Har dere fortalt søsken om graviditeten?

Elisabethhh

Andre møte med forumet
Har dere fortalt søsken om graviditeten enda? Evnt hvortid gjorde dere det, eller når tenker dere å gjøre det? :-)

Fortalte det til barna for en ukes tid siden. Det er flere i familien som vet det, så ville de skulle få høre det av oss, og ikke andre som forsnakket seg. Blir lang ventetid, har jo ikke mage enda :) Men 4-åringen er veldig omsorgsfull da, skjønner litt mer hvorfor mamma er så dårlig form. Passer på at jeg drikker vann, for babyen må ha vann, og at jeg får i meg mat :):Heartred
Han er veldig interessert og vil se bilder/video av svangerskap. 2-åringen bryr seg ikke :joyful:

Vi har en som blir 3 i februar, men har ikke fortalt henne noe ennå. Litt usikker på når hun skal få vite det. I hennes verden er det jo nesten flere år til sommeren ;)

Fortalte det til barna for en ukes tid siden. Det er flere i familien som vet det, så ville de skulle få høre det av oss, og ikke andre som forsnakket seg. Blir lang ventetid, har jo ikke mage enda :) Men 4-åringen er veldig omsorgsfull da, skjønner litt mer hvorfor mamma er så dårlig form. Passer på at jeg drikker vann, for babyen må ha vann, og at jeg får i meg mat :):Heartred
Han er veldig interessert og vil se bilder/video av svangerskap. 2-åringen bryr seg ikke :joyful:
Ååh, så koselig :Heartred

Vi har ikke sagt det enda, venter litt til. Tror 5-åring blir glad, han på 2 skjønner nok ikke så mye

Vi har fortalt det for noen uker siden pga min form. 5-åringen er helt i hundre, gleder seg veldig og snakker om alt fra navn, kjønn til fosterets utvikling. 2,5-åringen bryr seg lite, er egentlig litt negativ til det hele.

Jeg har fortalt det til ettåringen ved flere anledninger, men hun ser ikke ut til å bry seg om familieforøkelsen :D

Har fortalt det til 2. åringen, men han skjønner nok ikke så mye. Peker på magen min og sier "baby inni der", men skjønner det nok ikke helt. Vi har kjøpt "navn blir storebror" boka til han, så håper det blir populært etterhvert :)

Er samme med (snart) 4 åringen her i huset, han er helt i omsorgsmodus. Duller og passer på mamma, stryker på meg og koser med magen:D:Heartred

Er samme med (snart) 4 åringen her i huset, han er helt i omsorgsmodus. Duller og passer på mamma, stryker på meg og koser med magen:D:Heartred
Åh det er så herlig:Heartred De er så skjønne :) Her snakkes det inn i navlen ogsålaughing6

Fortalte det til mini i huset. Hun er 2,5 år og går nå rundt og forteller alle at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen og at mamma og pappa nå får to barn. Utrolig hyggelig :love7

Er 10 uker nå. Har ikke tenkt å fortelle det enda. Akkurat for den grunn at de skal snakke rundt. Venter lengst mulig. Mål er til etter OL men alt kan skje.

Back
Topp