Har dere handlet inn noe til bebisen enda?

Flangre

Elsker forumet
Vi var å kjøpte bilstol i går, siden det var tilbud på Barnas hus. Så nå er den aller første tingen til småttisene i hus. Har begynt å innse at det vil bli betydelige dyrere enn antatt denne gangen, siden det plutselig kommer to. Tenker vi venter med resten av innkjøpene til etter ordinær UL i januar, men da må vi vel så smått begynne :-)

Vi så også litt på tvillingvogner, men du verden så brede de er!! Og hardbagene er jo så smale!! Kan ikke fatte at det skal være plass til baby som etterhvert må ha vognpose også ... Vi hadde Emmaljunga duo edge til den kommende storebror, og den bagen er jo stoooor og god!

Hva med dere andre? Har dere allerede startet handlingen, eller begynt å se på hva dere skal ha etterhvert?

Jeg får veldig mye virker det som, mens vogn, bilsete og litt klær skal vi til sverige for å kjøpe inn etter vi har vært i Miami i slutten av januar :)

Sikkert mye å spare på å handle i Sverige ja!! :-) Vi har sett litt på å evt. importere fra Nederland eller tyskland, men fant ut at med moms og toll, så var det ikke så kjempemye å spare dessverre :(

Vi har det meste fra før, heldigvis :)
Men sist fikk vi baby på vinter, så endel av garderoben må nok fornyes etter hvert.
Skal ikke vite kjønn denne gangen heller, så kjøper bare inn litt basistøy i lyse farger.

Ellers tror jeg ikke vi trenger så mye, faktisk. Jo, et stellebord! Tror jeg. Vi har ikke plass til det egentlig.
Og så må vi kjøpe ny seng til gutten, slik at babyen får sprinkelsenga.

Har bare handlet noen bodyer, en nattdress og to par sokker

Vi har et klesskap, sprinkelseng og en vugge av møbler, hasr arvet en del klær allerede.. Gutteklær da, så hvis jeg får en jente gir jeg det bare videre.. Har 2 til i vennegjengen som skal ha barn rett etter meg.. Har kjøpt inn litt nøytrale klær, laken og gulpekluter..

Foreldrene mine har pusset opp en 100 år gammel vugge, som faren min lå i da han var liten..Den ble såå fin:) Ellers har vi vært i Sverige og reservert vogn og betalt depositum..Måtte gjøre det i november, siden jeg skal ha Edge duo Nautic grey som er limited edition. Ellers ville den vært utsolgt innen jeg normalt skulle kjøpt vogn..Henter den ikke før etter ordinær UL da:)

Anbefaler Kattis Babyshop i Strømstad til alle som skal kjøpe utstyr i Sverige.Jeg sparte 1000 kroner på å kjøpe vogn der...I tillegg følger alt av utstyr med (myggnetting,regntrekk, stelleveske) Det er ikke toll på barneutstyr over grensen til Norge, men man kan måtte hende å betale moms om man blir stoppet. Skulle det være slik at man må betale moms sa de i butikken at jeg skulle betale, og så bare snu og kjøre tilbake til dem,så skulle de betale meg tilbake for utlegget..UTROLIG god service der!! Så vi kommer til å kjøpe alt av utstyr der..Er heldige som bor i Østfold da:) Tar jo bare 20-30 min å kjøre :D

Ble rene stilen dette, men tenkte det kunne være grei info for dere som skal til Sverige og som bor litt lengre unna:)

Vi har også kjøpt bilstol fra Barnas Hus ;) Fant ut at vi skulle slå til når det var tilbud =)

Har ikke kjøpt noe enda. Har jo det aller meste fra før, så er ikke så mye vi trenger :)
Må ha ny bilstol da! :) Skal sjekke litt salg!

Vi har det meste fra før. Men må ha søskenbrett til vogna. Og så vil jeg ha stellebord til å ha på badekaret. Har ikke plass til stellebord på badet, og orker ikke å drive å bære vann inn på soverommet til babyen for å skifte bleier... Blir det gutt har vi masse klær, men blir det jente må vi handle. Har også en hel haug med gulpekluter fra sist som ikke er brukt.

