Har dere IP?

Har ingen i familien med behov for IP. Men, anbefaler på det varmeste IP om det er behov for langvarige og koordinerte helsetjenester.
 
Etter min erfaring har ikke en IP noe spesielt å si, for det forplikter ingen til noe. Det er som en bittelitt mer høytidelig huskeliste/liste med mål. Det blir som en glorifisert post-it lapp.
 
Har jobbet med IP som koordinator i en kort periode, og for å ha det klart. Alle som har mer enn to instanser (fastlege + f.eks. barnehage) har krav på IP om de ønsker det. Men om det er behov for det eller fungerer kommer an på kompleksiteten i behovet til barnet, kommunikasjon og koordinators evne til å holde i alle trådene. Men størst av alt skal det fungere som et slags sikkerhetsnett slik at alle vet hva som foregår på tvers av instansene slik at det ikke lenger er oppe til de foresatte å holde alle oppdatert.
 
Vår har en iop satt av ppt. Han trenger det for å mestre skolehverdagen og de sosiale målene for å ikke falle helt utenfor. Her har vi dedikerte lærere, spesialpedagoger og assistenter :)

Jeg vet ikke hvordan det hadde fungert for han uten dette. Men selv i dag så ser vi at den nok er litt for «slakk i kantene» til han.. men igjen, uten den hadde han sittet på skoletaket hele dagen og lekt med plastelina og kledd av seg... (... jupp)
 
Vi har snakket med noen idag for å få søkt om IP, så spent på å se hvordan det fungerer!


Vår har en iop satt av ppt. Han trenger det for å mestre skolehverdagen og de sosiale målene for å ikke falle helt utenfor. Her har vi dedikerte lærere, spesialpedagoger og assistenter :)

Jeg vet ikke hvordan det hadde fungert for han uten dette. Men selv i dag så ser vi at den nok er litt for «slakk i kantene» til han.. men igjen, uten den hadde han sittet på skoletaket hele dagen og lekt med plastelina og kledd av seg... (... jupp)

IOP og IP er to forskjellige ting :) Google "ip koordinator" så kan du lese om det :)
 
Back
Topp