Har dere kjøpt babygym?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Nå sitter jeg og titter på babygym! Jeg har så lyst på en helt enkel, rolig og fin. Men regner med at det er en grunn til at alle kjøper de fargesprakende.. Fordi barn liker farger. Men må de være så skrikende? Kan duse farger være like bra? Hva tenker dere? Hvilken har dere kjøpt? Legg gjerne ved bilder.

Eller er det best med en vanlig teppe og leker liggende på teppe?

IMG_3765.JPG
Vi fikk denne i gave og jeg trodde jeg skulle dø! Ønsket meg også en sånn myk og fin i fine farger og ikke en hard plastgreie med lys og musikk. MEN mini har elsket den og ligget under den kjempemasse! Og jeg har fått drukket kaffe, spist frokost og ikke minst dusjet :p Til og med etter at han begynte å rulle var den spennende nok til å ligge på rygg en lang periode :)
Såå.. jeg beholder denne til nestemann også ;)
Om de i duse farger funker aner jeg forresten ikke, men babyer er jo glad i sterke farger og kontraster.. :)

Nå sitter jeg og titter på babygym! Jeg har så lyst på en helt enkel, rolig og fin. Men regner med at det er en grunn til at alle kjøper de fargesprakende.. Fordi barn liker farger. Men må de være så skrikende? Kan duse farger være like bra? Hva tenker dere? Hvilken har dere kjøpt? Legg gjerne ved bilder.

Eller er det best med en vanlig teppe og leker liggende på teppe?

Hva med å spørre Barnas hus om råd?
De har nettmøte i morgen, men du kan allerede nå stille spørsmål nå :)

Trykk her for å komme til nettmøte

Nei de duse fargene er for foreldre som er opptatt av at lekene skal passe interiøret :p
De skarpe fargene, og gjerne også svart/hvit kontraster stimulerer blant annen den sensoriske utviklingen. Men dropp gjerne de med blinkende lys og grusom lyd, for det kan virke mot sin hensikt med at barnet blir overstimulert.

Jeg vurderer å lage selv, ved å evt bestille bamser/leker på nett, kunne male den "ramma" i farger jeg ønsker, og muligheten til å bytte ut lekene :)

Jeg synes nesten de babygymene med duse farger er mest for foreldre som er opptatt av interiøret [emoji85] babyer er jo veldig glad i farger :)

Har denne etter snuppa og hun var veldig glad i den. Den har lys og musikk, noe som egentlig ikke er nødvendig. Brukte det veldig lite selv om snuppa var veldig glad i musikken.

5554e9ea867d45f7425b0ccc22622e82.jpg

Mini elsker denne fra TinyLove. Blinker og lager lyd når han slår i den. Han synes det er fantastisk! Greit å kunne henge ulike leker på også. Glir ikke inn i interiøret, men det får så være.

bb6cf9c6ef83075f98d36190933a1d9a.jpg

Babyer har dårlig syn, dermed trenger de kontraster for å se lekene godt. Sånne duse beige ser de rett og slett ikke godt nok.

Vis vedlegget 227994
Vi fikk denne i gave og jeg trodde jeg skulle dø! Ønsket meg også en sånn myk og fin i fine farger og ikke en hard plastgreie med lys og musikk. MEN mini har elsket den og ligget under den kjempemasse! Og jeg har fått drukket kaffe, spist frokost og ikke minst dusjet :p Til og med etter at han begynte å rulle var den spennende nok til å ligge på rygg en lang periode :)
Såå.. jeg beholder denne til nestemann også ;)
Om de i duse farger funker aner jeg forresten ikke, men babyer er jo glad i sterke farger og kontraster.. :)
Hvor gammelt var barnet da dere begynte å bruke den?

Vi hadde denne sist og frøkna elsket den virkelig! Super fornøyd!

Vedlegg

• 324728.jpg
    324728.jpg
    202,5 KB · Visninger: 34
Hadde en i duse farger sist (arvet) og storesøster var ikkje interessert. Visste at den burde være litt "skrikende" mtp farger og figurer, så var skuffet når vi arvet en som var "kjedelig". Denne gangen blir det en fra Tiny Love med speil, sterke farger og evt musikk. Her skal det underholdes ;)

Vi arvet til eldste, en fargesprakende fischer price:p ser ikke ut men har vært mye brukt. Skulle jeg kjøpt hadde jeg valgt ikea. Den er ganske myk og dus og billig?

Har en av de med litt duse farger, men tenker å kjøpe/sy/hekle litt flere leker i kraftigere farger. Kan ikke skjønne at en babygym kan passe inn med interiøret uansett. Vi kjøpte den vi likte utformingen på...

Back
Topp