Har dere gjort mange endringer?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Har dere endret eller måttet endre noe før eller nå mens dere er gravide?

Sluttet med snus/røyk, lagt om kosthold osv?

Jeg sluttet selv å snuse da jeg ble gravid med første i 2014 og klarer meg fortsatt veldig fint uten, heldigvis ;)

Sluttet med å snuse 2 uker før jeg ble gravid. Ellers ikke noe i grunn. Spiser selvfølgelig ikke salami eller brie.

Verken røyker eller snuser... 2 år siden jeg rørte alkahol .. å salami er FAKTISK IKKE godt så det savner jeg ikke :hilarious: er veldig sugen på fenalår og brie men det er jo så utrolig mye annet godt å spise:)

Måtte jo endre litt med tanke på spekeskinke og sånn:) ellers ingenting, da jeg ikke røyker, snuser eller drikker noe særlig alkohol uansett.

Fint like egentlig. Vinglasset i helgen er selvfølgelig byttet ut, men ellers er det ikke de store endringene. Jeg skulle gjerne spist sunnere enn hva jeg gjør i dag, men foreløbig har den haltende matlysten satt en totalt stopper for det.

Sluttet å snuse når jeg fikk positiv test. Det lå i kortene uansett, så var veldig greit med ekstra motivasjon. :)
Alkohol har jeg ikke drukket på 2 år, så merker ikke store forskjellen der. :hilarious:

Sluttet selvfølgelig å snuse ved positiv test :) Så begrenser jeg inntaket av te og Pepsi Max. Kaffe har jeg aldri likt, og alkohol nytes så sjelden at det omtrent er ikke-eksisterende. Så det er ingen savn :joyful:

Ellers spiser jeg variert, som før. Frukt og grønt. Trener mindre, og bruker ikke lenger pre-workout eller proteinpulver i forbindelse med treningen.

Har sluttet å snuse, spise roastbiff og spekemat, drikke energidrikker og cola.
Holder desverre fortsatt på med røykeslutt :(

Jeg er glad du er åpen om akkurat det siste. Er nok mange som sliter som deg, og jeg tror ikke å skjule det gjør det lettere å slutte. Hver sigarett du dropper er supert for babyen i magen din.

Jeg slet med snusslutt men nå gikk det mye lettere enn i første svangerskap. Hvis du tror det kan hjelpe så kan du lese litt om hvordan fosteret reagerer på nikotin. Det var helt forferdelig lesning men jeg måtte for å la være å snuse når suget tok overhånd.

Jeg er glad du er åpen om akkurat det siste. Er nok mange som sliter som deg, og jeg tror ikke å skjule det gjør det lettere å slutte. Hver sigarett du dropper er supert for babyen i magen din.

Jeg slet med snusslutt men nå gikk det mye lettere enn i første svangerskap. Hvis du tror det kan hjelpe så kan du lese litt om hvordan fosteret reagerer på nikotin. Det var helt forferdelig lesning men jeg måtte for å la være å snuse når suget tok overhånd.

Takk for støtten din! Det er utrolig vanskelig, og jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg tar en røyk. Det er jo bra, for da går det lenge til neste røyk :D Håper det blir lettere etterhvert, for jeg gir ikke opp! :)

Har egentlig ikke gjort så mye store endringer. [emoji16]
Sluttet med all kost som er skadelig da. Sånn skikkelig fyllekule har jeg ikke vært på siden i fjor [emoji23] Har ikke drukket noe særlig ellers heller, kun ett glass vin i ny og ne(ikke i graviditeten)

Takk for støtten din! Det er utrolig vanskelig, og jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg tar en røyk. Det er jo bra, for da går det lenge til neste røyk :D Håper det blir lettere etterhvert, for jeg gir ikke opp! :)

Jeg misunner de som bare kan droppe usunne vaner med en gang de ser to streker på testen. Jeg var ekstremt flink denne gangen syns jeg (brukte en uke) og håper og tror at jeg ikke kommer til å sprekke senere i svangerskapet. Føler meg helt ferdig med snus.

Savner musserende vin for øyeblikket da :yuck:

Jeg sluttet med snus i august 14, da jeg fant ut at jeg var gravid sist. Har holdt meg unna siden da. Har ellers vært forsiktig med koffein omtrent siden samme tidspunkt, har vært gravid, amma og vært aktiv prøver siden da.. Er ikke så flink med kosthold nå, men har selvsagt kutta det man ikke skal spise.

Sluttet med helgerøykingen når jeg fikk to blå. Ellers har jeg ikke gjort noen spesielle endringer.

Snust fast siden jeg var 16 år, sluttet på dagen med positiv test, og det var ikke lett. Gikk 1-2 uker med abstinenser og humørsvingninger.. det var ikke behagelig å slutte foråsidetsånn, men det for meg handler om viljestyrke. Har prøvd før og ikke fått det til, men nå var det ikke meg det gikk utover lengre, så jeg hadde rett og slett ikke noe valg. Alkohol var det ikke noe problem å kutte da jeg sjeldent drakk, men spekemat og sånn syns jeg det var skikkelig drit å kutte. Har ikke smakt en bit siden positiv test. [emoji19] har dessuten måtte bytte arbeidsplass pga risiko i yrket.. så veldig mange endringer, men nå kjenner jeg daglige bevegelser fra baby så alt er verdt det. [emoji4]

Jeg misunner de som bare kan droppe usunne vaner med en gang de ser to streker på testen. Jeg var ekstremt flink denne gangen syns jeg (brukte en uke) og håper og tror at jeg ikke kommer til å sprekke senere i svangerskapet. Føler meg helt ferdig med snus.

Savner musserende vin for øyeblikket da :yuck:

Tror ikke det er så lett, har hørt folk si det, men jeg slet skikkelig med å slutte. Men jeg klarte det. Poenget er at det ikke handler om meg lengre.. bra du føler deg helt ferdig med snus, det gjør jeg og etter den forferdelige detoxen!

Back
Topp