men er ikke helt beroliget selv om. Men er det ikke på tide å begynne å kjenne at det er noen der?

Har nesten lyst å bestille ultralyd privat bare for å få en skikkelig bekreftelse. Vet noen om det går an å gjøre det uten å få henvisning fra lege? Noen som vet om det går an å gjøre det privat i Stavanger-området?

Hvis det er første babyen din vil du nok kjenne liv når du er rundt uke 20 + -...
Med sistemann,kjente jeg det i uke 16.. Sånn fant jeg ut at jeg var gravid.. [;)]
Ammet forrige mann ennå,så jeg hadde ikke fått mensen igjen og magen hadde jeg jo...

Godt at det er flere enn meg som venter på noe tegn.. Kjedelig periode igrunn, skjer jo ingenting.. Skal til jordmor den 20 desember jeg... Roer meg vel da jeg hører hjerte lyden[:)] Har også tvilet på at jeg er gravid noen ganger... Men naturens gang viser meg jo det igrunn... Kjenner forresten litt til livmoren noen ganger da..

en kan kjenne spark fra 14uker å oppover men er detta ditt første barn så er det liten sannsynlighet for det!! jeg går med det andre mitt nå og har enda ikke sjent spark er nesten 17uker så det kan sparke når som hlst..gleder meg til det!!

det er litt opp å ned,med min første kjente jeg spark når jeg var nesten 16uker
ORIGINAL: Trine5

Hvis det er første babyen din vil du nok kjenne liv når du er rundt uke 20 + -...
Med sistemann,kjente jeg det i uke 16.. Sånn fant jeg ut at jeg var gravid.. [;)]
Ammet forrige mann ennå,så jeg hadde ikke fått mensen igjen og magen hadde jeg jo...

Tusen takk for tipset Junibaby!! Jeg skal på ultralyd rett etter jul. Gleder/gruer meg til det. Føler meg fremdeles ikke gravid og nå er 17 uker på vei. Kjenner ltt sånn stikninger nederst i magen innimellom så håper det fremdeles er liv i den lille. I tillegg har jeg tatt av 4 kilo siden sist jeg var til legen. Synes det er rart!

Halloen...

Jeg kjente liv allerede i uke 13 jeg,men det er min andre,så jeg vet jo litt hva jeg skal kjenne etter også.
Men er litt skuffet for jeg har bakovervendt livmor og da tar det lengere tid før magen kommer til syne..... jeg tror det jaffal. Skulle ønske det hadde begynt å synes snart.

Så du kjente i uke 13 ja?! du skjønner i går skvatt jeg til,synes jeg kjente ett svakt spark,men tenkte herregud uke 13,det må være innbildning[&:]har vært gravid 2 ganger før,så jeg vet hva jeg skal kjenne etter,men jeg var ikke forberedt på det i går fordi jeg hadde ikke venta det enda..

hei hei...

jeg føler meg superheldig. jeg har kjent liv i et par uker allerede jeg, men det kommer nok av at det er to der inne. kjenner det vel før da. mine ligger ikke ved siden av hverandre, men etter hverandre å da kjennes det ganske godt. det kiler skikkelig enkelte ganger. jordmor mente at også samboeren min også kunne kjenne babyene om ca en mnd. kan tro han gleder seg.. kjenner jeg synes litt synn på mennene våre som ikke kjenner de forandringene i kroppen som vi gjør. det må være litt frustrerende har jeg funnet ut. gleder meg masse til den 9 januar for da kan de kanskje se kjønn. det skal bli morro.

ønsker dere alle en kjempefin jul.. vi må ta det med ro i julen og høre godt etter på kroppene våre. hvil masse og la magene vokse...

Har ikke merket noe enda nei[&:]
men det er vel litt tidlig for oss førstegangsgravide...
vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter...[8D]

ORIGINAL: angelinn

Jeg har ikke kjent noe liv ennå. Noen som vet når det er normalt å begynne å kjenne noe? Jeg er 15+3 på vei. I tillegg har jeg nesten ingen symtomer... Så jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt. Begynner nesten å bli litt bekymret. Var hos legen på mandag, og da fant han hjertelyden til fosteret. Hørte jo selv at det var liv der, men er ikke helt beroliget selv om. Men er det ikke på tide å begynne å kjenne at det er noen der?

Har nesten lyst å bestille ultralyd privat bare for å få en skikkelig bekreftelse. Vet noen om det går an å gjøre det uten å få henvisning fra lege? Noen som vet om det går an å gjøre det privat i Stavanger-området?

hei på deg angelinn!det med å kjenne spark er veldig forskjellig men en plass mellom uke 17 å 20 vil jeg tro!så det er ikke så lenge til for deg[:D]jeg føler meg heller ikke gravid lengre[:(]for nå er jeg ikke trøtt lengre!jeg har også vert på ul å alt var i orden men klarer liksom ikke sjønne det helt![>:]men vi får bare nyte at vi er friske!

lykke til med å kjenne etter noen små spark![:D]god jul!

ORIGINAL: Mayajenta

hei! kjente liv allerede fra uke 11 jeg, men dette er jo mitt 3 barn så det er kanskje litt lettere da.. har termin 2 juni jeg..klem til alle dere andre som skal ha juni baby!

uke 11?wow det var tidlig!

Ja, det hadde vært morsomt om vi hadde havnet på samme rom! Skal ikke se bort i fra det!! Jeg har lyst å vite kjønnet ja[:D]. Gleder meg kjempemye til det!! Greit å kunne planlegge litt. Og blir jo spennende nok når barnet kommer. Du og må ha lykke til på ultralyden!!

bare lurer på noe.. når man snakker om å være 2.gansfødende, så er jo den saken grei. da kjenner man liv fortere andre gangen.. men inkluderer dette oxo det at man har vært gravid før (var i 12.uke) men fødte ikke.. eller er jeg "førstegangsfødende"...???

Hei ...jeg er ikke helt sikker enda...jeg tror kanskje jeg har kjent noe men er ikke heelt sikkert[:D] så gleder meg til neste uke hihihi

Heisann!
Her kjente eg liv for første gang no i kveld, var en herlig følese,er ca 16+2. Venter nummer to,så kjenner det igjen fra førstemann!

Heisann...

Har ikke kjent noe liv enda jeg i allfall.. er 15 uker på vei.. Har vært dårlig helt til for 9dager siden, men nå går det mye bedre, og magen har poppet ut.. men ikke noe spark enda fordi..

[:)]

Tror kanskje jeg har kjent noe, men er veldig usikker.. Dette er mitt første svangerskap og vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. Vet jo at det kan kjennes som små bobler som sprekker, eller en fiskehale som slår... Tror kanskje jeg har begynt å merke det sjø..[:)]

Back
Topp