har dere hanlet alt av utstyr?

Gella

Gella
...og er barnerommt klart? vi har ikke handlet så mye enda, vi har komt til bilstol og en babykurv til å ha i stuen, men har skrevet en liste som inneholder ca det vi har tenkt å kjøpe/tror vi trenger. Den inneholder følgende:

barnevogn
stellebord og matte
sprinkelseng
madrass og dyne
tisselaken
badestamp
vippestol
bæresele
lammeskinn/dunpose
tripp trapp stol med newborn sett
gulvmatte og babygym
brystpumpe
tutteflasker
sengeklær
mye håndduker
noen basisklær som bodyer, strømpebukse, cardigan, heldress, jakke, lue, sokker.

Er det noen som kan supplere noe vesentlig som mangler her? evnt noen med erfaring om ting som virkelig kan vente til etter babyen er komt? :anyone

Barnerommet er ikke klart, men trenger ikke noen stor oppussing, kanskje noe maling/ny tapet og litt dekorering. Den største jobben der er nok å rydde ut rotet som allerede befinner seg der..hehe..

Har kjøpt barnevogn (skal hentes i morgen), stellebord, sprinkelseng,madrass, newborn set til tripp trapp stol, vognpose, noen smokker, litt klær.

Må sjekke klærne vi har etter junior for å se hva som kan brukes, før jeg kjøper noe mere.
tisselaken, sengetøy, ammepute, stellematte, babygym og badebalje har vi etter junior.

Ellers skal jeg kjøpe ny bilstol, Ergobaby bæresele, adapter til bilstol/vogn, babybjørn vippestol, skinn til vogn, bilstolpose, babycall.

Tåteflasker kjøper jeg ikke mer enn eventuelt en av, før jeg vet om babyen tar flaske, junior nektet frem til han begynte å drikke vann. Det spilte ingen rolle om det var mme eller morsmelk på flaske, han skulle ha fra pupp.

Kjøper ikke egne handklær til baby, bruker de vi har fra før.

Det jeg kom på i farta

Jeg ville ikke kjøpt flasker og pumpe før etter fødsel. Er jo ikke alle som får brukt for det.

Vi har kjøpt vogn, stellebord, bilsete.
Også har vi etter de andre to vugge, sprinkelseng, klær, babybjørn vippestol, voksipose, lammeskinn 2 stk, stativ og himmel.

Har igjen å kjøpe nye madrasser og kantbeskytter til sengen, babycall. Også blir det sikkert litt annet stæsj også:)

Vi har det meste etter storebror, men mangler søskenvogn. Jeg er ganske sikker på at vi trenger det, mens mannen mener det ikke er nødvendig :p så vi får se om vi kjøper det etter hvert eller om vi venter til babyen er ute for å se om vi trenger det eller ikke.
Brystpumpe er jeg enig i kan vente, men flasker kan være greit å ha. Vi måtte gi tillegg allerede på sykehuset, så jeg synes det var greit å ha ei liggende. Men selvfølgelig, det kan jo vente det også :)

Det er jo en god del man ikke trenger fra første dag da. Kantbeskytter til senga, lammeskinnspose/dunpose og babygym stresser i hvert fall ikke jeg med :)

Vi må ha ny babycall, ammepute og stelleveske i hvert fall.. Resten er småplukk som kan kjøpes etter fødselen :)

Ville også ventet med å kjøpe pumpe, det er jo ikke sikkert man få bruk for den, og de er jo ganske dyre?

ikke stress med babygym og matte før fødsel, lille kommer ikke til å ligge særlig på den den første mnd uansett;) og kansje du er like heldig som meg som fikk gavekort på babybutikk etter fødselen (av jobben) på 1800 kr;) brukte de pengene på gym og sånn myk matte:)

gulpekluter(en 3pk holder, ikke sikkert babyen blir en gulpert vett;))

har det meste fra første, en skal supplere ed noen basisplagg i nøytralt fargespekter, så får vi kjøpe litt blått tøy når babyen er ute (hvis det er gutt da:P)

rommet jobber vi med litt jevnt og trutt, det går saaakte synes jeg :P

...og er barnerommt klart? vi har ikke handlet så mye enda, vi har komt til bilstol og en babykurv til å ha i stuen, men har skrevet en liste som inneholder ca det vi har tenkt å kjøpe/tror vi trenger. Den inneholder følgende:

barnevogn
stellebord og matte
sprinkelseng
madrass og dyne
tisselaken
badestamp
vippestol- dette trengs først fra ca 4-5 mnd, når grøt kan begynne å introduseres
bæresele
lammeskinn/dunpose
tripp trapp stol med newborn sett- ikke et must til den første tiden
gulvmatte og babygym
brystpumpe- ville jeg ha ventet med til etter fødsel
tutteflasker- ville ha ventet med det også
sengeklær
mye håndduker
noen basisklær som bodyer, strømpebukse, cardigan, heldress, jakke, lue, sokker.

