Har dere hørt/lest om at man skal være ekstra påpasselig....

Ponyta

Elsker forumet
...med maten i uke 7, for da er embryoet litt mer sårbart for ting man spiser? 

jeg leste dette i en artikkel for godt over ett år siden, men har ikke lest eller hørt om det siden...

Man skal være påpasselig med maten uansett, tenker jeg, at den er godt stekt og holder seg unna de matvarene gravide ikke bør spise...

Det har jeg faktisk ikke hørt om før, men tenker så lenge man holder seg til det som står på matportalen når det gjelder mat, så har man gjort riktig.

Har ikke jeg heller hørt om, håper ikke det er sånn.. Stapper jo i meg alt som er..

Har jeg aldri hørt noe om, men så leser ikke jeg så mye forskningsartikler heller da.. :P

Aldri hørt, men jeg følger nå alltid matportalen sine råd og satser på at det holder:-)

Ikke hørt, men prøver jo å være forsiktig hele graviditeten

Det var nytt for meg! 
Følger jo retningslinjene fra Matportalen, men kjenner at jeg vil tenke litt ekstra på det denne uka :) Greit å ta de forholdsreglene man kan ta!

Synd for alle oss som sliter med ekstrem kvalme og ikke klarer å ta inn noe som helst 
   *hyl*

lykkemedto skrev:
Synd for alle oss som sliter med ekstrem kvalme og ikke klarer å ta inn noe som helst 
   *hyl*

Tror ikke du skal bekymre deg altså; dette gjelder vel at man ikke skal spise ting som kan være ugunstig for spiren (hvis jeg har forstått det riktig) - når du ikke spiser noenting, så får du jo heller ikke i deg noe farlig... 

hm ja bare jeg som har lest det altså, hehe. Helt sikker på at jeg har lest det, men virker ikke som det er noe ekstra fokus på uke 7 og mat når man leser sånn generelt.

Kan det hende at det var fra uke 7? For da begynner man å ha felles blodomløp med den lille, og maten kommer "direkte inn"?

VeL skrev:
Kan det hende at det var fra uke 7? For da begynner man å ha felles blodomløp med den lille, og maten kommer "direkte inn"?

nja, ganske sikker på at det sto "i uke 7", men det er jo veldig lenge siden jeg leste dette da, så aldri si aldri...

Aldri hørt.
Snakket med legen min i går om alle disse tingene som er blitt fy fy de siste åra. (lista er jo milelang nå, kontra da jeg fikk nr 1 for 10år siden), for jeg synes dette mat greiene har tatt litt av..
Og hu var helt oppgitt over alt det de kom med for tiden. Hu sa at dette er forskere som får betalt for å finne noe nytt.. Så jeg er helt enig i det hu sa, bruk sunn fornuft og vanlig variert kosthold, så er det det beste for både deg og babyen.

Back
Topp