Vi dro på ullared første desember, og da blei det litt gitt ;)

baby dyne + noen sengesett
barne dyne + noen sengesett
tisselaker, laken og sengetøy til sprinkeseng
4 babyhåndkler
noen pysjer, strømpebukser, sokker, bodyer (kjøpt både her å der + fått)
vognpose
ammepute
sprinkesengbeskyttelse
hjulbeskyttelse til vogn ( eks om det er snø på hjul tar man de på så ikke det blir snø inne)
badetermometer
2x vogn/barnesete leke
underlag til å ha i bil, under sete
ryggbeskytelse/ sparkebeskyttelse til bil
nattlampe
solbeskyttelse til bil

Ja var det jeg kom på i farta!

Får faktisk vogga fra jeg var baby + søster, og en vogge fra tanten til Barnefar. 
Tenkte å sette en vogge i stua, og en på soverommet. så har vi sprinkelseng på barnerommet. Greit å ha ett sted de kan sove, siden de sover så mye til å begynne med  ;)

Vogn, bilsete, sprinkelseng og nesten stellebord er bestemt!
Emmalju city cross, maxicosi carbiofix)
Tenkte oss til sverige, og bla katties og kjøpe vogn evt babysete der.
Stellebord (kanskje) og seng blir kjøpt på ikea.

Men disse tingene blir ikke kjøpt før etter ul i januar.

Har kjøpt vogn, men venter med resten. Regner med det blir litt på januar tilbud da....

Vi har det meste etter de to andre, men må kjøpe ny vogn å babysete. Men tror vi venter litt før de store innkjøpene blir gjort.

Vet ikke om jeg tør å kjøpe så mye dessverre, har fått nyfødt lue, gravid beltesele i bilen og sånn ligge stol til å ha på gulvet, vet også at jeg får andre ting etterhvert så tenkte jeg skulle vente med å se, ellers blir det nok finn.no og kun kjøpe inn det som må være nytt :)

Håper på en tur til egypt i slutten av januar og da får vi dobbelt sjekket kjønn og kjøpt det første plagget + adidas sko... så de sist jeg var der og de var såååå nydelige så det må nok lille spiren få :) 

Tenkte på å vente til uke 30 og kjøpe inn resterende ting vi må ha :)

Vet ikke om jeg tør å kjøpe så mye dessverre, har fått nyfødt lue, gravid beltesele i bilen og sånn ligge stol til å ha på gulvet, vet også at jeg får andre ting etterhvert så tenkte jeg skulle vente med å se, ellers blir det nok finn.no og kun kjøpe inn det som må være nytt :)

Håper på en tur til egypt i slutten av januar og da får vi dobbelt sjekket kjønn og kjøpt det første plagget + adidas sko... så de sist jeg var der og de var såååå nydelige så det må nok lille spiren få :) 

Tenkte på å vente til uke 30 og kjøpe inn resterende ting vi må ha :)

Under prøvingen kunne jeg ikke dy meg, så har noe klær fra den tid, kommer jo godt til nytte (ble kjøpt i sommer -> sommerklær)

Ellers så har mamma kjøpt bilsete+base i julegave til babyen, var samme tilbud som barnas hus på Torshov :) Stolen står i stua til pynt... hehe

Er ganske imponert over at jeg ikke har handlet noe selv etter at jeg ble gravid! Etter Ord.UL i slutten av Januar er planene å kjøpe barnevogn i sverige.

Har ikke kjøpt noe som helst. Har seng, lekegrind, bilsete og masse sengetøy og dyner.. Og hvis det blir jente så har vi jo et tonn klær etter mini :p

Skal kjøpe:
Lammeskinn (De må ha et hver :p)
Vogn (forhåpentligvis)
Egen tempmåler til lilleputt
Også har jeg veeeeeldig lyst på leandervuggen med stativ helst, eller en sånn "moses"kurv..

Vi har det vi trenger fra sist, hvertfall de store tingene. Kommer nok til å kjøpe mer klær, men venter nok til kjønnet er bekreftet.

Vi har ikke handlet inn noe til knoppen ennå, venter med det til etter ordinær ultralyd. Men det betyr ikke at vi ikke har begynt å vindusshoppe litt... Spesielt når det gjelder ny bil og barnevogn da dette er ting det er greit å ikke ta impulsavgjørelser på ;=)

Back
Topp