Har dere fortalt til sjefen om spira?

Pakeeza85

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Hei jenter!!
Vet ikke om det finnes noe tråd om dette, men jeg tillater meg å forhøre med dere om dere har fortalt til sjefen deres ang graviditeten og hvordan gjorde du/dere det? :)

Har ikke fortalt til min sjeg enda og er usikker hvordan jeg skal gjøre det, og gruer meg litt siden jeg har bare vært ansatt i denne avd. siden okt-12. Bare mine 2-3 nærmeste kollager vet om det og de mente jeg burde vente litt med fortelle.

Har hatt veldig lyst til til å bare stikke innom kontoret hennes spontant å fortelle det, men så blir jeg usikker igjen. Vi skal ha medarbeider samtaler snart så lurer på om jeg skal heller vente til det.

Hvordan har dere gjort det/ eller skal gjøre?? ER BARE LITT NYSGJERRRIG:)

Har ikke fortalt det ennå.. Sier det nok snart siden det begynner å bli en del som vet det, og her går sånne ting som ild i tørt gress :p

Hei jenter!!
Vet ikke om det finnes noe tråd om dette, men jeg tillater meg å forhøre med dere om dere har fortalt til sjefen deres ang graviditeten og hvordan gjorde du/dere det? :)

Har ikke fortalt til min sjeg enda og er usikker hvordan jeg skal gjøre det, og gruer meg litt siden jeg har bare vært ansatt i denne avd. siden okt-12. Bare mine 2-3 nærmeste kollager vet om det og de mente jeg burde vente litt med fortelle.

Har hatt veldig lyst til til å bare stikke innom kontoret hennes spontant å fortelle det, men så blir jeg usikker igjen. Vi skal ha medarbeider samtaler snart så lurer på om jeg skal heller vente til det.

Hvordan har dere gjort det/ eller skal gjøre?? ER BARE LITT NYSGJERRRIG:)

Synes det høres lurt ut og ta det opp på medarbeidersamtaler. Da kan dere også snakke om hvordan arbeidsplassen kan tilrettelegge og hva du ønsker ift deres ønsker osv.. :)

Jeg fortalte det med en gang til sjefen, fordi jeg jobber i en familiebarnehage og fikk sykemelding fra legen hvor det sto at det var pga graviditet. (han spurte om det var greit før han skrev det altså..) Nå har jeg en veldig spesiell sjef, så jeg håper at du får litt mer forståelse og blir tatt mer hensyn til enn det jeg gjorde.
På en annen måte, du har jo jobbet omtrent et halvt år da, så tror ikke det er noe å være bekymret for jeg :)
Lykke til!

Synes det høres lurt ut og ta det opp på medarbeidersamtaler. Da kan dere også snakke om hvordan arbeidsplassen kan tilrettelegge og hva du ønsker ift deres ønsker osv.. :)

Jeg fortalte det med en gang til sjefen, fordi jeg jobber i en familiebarnehage og fikk sykemelding fra legen hvor det sto at det var pga graviditet. (han spurte om det var greit før han skrev det altså..) Nå har jeg en veldig spesiell sjef, så jeg håper at du får litt mer forståelse og blir tatt mer hensyn til enn det jeg gjorde.
På en annen måte, du har jo jobbet omtrent et halvt år da, så tror ikke det er noe å være bekymret for jeg :)
Lykke til!

Sa sjefen din noe om det da eller?

Ja det er jo lurt å fortelle tidlig ift.sykemelding og greier. Jeg har ikke hatt noe komplikasjoner i det hele tatt viste ikke at jeg var gravid engang før i uke 8-9 eller noe:) Sjefen er ålreit hun og veldig fornøyd med meg og jobben jeg gjør osv.
Jeg fikk utvidet vikariatet uke før jeg fant ut om graviditen;) Da jeg var på intervju da spurte jo hu hvor mage barn jeg har da sa jeg 1, det kan jo bli en til svarte bare ja man vet aldri;) så begynte hun bare å le og sa gleder at hun gleder seg til å ha meg videre:)

Da er det nok lurest å vente til samtalen :)

Enhver sjef vet om sjansen for at ei jente (dame/kvinne..) kan bli gravid. Dette er egentlig ikke noe de har lov til å spørre om på intervju engang faktisk... Men flere gjør det likevel. Jeg synes det høres ut som sjefen din kan ta det ganske godt jeg, uten at jeg har noe mer grunnleggende å basere min oppfatning på enn det du har skrevet her :p
Og ettersom sjefen er så fornøyd med deg, så tror jeg nok hun vil bli glad på dine vegne :)

Historien med min sjef er veldig spesiell, så jeg synes ikke du skal tenke på den når det gjelder din sjef. De fleste sjefer er ganske forståelsesfulle når det gjelder en graviditet som er det herligste som kan skje en person :)

