Har dere kjøpt noe til mageboeren ennå?

Vi har det meste vi trenger etter guttene så vi venter nok en stund til før vi kjøper noe :)

Og der ble det jammenmeg en Bugaboo Fox 3 til meg, uåpnet via Finn :woot: Håper jeg ikke jinxer noe her...

Har kjøpt litt mer smått, typ en body og et teppe :cat:
Må egentlig få ryddet mer plass i huset her før vi kjøper inn større ting til knøttet :wtf:

Jeg har så vidt begynt å se litt på nettet for p finne yt hva jeg har behov for, men det er jo et hav av alternativer! Hva er det viktigste man må se på ved barnevognkjøp? Og er det vits i å kjøpe en bedside crib som henger fast i min side av sengen? Er vel ikke så lenge man skal bruke den? Blir helt rådvill av dette jeg, så veldig fint å få noen tips av dere som har erfaring her :nicethread

Jeg har så vidt begynt å se litt på nettet for p finne yt hva jeg har behov for, men det er jo et hav av alternativer! Hva er det viktigste man må se på ved barnevognkjøp? Og er det vits i å kjøpe en bedside crib som henger fast i min side av sengen? Er vel ikke så lenge man skal bruke den? Blir helt rådvill av dette jeg, så veldig fint å få noen tips av dere som har erfaring her :nicethread
Ang vogn ville jeg bare sett litt på hva slags situasjoner/terreng dere kommer til å bruke vogn i. Størrelse på bil (om dere har det) osv. Men til syvende og sist så handler det nok mye bare om smak og behag.
Du kan jo tenke litt høyt, så er det sikkert flere som kommer med innspill.
HER kan du også få noen tips.

Planen her er å la babyen sove i vogna de første månedene. Om det blir suksess vet jeg ikke. Men jeg prøver. Bedside crib ol kan kjøpes etter at babyen er født om vi ser behov for det. Og når ikke vogna fungerer mer er tanken å kjøpe reiseseng og la ungen sove i den (for reiseseng må vi jo uansett ha.)

Erfaringsmessig så trenger man ikke bed side crib, nei. Men jeg anbefaler sprinkelseng som man kan ha i to forskjellige høyder, hvor man enten kan ta av ene siden, eller heise den opp/ned. Da kan den stå inntil sengen din i begynnelsen, også funker den videre som vanlig sprinkelseng ganske så lenge :smug:

Angående vogn så har jeg prøvd sikkert 10 forskjellige… og de jeg personlig liker best er Bugaboo (hadde Cameleon da, men tenker fox nå) og bagdelen til Emmaljunga. Vi hadde ikke ergonomisk sittedelen til Emmaljunga (tror ikke det var kommet da), og følte at ungen satt som en potetsekk i den, så den anbefaler jeg ikke. Veldig fornøyd med ergonomisk sittedel og fire hjul (svingbare foran) :D
Med tre hjul er den på grensen til å velte i tide og utide når man gå inn og ut av buss, over fortauskanter ect (prøvd Mountain buggy og tfk):rolleyes:

Måtte berre kjøpe dette julesettet frå gullkorn i størrelse 56. Altso so nydelig!! Den lille søte nissehua :love017 Har samme sett til dei større barna også som vil passe til jul :Heartred

Vedlegg

• 20220520_121508.jpg
    20220520_121508.jpg
    1,9 MB · Visninger: 25
Erfaringsmessig så trenger man ikke bed side crib, nei. Men jeg anbefaler sprinkelseng som man kan ha i to forskjellige høyder, hvor man enten kan ta av ene siden, eller heise den opp/ned. Da kan den stå inntil sengen din i begynnelsen, også funker den videre som vanlig sprinkelseng ganske så lenge :smug:

Angående vogn så har jeg prøvd sikkert 10 forskjellige… og de jeg personlig liker best er Bugaboo (hadde Cameleon da, men tenker fox nå) og bagdelen til Emmaljunga. Vi hadde ikke ergonomisk sittedelen til Emmaljunga (tror ikke det var kommet da), og følte at ungen satt som en potetsekk i den, så den anbefaler jeg ikke. Veldig fornøyd med ergonomisk sittedel og fire hjul (svingbare foran) :D
Med tre hjul er den på grensen til å velte i tide og utide når man gå inn og ut av buss, over fortauskanter ect (prøvd Mountain buggy og tfk):rolleyes:

Tusen takk for så grundig svar! dette var til god hjelp! :thumleft

Tusen takk for god informasjon, og for dine erfaringer! det er til stor hjelp :notworthy

Jeg endte med å kjøpe en brukt Leander vugge i går, men har jo tenkt på bedside crib. Lite lyst å henge vuggen i taket inne hos oss, vil heller ha den på barnerommet. Men da er jo spørsmålet om jeg like greit bare skulle kjøpt stativ? ;)

Jeg synes bedside crib var helt genialt da jeg fikk babyen helt nær, men slappet mer av når han ikke sov helt inntil meg hele natta. Veldig lettvint med amming da jeg kunne skyve han til og fra veldig enkelt :) tror jeg brukte den lenge også.

Jeg var på en liten runde med shopping i går. Skulle bare unne meg en body etter at alt så bra ut på ultralyd etter 12 uker, men endte opp med diverse tøy :oops: Men det må da være lov?

Jeg har ikke kjøpt noe enda, men driver stadig å titter på Finn.no etter utstyr osv. Vogn har jeg en venninne som jeg skal låne av da, så den er bankers:)

Back
Topp