Har dere gjort klart noe til babyen?

Mrs_F

Gift med forumet
Februarbarna 2020
♡Julekulene 2021♡
Pusler dere med noe baby prosjekter enda?
Jeg går hjemme og formen er så som så, men denne uka har jeg fått malt ei gammel vugge:)
Koselig å ordne litt selv om jeg bare er halvveis ;)
 

Vedlegg

  • A7C19133-12C4-43FC-89F2-B4F6CDC43801.jpeg
    A7C19133-12C4-43FC-89F2-B4F6CDC43801.jpeg
    41,5 KB · Visninger: 50
Last edited:
Ingenting så langt! Vi gifta oss i forrige uke, alle tre var snydens forkjøla og nå holder vi på å planlegge ferdig nytt kjøkken som vi forhåpentligvis skal få på plass før jul. Så her er det mer «de store linjene» vi prøver å få på plass haha :)

Men jeg gleder meg til vi får elektriker i hus i forbindelse m kjøkkenet, for da skal vi også få fiksa litt mer lamper og lys i stua, og det forbinder jeg med den kommende babytida, at jeg skal oppholde meg mer hjemme og i stua, og ha det koseligere og lunere og lysere der enn det er nå.
 
Nei, ingenting. Får ikke begynt på barnerommet før jeg ikke trenger hjemmekontoret mer heller, så det blir en liten stund til :(
Problem der jeg og, barnerommet er absolutt ikke klart..:dead: Men vugga kan jeg sette på gjesterommet sålenge.. jeg håper å få ordnet litt mer snart, da jeg ikke stoler på formen min fremover..:angelic:
 
Ingenting så langt! Vi gifta oss i forrige uke, alle tre var snydens forkjøla og nå holder vi på å planlegge ferdig nytt kjøkken som vi forhåpentligvis skal få på plass før jul. Så her er det mer «de store linjene» vi prøver å få på plass haha :)

Men jeg gleder meg til vi får elektriker i hus i forbindelse m kjøkkenet, for da skal vi også få fiksa litt mer lamper og lys i stua, og det forbinder jeg med den kommende babytida, at jeg skal oppholde meg mer hjemme og i stua, og ha det koseligere og lunere og lysere der enn det er nå.
Godt å få ordnet i resten av huset da:)
Vi giftet oss i august og var «dausliten» ei uke etterpå :wtf: Gratulerer med bryllupet♥️
Her skulle jeg ha malt trappa til 2. etasje før jul, men vi får se.. har en rygg og et bekken som stopper meg litt:angelic:
 
Godt å få ordnet i resten av huset da:)
Vi giftet oss i august og var «dausliten» ei uke etterpå :wtf: Gratulerer med bryllupet♥️
Her skulle jeg ha malt trappa til 2. etasje før jul, men vi får se.. har en rygg og et bekken som stopper meg litt:angelic:
I hear ya! :p Har tatt ei uke å bli som vanlig igjen etter bryllupet her også. Skikkelig fin dag, men for en utladning - SÅ sliten!
 
Her er ingenting gjort. Ikke kjøpt en sokk en gang... :p
Blir ikke barnerom her i huset enda. Har mer bruk for kontor :bag:
Men vi gjør det enkelt om til barnerom når vi er klar for det :)
 
Absolutt ingenting. Har kjøpt ett nytt bæresjal bare med baby i tankene, ellers niks nada.
Tipper egentlig at det blir lite gjort før etter jul til baby.
 
Ingenting annet enn at vi har fått inn det viktigste av innkjøp :) Vi flytter om ikke så alt for lenge til, så barnerom er ikke aktuelt her vi bor nå uansett :)
 
Ingen ting foreløpig. Men blir nok ikke så lenge til vi bytter om madrassene i senga. Det er best plass til babyseng på mannens side, så da må vi bytte plass. (Vi har ei sengeramme med hver vår rammemadrass oppi, også felles overmadrass) Akkurat de rammemadrassene er litt tunge, så tenker det er greit å få unna før magen blir i veien for løftinga:hilarious:
 
Tenker at etter jul er en fin tid. Gleder meg til å finne frem de små klærne og gjøre litt klart. Men føler det er litt tidlig enda.
 
Oisann, føler meg tidlig ute nå, haha! Vi har kjøpt vogn og begynt smått å kjøpe inn litt babyklær. Seng og barnestol har vi også kjøpt, men det var fordi vi var på IKEA i ferien og kommer nok ikke til å dra dit igjen på mange år.

Synes ullklær er så dyrt, så har handlet litt nytt av det i forskjellige størrelser, samt noe brukt :) Men vi har ikke barn fra før så vi hadde absolutt ingenting fra før i hus.
 
Oisann, føler meg tidlig ute nå, haha! Vi har kjøpt vogn og begynt smått å kjøpe inn litt babyklær. Seng og barnestol har vi også kjøpt, men det var fordi vi var på IKEA i ferien og kommer nok ikke til å dra dit igjen på mange år.

Synes ullklær er så dyrt, så har handlet litt nytt av det i forskjellige størrelser, samt noe brukt :) Men vi har ikke barn fra før så vi hadde absolutt ingenting fra før i hus.