(men om du uansett har lyst til å lese litt av den historien, så finner du den her http://forum.babyverden.no/threads/kranglete-sjef.1609205/ )

Som sagt, jeg tror sjefen din kommer til å bli glad på dine vegne, så tror ikke du skal bekymre deg unødvendig :)

Her vet sjefen det, pga har sagt at vi har planlagt og bli gravide, og så ble jeg sykemeldt pga kvalmen :P
Hun nærmest gjettet det :-)

Sjefen fikk vite det etter tidlig UL i uke 12 :) Begynte å jobbe her 01.02 :P Heldigvis er hun ikke på huset, så sendte bare en epost :P

Jeg fortalte det vel nesten uker uker etter at jeg fant det ut. Ca i uke 7. Grunnen var at da kunne de på jobben ta litt mer hensyn til meg, og siden jeg har kunne jobbe en del ekstra så hadde hun begynt å lure hvorfor jeg aldri gidd lengre og tenker stygt Kanskje.. Hehe. Jeg har en veldig spesiell sjef men grei også da. Hun tok det ganske fint, men jeg tror hun er litt stresset med å finne ny og vi i tillegg mangler folk på jobb. Men jeg orker ikke bry meg om det. Hun har nå uansett tid på seg siden jeg sa det såpass tidlig

Jeg har ikke fortalt noe til min sjef enda.
Vi har en konflikt for tiden og jeg ønsker å løse denne før jeg forteller nyheten.

Jag berättade det nästan med en gång, i v 6 var jag. Hon tog det fint och blev glad för att jag berättade det såpass tidigt.

Jeg fortalte det med en gang jeg fant det ut. I uke 5 ca.. Dette pga at jeg ikke har lov å forsette i mitt arbeidsområde pga kjemikalier o.l. Ble flyttet ut av produksjonen, og er nå på kontor avdelingen :)

Fortalte det ganske tidlig siden jeg slet med kvalme og svimmelhet, og var ikke helt 100 % i form når jeg var på jobb. Mine kollegaer er vant til at jeg er den personen i avdelingen som har stålkontroll på alt, og har stor arbeidskapasitet, så jeg måtte bare si fra så jeg kunne lette litt vekt fra skuldrene mine ift. antall arbeidsoppgaver og ansvar på jobb.

Vi er en veldig liten avdeling, så jeg jobber tett med sjefen min (vi fungerer som et team som jobber med samme type arbeidsoppgaver, og har lite grad av leder-medarbeider-forhold). Så jeg stakk bare innom kontoret og spurte om hun hadde noen minutter ledig fordi jeg måtte fortelle noe. Hun tok det veldig fint, og satte pris på at jeg fortalte det selv om det var tidlig enda :-)

Fortalte det ganske tidlig siden jeg slet med kvalme og svimmelhet, og var ikke helt 100 % i form når jeg var på jobb. Mine kollegaer er vant til at jeg er den personen i avdelingen som har stålkontroll på alt, og har stor arbeidskapasitet, så jeg måtte bare si fra så jeg kunne lette litt vekt fra skuldrene mine ift. antall arbeidsoppgaver og ansvar på jobb.

Vi er en veldig liten avdeling, så jeg jobber tett med sjefen min (vi fungerer som et team som jobber med samme type arbeidsoppgaver, og har lite grad av leder-medarbeider-forhold). Så jeg stakk bare innom kontoret og spurte om hun hadde noen minutter ledig fordi jeg måtte fortelle noe. Hun tok det veldig fint, og satte pris på at jeg fortalte det selv om det var tidlig enda :)

Ja det jo kjempe deilig når man har et slik forhold. Det har vært så mange sykmeldte på min arbeidsplass, men nå har de begynt å komme tilbake så hjelper nok:)

Gleder meg til å fortelle og bli ferdig;)

Har ikke fortalt enda og må ærlig talt si at jeg gruer meg :/
Men må vel ta mot til meg å fortelle det snart(bare sjefen kunne stukket innom jobb). Begynner å bli en del som vet + at jeg nok ikke klarer å skjule det så veldig mye lengre pga kul på magen :p
Er nok greit at han får høre det fra meg og ikke "på bygda" :)

Fortalte d ganske tidlig. Gruet meg ganske mye til å si d, fordi jeg fikk jobben som daglig leder i oktober, og jeg blei gravid i januar :) Men ho tok d veldi bra heldigvis :)

Fortalte det til sjefen tidlig jeg. Hun hadde ventet på det i flere år visstnok, så hun var kjempeglad på mine vegne. I tillegg så vet hun at vi mistet i fjor. Så hun er veldig frampå å spør hvordan jeg har det osv.

Fortalte sjefen ganske tidlig. Hun begynte å,gråte!

Sent fra padda

fortalte det til sjefen da jeg var 7 uker på vei, siden jeg var sykemeldt på grunn av kvalme! Han tok det veldig pent og gratulerte meg :)

Back
Topp