Har dere gått opp noe i vekt i 1. trimester?

Du selv trenger ikke veie deg hjemme. Jeg har ikke veid meg på ukesvis, sist var hos lege:p Du blir veid på svangerskapskontroller hos jordmor og lege. De følger med på vekta, for veldig rask vektoppgang kan indikere komplikasjoner i svangerskapet som f.eks. svangerskapsdiabetes eller preeklampsi.

Takk for nyttig info. Men hva om man ikke visste vekten sin før man ble gravid? Legen har ikke vekten min heller da jeg har helt ny lege. Magen eser jo ut :dead:
 
Takk for nyttig info. Men hva om man ikke visste vekten sin før man ble gravid? Legen har ikke vekten min heller da jeg har helt ny lege. Magen eser jo ut :dead:
Tror de da går ut fra den første vekten de tar på første kontroll og ser hvor mye vekten øker utifra det? Jeg visste ikke nøyaktig vekt før graviditet, men oppgav en ca. tidligere vekt da jeg var på første kontroll. La på meg veldig mye første svangerskap og da fikk jeg glukosebelastningstest for å sjekke for evt. Svangerskapsdia. Men var helt frisk her til tross for stor vektøkning:bag: Mener det både er normalt å legge på seg lite og mye i graviditeten!
 
Gått ned 5... Er rar for tiden :p sulten støtt og hvis jeg ikke spiser blir jeg dårlig, men jeg orker ikke spise mye av gangen, og stort sett sunne ting
 
Har ikke hatt matlyst før nå, men har likevell gått opp 2-3 kg! Så BMI lå akkurat innafor «normalen» like før overvekt på første kontroll i dag. Magen og brystene har føltes veldig tunge fra starten, selv om jeg ikke har spist spesielt mye :shifty:
 
Opp ca 3 kg :) måtte spise for å holde kvalmen i sjakk, og ligge mye i ro, men kastet ikke opp, så da blir det fort noen kg opp
 
Opp 1.9kg nå. Er påpasselig med å få nok trening og prøver så godt jeg kan med maten. Sliter med kvalme, halsbrann og sååå hyppig sulten. 14+4
 
Først gikk jeg ned ca 2kg, men nå går det oppover igjen (ca 1,5 kg opp fra før jeg ble gravid). Er 14+ 2.
 
Har gått opp 3-4 kg. Er 13+2 og sliter med matlysten. Er sulten, men klarer ikke spise så mye. Blir fort litt kvalm på kvelden nå
 
Har gått opp ca 1.5 kg fra før graviditet. Stresser ikke med vekta :)
 
Gått opp 1,5 kg. Er 15+5 idag. Mye kvalm, men lite oppkast hjelper Med førstemann gikk jeg ned 6 kg første 4 månedene..
 
Jeg har lagt på 1,5 kg, men det kommer av usunn kost og liggende stilling i mange måneder. Jeg forstår egentlig ikke hvordan, for jeg har kastet opp en del
 
Nei, har ikke gått opp now i første trimester. Ble en del god mat i påsken, men har vært mye kvalm også. Kiloene kommer vel etterhvert. Gikk opp mye med de to første.
 
Back
Topp