Har dere kjøpt inn mye utstyr?

sistemannpåvei

Betatt av forumet
Jeg føler at jeg henger litt etter på utstyrfronten. Har kun kjøpt bilstol og vogn (Har riktignok vogge, sprinkelseng, stellebord, dyne, vognpose og litt forskjellig fra før). Har også tenkt å gå gjennom babyklærne i boden, men har ikke kommet så langt enda. Der er naturlig nok mye gutteklær, men håper (og tror) vi har en del nøytralt i hvitt også som kan brukes av lillejenta. Er veldig laidback når det gjelder innkjøp siden vi har så mye stående fra sist, men lurer på om jeg skulle begynt så smått slik at det ikke blir bare stress på slutten. Det jeg vet jeg må ha er madrass til vogga og etterhvert sprinkelsenga, og ny stellematte til toppen av stellebordet. Hva har dere kjøpt inn, og har dere begynt å vaske klær og slikt allerede?

Jeg har kjøpt vogn og bilstol, og har arvet det meste annet vi trenger. Alt ligger i en stor haug på gjesterommet, så har ikke begynt å vaske og slikt enda. Har plukket ut noen klær i str 0-4mnd som ligger i en kommode, men må ta en vaskerunde på de en dag. Tenker å vente til over jul i hvert fall. Ønsker meg også et babynest, men skal se hva jeg får i gaver først[emoji5]️

Det er nok å gjøre de siste ukene i desember, så jeg tenker egentlig å vente til over jul jeg også med å vaske og slikt. Venter med å gå gjennom det vi har i boden også til da tenker jeg. Det får være 'kosejobben' i januar det :)Satser på hun ikke kommer før tiden, skal jo i utgangspunktet ha bra med tid.

Har kjøpt inn de viktigste tingene (stellebord, vogn, bilstol, seng...) da vi ikke hadde noe fra før, men har til gode å kjøre vaskerunde på klærne og sjekke småting vi eventuelt ikke mangler eller ikke får i gave. Vet vi får vippestol av broren min, men annet enn det har jeg ikke peiling. :p

Satser på at jeg ikke plutselig må føde så alt for tidlig så jeg får tatt de tingene i ro og fred etter jul. :D

Jeg har ingenting og har ikke begynt å handle inn enda. Jeg vet hvilken vogn jeg skal ha, så den har jeg på søk på Finn. Vugge ville pappaen prøve å lage selv i romjulen. Seng, klær og slikt tar jeg når det er januar, da er det mindre folk i butikkene og gjerne salg. Jeg tar det helt med ro, det fungerte fint de to forrige gangene

Vi har kjøpt en del. bagdel til ekstravognen, brukt chicco next to me, nytt stellebord det gamle gikk i oppløsning, brukt lekegrind, brukt tripptrappstol og newbornseat. og en del nye klær og brukt på finn i nyfødt.
Vi har det meste etter storebror

Vi har det meste vi trenger fra før. Har kjøpt inn litt nye klær også har vi nettopp kjøpt base til bilstolen. Vi har bilstolen fra før, men vi kjøpte sete nr 2 som bruker samme base som sete nr 1, så da måtte vi ha ny base.

Ellers har jeg fått renset lammeskinnsposen til vogna. Og nesten sydd ferdig babyrede.

Mamma har vasket de nye klærne og de minste størrelsene vi har fra før (44-50) siden jeg ligger på sykehus med kort livmorhals og premature rier. Kan jo hende vi får brukt opp igjen de aller minste klærne ;)

Også får vi ny tripp trapp av min mor og far. Og vi låner en vugge siden planen er at storesøster snart skal over i juniorseng og babyen kan overta sprinkelseng.

Ellers har vi det meste vi trenger :)

Fryktelig lite! Bittelitt klær i 50/56, ellers har vi mye nøytralt etter storesøster! Og en bedside crib, for det savnet jeg sist:)
Men unge fra før, så har man liksom så mye som både er nyttig og unyttig!

Har kjøpt det meste. Tenkte å få kjøpt mesteparten til oktober kom slik at november/desember ikke ville bli trangt også vet vi jo at det kommer store regninger i jan/feb og da er hun plutselig her. Så vi var tidlig ute men er VELDIG glad for det nå!

Har kjøpt bilstol, vogn, stellebord (fikk av mamma), vognpose (synst den var litt stor, så vil bruke dyne til og begynne med), sprinkelseng (fikk spesiallagd madrass med broren min som jobber hos ekornes fabrikken), dyne, stellebag, klær.. har spurt broren min fint om han vil lage vugge til meg :)

Her mangler vi fortsatt masse, men tør ikke kjøpe noe mer før etter jul, da det kan virke som at nissen kanskje kommer med noe babystæsj i år! :-)

Tenkte å ta det siste som vogn, madrass, bleier, stellebord, badebalje og sy flere sengtrekk i januar.
Mini er nå snart 2 uker, så vi må vel sette av et par dager til innkjøp så vi blir ferdige til vi skal hjem[emoji13]

Hehe har ikke kjøpt noe enda har jo litt etter storesøster må kjøpe:
Bilstol, brystpumpe, bedsidecrib, madrass, sengekanten,stellebord,kommode,bæresjal, stellematte,vippestol vi har spart penger til romjul å januarsalget:D

Vi har ikke kjøpt så mye, da vi arver en del i fra mannens to søsken som fikk hver sin lille i fjor. Så vi får bilstol, stellebord, lekegrind med dem når det nærmer seg. Ellers må vi gå til innkjøp av dyne, madrass, sengetøy, klær +++.

Siden dette er tredjemann (og tredje jente attpåtil) så har vi i grunn alt fra før. Men har kjøpt ny stellematte for den vi hadde var så godt brukt at den hadde blitt helt flat). Har kjøpt ammepute fordi jeg ville ha det denne gangen (ikke fornøyd med den jeg hadde til eldstejenta så den ble gitt bort og jeg hadde ingen med nr. 2) og så har vi kjøpt spedbarnsinnlegg til Ergo-selen siden vi ikke hadde det (brukte Beco Butterfly II til de andre, men kommer til å selge den til våren igjen og kun beholde Ergo'en). Har kjøpt et par nye plagg, hovedsakelig ull siden vi ikke har ull i de minste størrelsene. Har lyst på bæresjal også, men det ser vi litt an foreløpig.

Har noe på plass allerede, men mangler fremdeles ting som bilstol, vugge, babynest, vippestol, brystpumpe etc. Satser på å kjøpe brukt og på januarsalg ;) (Skal ha ny bilstol, tror det blir MC Cabriofix med beltebase.) Skal begynne å vaske klær i morgen, har endelig fått ordnet mer skapplass :p

Etter USA turen i oktober så shoppet vi masse klær der, i alt fra nyfødt til 18 mnd, hadde en koffert med 19 kg vekt i som var proppfull i kun babyklær, har ryddet og sortert i klærne etter storebror der veldig mye kan brukes opp igjen. Har fått låne vugge fra svigers som vi får i hus etter jul, og så er det vippestol vi skal få låne fra svogeren min, og så begynner vel ting å falle på plass.. :)
Huset må ha en skikkelig vask etter jul, for det er mange mnd siden sist det har blitt gjort.... men ellers så er eg veldig klar til at lillesøster kan komme no...

Bestillte vognpose på lekmer.no i går til 349,- før 1379,- :-) nå mangler jeg bare sengekant til vogga og kurven i stua :-)

Back
Topp