Har dere fortalt om graviditeten enda?

Ormerods

Forelsket i forumet
Har dere fortalt foreldre og venner om graviditeten enda? Når fortalte dere det?
Vi har ikke sagt det til noen (12 uker ca). Jeg tror vi skal si det til barna først, så helt sikkert ingen overrumler dem med spørsmål om babyen som kommer til våren,men jeg vet ikke når vi velger å fortelle det.

Min mamma og pappa fikk vite det med en gang jeg fikk positiv test. Har et veldig nært forhold til dem og siden vi har mistet 3. ganger er det fint at de vet. Da har vi noen å støtte oss til. Ingen andre vet. Tror vi holder det for oss selv til OUL 17. desember for å vite at alt er bra, men spørs hvordan desember blir, kanskje vi må avsløre det tidligere om svigerfar eller våre søsken dukker opp før :)

Vi har sagt det til nærmeste venner og familie. De som også kan få vite dersom det ikke skulle gå så bra. Sjefen min vet det også, syns det var greit siden jeg var sykemeldt. Nå forbereder vi oss til å si det til annen familie og kollegaer mest sannsynlig neste uke. Er 12+0 i dag.

Sjefen og noen få kollegaer på jobb vet det. Og svigermor som skjønte det av seg selv. Ellers kommer vi ikke til å si noe før etter oul dersom vi kan unngå det.

Her veit alle det. Fikk mage ganske tidlig siden det er 3 svangerskapet mitt så var ikke noe poeng å prøve å skjule det engang.

Sjefen vet det siden eg er sykemeldt pågrunn av hg, ellers vet min mor det og to venninner og ene kompisen til mannen som er venninne med meg :)

Nå vet alle det. Fortalte det til nærmeste familie og venner med en gang pluss tre av sjefene mine. Fortalte det litt her og litt der ettersom ukene gikk. Og postet det på facebook når vi hadde bikka 12 uker.

Utrolig deilig! Jeg er ganske aktiv på både sbap, facebook og instagram. Har vært ganske stille når hverdagen har gått med på å ligge hjemme og spy og verden liksom ikke skal vite noe enda...

Her fortalte vi det til min side først, barna dagen etter og resten av familien hans samme dag. Og så fortalte vi det til alle. :happy: Ville at alle skulle få vite det ca samtidig, også barna :)

Sjefen fikk vite det nesten aller først for mange uker siden, siden vi har et godt forhold og jeg følte at jeg skyldte han den åpenheten siden jeg ble sykemeldt.

Last edited:
Har egentlig sagt det til de fleste, men ikke familien til mamma og familien til moren til mannen, dette fordi vi ikke har et så nært forhold til dem, og særlig familien til mamma er veldig sladrete og alle ville vist det med en gang, og jeg vet det blir et tema ikke nødvendigvis på noen positiv måte, ikke det at jeg bryr meg nevneverdig, men vil ikke gi dem noe å sladre om [emoji849] skal sende mormor en melding etter oul tenker jeg. Familien til moren til mannen har han bestemt at skal få vite det på Facebook, fordi det er der de deler slike nyheter, så da skal vist vi være like «gode» ellers ville jeg nok ikke delt det på Facebook

Vi har fortalt det til de fleste, føler meg ganske trygg på graviditeten nå så føler oss trygge på å være åpen om det:happy:

Her har magen så vidt poppet frem, så måtte fortelle frøkna før alle andre visste før hu. Så etter hu visste tok det ikke mange dager før alle i vår omgangskrets fikk vite det. ❤️❤️

Min mamma og pappa fikk vite det med en gang jeg fikk positiv test. Har et veldig nært forhold til dem og siden vi har mistet 3. ganger er det fint at de vet. Da har vi noen å støtte oss til. Ingen andre vet. Tror vi holder det for oss selv til OUL 17. desember for å vite at alt er bra, men spørs hvordan desember blir, kanskje vi må avsløre det tidligere om svigerfar eller våre søsken dukker opp før :)

Har dere barn fra før?

Jeg også holdt det hemmelig til OUL sist. Føltes riktig.

Foreldre, søsken og nære venner fikk vite det nokså tidlig (uke 5-6). Nå er jeg 14+2 og har nylig sagt ifra til kollegaer og ellers sagt til mine nærmeste at det ikke er hemmelig lengre. Ikke annonsert det noe sted, så spent på hvor lang tid det tar før jeg får meldinger fra slekta [emoji4] Vært litt gøy å overrasket dem med gravidmage når jeg treffer de i desember, men det sprer nok seg lenge før den tid [emoji4]

Foreldre og svigerforeldre vet det. Og min bror og samboeren da, mamma fortalte det til de, ble litt snurt for det, men det er greit nå.
De beste vennene mine vet det og. Måtte ha noen å lempe over alle beskymringer på;)

Så det for 1-2 uker siden ;) då va eg 14 ish uker :)

Etter å ha vært på TUL i går og sett at alt var bra med bamsemumsen, har vi nå valgt å si det til familie og nærmeste venner :) Og hvis kollegaer spør, så velger jeg å være ærlig. Er uansett snart julebord, og da får jeg ikke skjult det lenger ;) Er idag 12+1.

Har dere barn fra før?

Jeg også holdt det hemmelig til OUL sist. Føltes riktig.

Nei, vi har ikke barn fra før. Bestemte oss for to år siden at vi måtte begynne om vi skulle ha barn, etter 10 år sammen :)

Jeg kjenner jeg er glad for at vi aldri har vært så åpne om hverken det ene eller det andre, men vet alle vil bli glade på våre vegne når vi avslører det:)

Vi har ikke fortalt det til min familie enda, men mannen sin familie vet det. Pluss et par nære venner og kollegaer. Sjefen og min familie får vente til vi har fått resultatene fra NIPT og OUL i slutten av november. Da har mamma fortsatt tid til å strikke til jul, hehe!

De fleste på min side vet det og ett par venninner. Ingen på gubben sin side. Vi fortelle det vel etter duo testen. Ska i selskap til barnebarna den 12 desember og vil ikke ta oppmerksomheten bort fra dei. Ikke sagt noe til sjefen ennå.

Back
Topp