Jeg har også noe mer utstyr på plass, kjøpt brukt av ei venninne.
Skal handle litt klær de neste ukene, syns også ull er dyrt, så kjøper litt, og ønsker oss litt i barselgave :) Moro å ordne litt etterhvert♥️
Vi hadde heller ikke noe til baby i hus, da storebror er 11 år. Fordeler utgiftene litt med å begynne innkjøpene så tidlig :joyful:
 
Oisann, føler meg tidlig ute nå, haha! Vi har kjøpt vogn og begynt smått å kjøpe inn litt babyklær. Seng og barnestol har vi også kjøpt, men det var fordi vi var på IKEA i ferien og kommer nok ikke til å dra dit igjen på mange år.

Synes ullklær er så dyrt, så har handlet litt nytt av det i forskjellige størrelser, samt noe brukt :) Men vi har ikke barn fra før så vi hadde absolutt ingenting fra før i hus.
Med førstemann starta vi mye tidligere. Både vogn og bilstol ble kjøpt på salg (begge deler før OUL), og for hver eneste jobbreise mannen og jeg var på så kom vi hjem med nye babyplagg og -leker. Vi syntes det var greit å spre utgiftene litt. Nå gjenbruker vi jo både vogn, klær, dyne, vugge, bilstol. Må ha en til sprinkelseng og madrass, men det prøver vi nok å ønske oss til jul.

Når det er sagt så kjøpte jeg faktisk med en liten body med koala på og litt garn tiltenkt lille i magen da jeg var i Australia i august. Og da vi pakka bort sommerklær og fant fram varmt tøy til storebror så passa vi på å flytte dette over i en kommode for å gjøre plass til babyklær etter hvert. Kommer nok til å starte på babystrikk etter hvert også, må bare få unna et par barselgaver først ;)
 
Jeg har også noe mer utstyr på plass, kjøpt brukt av ei venninne.
Skal handle litt klær de neste ukene, syns også ull er dyrt, så kjøper litt, og ønsker oss litt i barselgave :) Moro å ordne litt etterhvert♥️
Vi hadde heller ikke noe til baby i hus, da storebror er 11 år. Fordeler utgiftene litt med å begynne innkjøpene så tidlig :joyful:

Ja vi tenker litt likedan, og fordeler utgifter, må jo også handle julegaver oppi det hele :eek: :)
 
Med førstemann starta vi mye tidligere. Både vogn og bilstol ble kjøpt på salg (begge deler før OUL), og for hver eneste jobbreise mannen og jeg var på så kom vi hjem med nye babyplagg og -leker. Vi syntes det var greit å spre utgiftene litt. Nå gjenbruker vi jo både vogn, klær, dyne, vugge, bilstol. Må ha en til sprinkelseng og madrass, men det prøver vi nok å ønske oss til jul.

Når det er sagt så kjøpte jeg faktisk med en liten body med koala på og litt garn tiltenkt lille i magen da jeg var i Australia i august. Og da vi pakka bort sommerklær og fant fram varmt tøy til storebror så passa vi på å flytte dette over i en kommode for å gjøre plass til babyklær etter hvert. Kommer nok til å starte på babystrikk etter hvert også, må bare få unna et par barselgaver først ;)

Ja høres ut som de fleste starter tidligere med første :) Er jo akkurat det med at det er lurt å spre utgiftene når det er så mye som skal handles inn! :)
 
Har avtalt med en venninne at vi skal få overta bilstolen deres som barselsgave til lillebror, og har kjøpt nye bilstoler til jentene våre for å få plass til alle tre i baksetet på bilen (mye billigere enn å bytte til større bil ;))

Ellers kjøpte jeg et par plagg til lillebror på 70% salg hos Polarn o. pyret tidligere i høst, og ga en venninne 500kr i bytte mot to store blå ikeaposer med gutteklær, så nå har jeg i grunnen bare noen få ting igjen på handlelisten:
* Stokke newborn seat (har søk lagret på finn i håp om å få gjort et godt kjøp brukt)
* Ny madrass til babysenga
* Noen reservedeler til brystpumpen vår for å erstatte noe som har gått i stykker
* babygym (har søk lagret på finn) da den gamle gikk i stykker etter å ha blitt brukt av fire barn :)
 
Jeg planlegger å kjøpe et vegghengt stellebord brukt på Finn og få det montert opp på knøttebadet vårt, og er i gang med å lete etter det samt bæresele typ Ergobaby 360. Ellers har jeg bare kjøpt bbhugme-pute og gravidklær til meg sjøl så langt. Storebror trenger høst-og vintersko og mer utstyr på klesfronten snart, så det kommer først.

Vi trenger også mer kommodeplass til babyklær, så det er sånne ting vi skal pusle mest med i tida framover. Og ikke minst en løsning for hvor vi skal sette vogna - utafor døra om vinteren eller inne i vår supertrange entré... (nå høres det ut som vi har kjempeliten plass, men det er i grunn bare gangen og badet det gjelder..).

Per i dag har vi også fellesvaskeri i kjelleren delt med naboene i rekkehuset. Det gir oss kun én vaskedag i uka pluss at det er førstemann til mølla å vaske klær i helga, og det er helt krise når storebror har tisseuhell osv. Nå bygger vi om kjøkkenet før jul og får inn vaskemaskin der. Jeg GLEDER meg! Etter det kan babyen bare komme!!
 
Funnet frem vippestol for å vaske den, men ellers ingenting :)
 
Back
Topp