Er det noen som kan supplere noe vesentlig som mangler her? evnt noen med erfaring om ting som virkelig kan vente til etter babyen er komt? :anyone

Barnerommet er ikke klart, men trenger ikke noen stor oppussing, kanskje noe maling/ny tapet og litt dekorering. Den største jobben der er nok å rydde ut rotet som allerede befinner seg der..hehe..

Dyne/ teppe til vognen som babyen kan ha den første tiden? Dunpose kan bli altfor varmt i august.

Har kjøpt en del så mangler ikke så mye.

Det vi har er:
- Vogn
- Bilstol med base
- Stokke tripp trapp med new born sete
- Ergo baby bæresele
- Vognpose
- Bilstolpose
- Vugge skal vi låne av ei venninne
- Babycall har vi etter storesøster
- Ammepute
- Dyne til vogna
- Gulvmatte/ babygym o.l har vi etter storesøster
- Kjøpt en del klær

Dette mangler vi:
- Stellebord
- Seng
- Madrass til senga
- Dyne til senga
- Dynetrekk til seng og vugge
- Skinn til vogn
- Vaskekluter/håndklær, gulpekluter o.l
- Babybjørn vippestol
- Stelleveske
- Har bestilt noen til å strikke/hekle 2 babytepper, hentesett, 2 djevelluer, 2 jakker (De skal strikkes i str 2-3 mnd)
- Skal strikke selv mor signe teppe
- Må ha ennda litt klær
- Brystpumpe

Har det meste fra nr1. Å det blir ikke kjøpt noe før snuppen kommer ut, da vi ikke vet kjønn. Er litt lei hvit, grått, brunt osv;) visste ikke med forje heller så nå vil jeg ha farger:)

Vi mangler det meste, men stresser ikke med det. Jeg er mest opptatt av å få kjøpt Manduca bæresele og Stonz "sko". Noe har vi fra før, noe arver vi, madrass er det eneste jeg SKAL kjøpe helt nytt. Men det baller fort på seg.

Åååånei...har berre kjøpt barnevogn og stellebord. Det er vist på tide å starte ;)

Det som er så FINT er at babyen bryr seg om nærhet, kjærlighet, pupp og tørr bleie. Alt annet er egentlig sekundært for babyen.
JEG liker å ha utstyr og stæsj til babyen. Babyen bryr seg ikke før etterhvert;)

Har handlet en god del faktisk :) masse klær har det også blitt etterkvert, kjøpt en ting der, 2 ting der, en bestilling på nett osv. Plutselig så har man en del :)

Dette har vi kjøpt:
-klær
-vogn
-sprinkelseng
-madrass og beskytter
-stellebord
-komoden
-vaskekluter
-håndklær
-kurv i stuen (arver)
-ammepute (arver)
-Dyner og puter x 2
-sengetøy

Dette føler jeg vi mangler:
-stellematte
-vognpose (sendt bestilling)
-gulpekluter
-vippestol
-mer sengetøy
-korthåret saueskinn
-div til senga
- mer klær (ull)

+++ men må se litt Ann, håper og teke vi kanskje får noen gaver også når fødsel nærmer seg :)

Kjenner jeg blir litt stresset :) Har følt at jeg har så god tid, det vi har kjøpt er en seng, vogn og en uro :P hehe..
woops... :P
Har ett sett med klær :P
å 2 hjemmelaget helsetepper :)

Dere er flink!! :)

hoho...idag er vi steget nærmere!! Har kjøpt vogn, vognpose, skinn til å ha oppi vognen, en herlig sparkeburse og tripp trapp stol med newbornsete...endelig kan jeg legge mine tanker rundt vogn litt til side og roe ned.Nå er den kjøpt så håper bare vi blir fornøyd!:D

Back
Topp