Har dere husdyr? :)

Har en hund, og er veldig avslappet ang bakterier.. Vasker selvfølgelig hendene før mat/matlaging. ;)

Har 1 hund og 1 katt. Jeg er også ganske avslappet når det kommer til bakterier, men vasker henda når jeg driver med mat ;)

Vi har ei østsibirsk laikatispe. Kunne vært flinkere til å vaske hendene etter kos, men koser jo med henne hele tiden:p

Vedlegg

• IMG_20160105_174122.jpg
    IMG_20160105_174122.jpg
    227 KB · Visninger: 18
Har en liten pusefrøken på 15 uker.
Samboeren tar doen :)
Hun er innekatt, og kommer til å forbli det. Katter som konsekvent er innekatter, er ikke smittekilde for toxoplasmose leste jeg i ett svar på Lommelegen.no. Håper det er sant, men samboeren skal likevel få ta doen :D
Ellers så vasker jeg hendene før jeg lager mat og slikt, og det er vel heller sjeldent at jeg sitter med fingrene i munnen :P

Sniker fra september:)

Har en katt som ligger ved siden av meg i sengen her:)

Jeg tar ikke i kattekassen lengre, og prøver å tenke meg om angående spising og kos med katten, men det er ikke alltid det blir gjort etter boka :p må innrømme at jeg har nok et litt for slapt forhold til dette.. Men mener å ha hørt at det ikke er farlig hvis man har vært smittet for toxo før? Har vokst opp med katt, så må helt ærlig si at hvis jeg ikke ble smittet da, så skjønner jeg ikke at jeg skal bli det nå

Man får tatt test hos legen for toxoplasmose, anbefaler alle nygravide med katter å få tatt denne. Jeg har ikke hatt katt i voksen alder og har ikke blitt syk tidligere, så jeg passer litt ekstra på da jeg ikke er immun. Har en venninne som ble smittet tidlig i graviditeten av kattunger.. Det var kjempeskummelt og hele svangerskapet gikk til bekymringer og maaange kontroller på sykehuset. Heldigvis gikk det bra og hun fødte en helt frisk jente :)

Jeg har Luddepus, han er snart 10 år og jeg elsker han! Han er utekatt, så har ikke noe med kasse å gjøre :)

Har to katter og en ponni. Kattene går på do ute, så slipper kasse. De får ikke gå på bord og kjøkkenbenker, men regner med de gjør det når vi ikke er tilstede så er mer nøye med å tørke av før matlaging og sånt. Vasker hendene oftere og skifter på sengen oftere siden de gjerne ligger i den om natten. Så jo, tar jo hensyn, men uten å bli hysterisk

Sonya jenta mi
39a691c00b28098a70fc5cfa2f4de131

Har en liten hund. Han har kun en sofa han får komme opp i og han får ikke sove i sengen. Er litt ekstra flink til å vaske hendene etter kos og stell, ellers ikke noen spesielle tiltak :)

Har babyen min (lillesøstra til mine to menneskebarn ;) ) ImageUploadedByBV Forum1452096478.810495.jpg
Katt på 8 år og to kaniner på 4 og 2 ;)

Vi har en kattunge på 13 uker :-) legen mente det var helt i orden, så lenge man er flink med handhygiene og ikke tar kattedoen selv.. Det er skumlest å bli smittet av taxoplasmose i første trimester :-)

Har hund og katt ☺️ Koser og steller med de som vanlig ☺️

ATTACH=full]154673[/ATTACH]
En kanin og en liten staffejente på 2,5 år! <3 Spent på hvordan frøkna reagerer når det kommer en liten en i hus! :)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1452102662.657083.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1452102662.657083.jpg
    73,6 KB · Visninger: 6
En liten hund har jeg, vår baby de siste 6 åra :) Eneste endringen er at jeg ikke orker å kose så mye me hunden nå når jeg er kvalm (det gjelder forøvrig mannen min også, men han forstår jo hvorfor) Har litt dårlig samvittighet for det for tiden. Men tenker ikke noe på bakrerier etc.

To hunder og to katter i hus her! :)

Back
Topp