Har dere gjort klart noe til babyen?

Jeg har heklet litt forskjellig, og kjøpt alt vi trenger av klær i de minste str, samt en del utstyr. Men alt står samlet under trappa foreløpig, og kommer til å gjøre det en stund:p skal totalrenovere et bad før vi får på plass stellekommode etc, så det får bare vente:)
 
Jeg planlegger å kjøpe et vegghengt stellebord brukt på Finn og få det montert opp på knøttebadet vårt, og er i gang med å lete etter det samt bæresele typ Ergobaby 360. Ellers har jeg bare kjøpt bbhugme-pute og gravidklær til meg sjøl så langt. Storebror trenger høst-og vintersko og mer utstyr på klesfronten snart, så det kommer først.

Vi trenger også mer kommodeplass til babyklær, så det er sånne ting vi skal pusle mest med i tida framover. Og ikke minst en løsning for hvor vi skal sette vogna - utafor døra om vinteren eller inne i vår supertrange entré... (nå høres det ut som vi har kjempeliten plass, men det er i grunn bare gangen og badet det gjelder..).

Per i dag har vi også fellesvaskeri i kjelleren delt med naboene i rekkehuset. Det gir oss kun én vaskedag i uka pluss at det er førstemann til mølla å vaske klær i helga, og det er helt krise når storebror har tisseuhell osv. Nå bygger vi om kjøkkenet før jul og får inn vaskemaskin der. Jeg GLEDER meg! Etter det kan babyen bare komme!!
Om en ergobaby original (med klips i livet og bruk av nyfødtinnlegg) er aktuell har jeg en jeg selger til en hyggelig pris :)
 
Har begynt, tar det litt og litt. Fått kjøpt litt brukt fra noen som fikk barn i fjor, som vippestol, bilstol, moseskurv med understell, bæresele. Ellers har det blitt en vognpose, sprinkelseng, stellebord og litt ullklær, bodyer.

Snart skal vi bestille vogn :love017
 
Vi har begynt! Vi flytter denne uka og da får vi barnerom. Så vi har en arvet sprinkelseng, vogn, har strikket et teppe og vi har arvet masse klær som jeg gleder meg til å sortere og putte i klesskapet hans :love7
 
Handlet litt brukt tøy og noe nytt, ellers kommer det stadig noe fra venninner. Må få begynt på barnerommet da det skal rives både brystpanel og pusses og gulvet skal nytt. Så må malingen få tørket godt inn. Selv om han skal sove på vårt rom på natten i starten, kommer jeg nok til å legge han på rommet sitt på dagtid :)
 
Jeg har strikka litt siden han her blir vinterbaby, ellers har vi det meste etter storesøster. Det eneste vi absolutt trenger er ny bilstol. Vi får arve lekegrind og bedside crib av ei venninne, så lurer jeg på å kjøpe babynest til dagsoving i stua. Storesøster hadde vogge, men hun hata den og den endte som støvsamler:( Ser uansett for meg at storesøster kommer til å bortpå for å pille på babyen sin hele tida om han sover i ei vogge, så tanken er soving i lekegrind når hun er hjemme så han får litt fred..
 
Er førstegangsgravid og sikkert i overkant paranoid for at resultatet ikke blir en sprell levende baby til slutt.. Så har ikke skaffet eller ordnet så mye før jeg var på oul forrige uke.

Men så langt har alt sett fint ut! Og våget meg til å kjøpe brukt barnevogn av ei god venninne :happy:

Den store utfordringen her er å selge leiligheten med ett soverom og kjøpe hus.. Litt styr med ingen på visning til nå :arghh: og en mann som må få gjort om et vikariat til fast kontrakt før vi i det hele kan be om lån :wtf:
 
Har kjøpt bilstol og sortert masse klær vi har arvet. Arvet MASSE jenteklær og noe gutteklær, men siden vi får en gutt så var det greit å få sortert bort det. Det var såå mye søtt til jente så jeg vurderte nesten om lillegutt måtte gå litt med søte rosa outfits med kattunger på, men slo det fra meg..

Om noen trenger klær til jente i str 0-3 år byttes det gjerne mot klær til gutt i samme str. Bor i Asker, så bør være i nærheten.
 
Back
Topp