Har dere funnet navn allerede ? :)

Navnet har vorre klart læng :) Vi har tatt et navn som vi like begge to,enkelt å greit :)
 
Har masse jentenavn og et par guttenavn klare.... Men hva lille skal hete får vi se når vi har trefft h*n :)
 
vår lillegutt får nok ikke navn før etter fødselen. Vanskelig når man skal finne navn til barn nr 5 og alle besteforeldrene har fått en oppkalt etter seg :p

Mannen min har et favorittnavn som jeg ikke er helt fortrolig med enda, men vi får se når han er født. Vi blir nok enige til slutt.
 
Ja tror vi har funnet et navn nå:) må se om han passet det først;)


Sent from my iPho
 
Vi står mellom to navn, mannen vil ha ett navn og jeg vil ha ett annet.. Jeg tenkte kanskje jeg skulle la han få viljen sin, men jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med det navnet han vil ha.. Syns det er er fint navn, men jeg føler liksom ikke at d passer helt.. :(
 
Vi står mellom to navn, mannen vil ha ett navn og jeg vil ha ett annet.. Jeg tenkte kanskje jeg skulle la han få viljen sin, men jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med det navnet han vil ha.. Syns det er er fint navn, men jeg føler liksom ikke at d passer helt.. :(


Hva er det navnet da ? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tror det begynner å bli mer å mer vanlig jeg :) Hadde ikke hørt det før jeg, men nå har jeg hørt det noen ganger... kan hende det bare er jeg som ikke har fått med meg at det er noe normalt :p
men er et fint navn :D
Det som er så kjedelig med navn som ikke så mange har hørt før er "hvor kommer det fra?" "Hvordan fikk du det navnet" osv :p Synes vertfall jeg :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Er nok mer vanlig på bygda her jeg bor.. :p jeg syns navnet var helt fint frem til jeg så guttungen, da syns jeg bare navnet ble feil på han.. Aner ikke hvorfor.. :p
 
Ja, men har hørt flere si akuratt det med at navnet er klart og når de ser ungen blir det bare feil :p

Så er det ofte, værtfall hos meg at jeg tenker på noen personer når jeg tenker på navn og da blir alt bare feil :p
Men håper det navnet vi har valgt føles helt rett når vi får se gutten vår :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
:Heartblue Laurits :Heartblue
 
Jeg begynner å bli så irritert på svigermor jeg at jeg snart kommer til å truge gjennom navnet mitt på trass. Ho klarer liksom ikke å dy se for å si ved hver eneste sjanse ho for at ho hater navnet jeg vil bruke. Det er jo ikke som om d er en nyhet dette navnet, jeg har snakket om d i ni mnd!! Syns d er så frekt at jeg kommer snart til å si d til henne. Vi har gitt henne beskjed begge to om at vi ikke bryr oss om meningen hennes, men d virker som hun har tatt som invitasjon til å kringkaste meningen sin ved alle muligheter.
Blir faktisk så trassig at jeg får lyst til å bruke dette navnet KUN for å bevise at d er jeg som bestemmer, og for at hun ikke kan si resten av livet at d var jammen godt dere ikke valgte der fæle navnet.. Arg!!
 
Så hyggelig hun er da :/

Meen det letteste er vel bare å si til henne at det faktisk er deres barn og at dere bestemer.. Og at hun har poengtert nok ganger at hun missliker navnet, MEN at dere liker det. Og det er noe hun ikke kan gjøre noe med.
Be henne slutte å fortelle dere hvor forferdelig hun synes det er...

Tenk om alle som ikke liker hennes navn skal gå å fortelle det til henne ved hver annledning. Det vil jo såre til slutt... ikke alt man tenker som trenger å komme ut av munnen til folk... noe må man bare holde for seg selv...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg begynner å bli så irritert på svigermor jeg at jeg snart kommer til å truge gjennom navnet mitt på trass. Ho klarer liksom ikke å dy se for å si ved hver eneste sjanse ho for at ho hater navnet jeg vil bruke. Det er jo ikke som om d er en nyhet dette navnet, jeg har snakket om d i ni mnd!! Syns d er så frekt at jeg kommer snart til å si d til henne. Vi har gitt henne beskjed begge to om at vi ikke bryr oss om meningen hennes, men d virker som hun har tatt som invitasjon til å kringkaste meningen sin ved alle muligheter.
Blir faktisk så trassig at jeg får lyst til å bruke dette navnet KUN for å bevise at d er jeg som bestemmer, og for at hun ikke kan si resten av livet at d var jammen godt dere ikke valgte der fæle navnet.. Arg!!

Jeg syns du skal bruke navnet du har lyst på jeg, hvis mannen er enig. Så slår du to fluer i en smekk. Svigermor kan bare klappe igjen hun og lære seg å bruke det "fæle navnet" :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det handler vel om å respektere andres valg her i livet... Så jeg synes du bør si det til henne... Prøv å få det fram på en fin måte kan veø være lurt ! ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ho tenker nok ikke så veldig langt, så tror ikke ho skjønner at ho er slem. Har sagt d både fint og ufint at jeg driter i hennes meninger, men d går jo an å fortelle henne at vi skjønner at ho ikke liker det og at ho ikke trenger å si det hver gang..
Er ikke bare bare å finne navn.. :( forrige gang var d mye enklere, denne gangen er d ingen navn som "snakker" til meg, annet enn d ene.. Hater å ikke ha navn klart heller.. :(
 
Akk.. Nå blir jeg snart gal med dette med navn.. Vi har lenge hatt pause fra navnevalg da vi kom frem til minst 5 navn vi likte (dog ingen vi elsket) for en stund siden og bestemte oss for at vi ikke vil klare å bestemme oss før fødsel.. Men nå som fødsel nærmer seg har jeg tatt frem lista igjen og gjett hva.. Jeg er ikke så glad i de navnene lenger..:p akk.. Guttenavn er no herk..håper litt at junior skal bli født og vise seg å være ei jente på tross av UL bildet for jentenavn har jeg minst 3 navn jeg kunne tenke meg.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
At hun ikke tenker så langt er helt tydelig når hun predterer å fortelle dere sin negative mening så ofte ! Noen mennesker skulle fått en lærepenge :p
Hadde vel ikke syntes at det var greit å få høre noe negativt om seg selv hver gang noen hadde tenkt en slik tanke...

Du får fortelle henne at nok er nok og at hun kan hilde seg for god til å snakke om navnet... Navnet blir slik det blir når du har funnet ut av det. Hennes meninger er likegyldig ! ;)

Men skal han døpes har du jo fortsatt litt tid på deg ! :) Kommer vel etter hvert ! :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp